Çözüm platformu Şikayetvar, bayram tatiline sayılı günler kala; ulaşım, bilet ve konaklama firmalarıyla ilgili en çok şikayet edilen bahisleri derledi. Bayram arifesinde ani fiyat artışı tüm kesimlerde en çok şikayet edilen bahis olurken rezervasyonlarda yaşanan sıkıntılar ve para iadesinin olmaması en çok lisana getirilen bahisler ortasında yer aldı.
Tüketiciler ve markalar ortasında köprü misyonu üstlenen Şikayetvar, tüm Türkiye’nin tatil hazırlığı yaptığı şu periyotta çeşit operatörleri, ulaşım firmaları, online bilet siteleri, araç kiralama firmaları ve otellerle ilgili en çok şikayet edilen hususları inceledi. Platform tarafından yapılan açıklamaya nazaran bölümlerin tatil devrinde en çok şikayet edilen hususları şöyle sıralandı:
Tur operatörlerinde yaşanan şikayet mevzuları:
- Ani fiyat artışlarının olması
- Rezervasyon yaparken eza yaşama ve para iadesini alamama
- İşlem yapıldıktan sonra fiyat değişikliğinin olması, haber verilmeden çeşidin iptal edilmesi ve para iadesinin yapılmaması
- Tur içerisinde olan yerlere gidilmeme, hizmetin eksik verilmesi ve rehberin kâfi bilgiye sahip olmaması
- Yurt dışı seyahatlerinde vize sorunu yaşanması
Tatil periyodunda kara, deniz ve hava ulaşımında en çok şikayet edilen hususlar:
- Ücretlendirmenin apansız artması
- Seferlerin habersiz iptal edilmesi, birleştirilmesi ve para iadesi olmaması
- Belirtilen özelliklerde hizmet verilmemesi (karayolu ulaşımında aracın eski olması, seyahat esnasında ikramda bulunmama, hijyen olmaması. Hava ulaşımında alınan koltuğun diğerine verilmesi, ikramda bulunmaması)
- Bilet tarih değişikliği yahut iptalinde sorun yaşama, para iadesinin yapılmaması eksik fiyat iadesi
- Karayolu ulaşımında belirtilen yerde indirilmemesi
- Bagaj hasarı olması ve zararın karşılanmaması
- Otobüslerin yolcuyu beklemeden gitmesi
- Evcil hayvanlarla birlikte yapılan seyahatte sorun yaşama
Online bilet sitelerinde yaşanan sıkıntılar:
- Ani fiyat artışlarının olması
- Bilet alımında sistemde sorun yaşama, bilet iade fiyatının verilmemesi
- Sefer saatlerinin habersiz değiştirilmesi, bilgi verilmemesi
- Fazladan fiyat çekilmesi
- Müşteri hizmetlerinin kâfi bilgiye sahip olmaması, sorun tahliline yaklaşmaması ve saygısız tavırları
Araç kiralama firmalarıyla ilgili en çok tahlil bekleyen bahisler:
- Tatil devrinde ani fiyat artışlarının olması
- Rezervasyonda aksaklıkların olması (habersiz rezervasyonun iptali, tarih konusunda yanlışlık, farklı marka araç rezervasyonu, hiç rezervasyon yapılmaması)
- Verilen araçların vaat edilen özelliklerde olmaması (bakımsız, arızalı, hijyenden uzak olması)
- İnternet üzerinden kiralama yaparken dolandırıcıların misal sayfalar yaparak insanları yanıltmaları. (Whatsapp üzerinden irtibata geçmeleri, paraları şahsi hesaplara istemeleri, parayı aldıktan sonra engelleyip bağlantısı kesmeleri)
- Araç iadesi sırasında ek paralar istemesi (benzin fiyatı, yıkama fiyatı, ceza ücretleri)
Otellerle ilgili en çok şikayet edilen bahisler:
- Tatil periyodunda ani fiyat artışlarının olması
- Rezervasyonda aksaklıkların olması (habersiz rezervasyonun iptali, tarih konusunda yanlışlık, hiç rezervasyon yapılmaması)
- Web sitesindeki otel görsellerinin gerçekle uyuşmaması
- Otelin kapasitesinden fazla tatilci kabul etmesinden ötürü sıkıntılar yaşanması ( odaya giriş müddetlerinin uzaması, yemek sırası, şezlong yetmemesi, yemeklerin yetmemesi)
- Yoğunluktan ötürü hijyen kurallarına uyulmaması (havuz, plaj ve oda temizliğinin yapılmaması)
- Yerli ve yabancı turistler ortasında yapılan hizmet ayrımcılığı
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı