DOLAR 34,7306 -0.03%
EURO 36,6129 0.18%
ALTIN 2.960,400,34
BITCOIN 33278290.24323%
İstanbul

HAFİF YAĞMUR

06:34

SABAHA KALAN SÜRE

Kuveyt Türk’ten Veri Odaklı Bankacılık Raporu
  • Habern
  • Ekonomi
  • Kuveyt Türk’ten Veri Odaklı Bankacılık Raporu

Kuveyt Türk’ten Veri Odaklı Bankacılık Raporu

ABONE OL
19 Temmuz 2023 14:48
Kuveyt Türk’ten Veri Odaklı Bankacılık Raporu
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Kuveyt Türk’ün hazırladığı Bilgi Odaklı Bankacılık Raporu, bankacılık kesimindeki bilgi odaklı tahlil ve teknolojilerle ilgili kapsamlı çıktılar sunuyor. Rapora nazaran dolandırıcılık tespiti, kredi ve finansman kararları, chatbot ve görsel asistan, şahsileştirilmiş müşteri tecrübesi bilgiden yararlanılan alanların başında geliyor. 

Geliştirdiği yenilikçi eser ve hizmetleriyle 34 yıldır müşterilerine hizmet veren Kuveyt Türk, farklı hususlarda yaptığı araştırma raporlarını kamuoyuna sunmaya devam ediyor. Teknolojik gelişmeler doğrultusunda dijital bir dönüşümün içerisinde olan bankacılık kesiminde her geçen gün kıymeti daha da artan bilgi odaklılığın daldaki rolü, sağladığı tahlilleri ve gelişen teknolojilerini araştıran Kuveyt Türk, Bilgi Odaklı Bankacılık Raporu’nu Fikrinn Platformu’ndan yayınladı. Bilgi Odaklı Bankacılık Raporu, bankacılık kesimindeki data odaklı tahlil ve teknolojilerle ilgili kapsamlı çıktılar sunuyor. Rapora nazaran, dolandırıcılık tespiti, kredi ve finansman kararları, chatbot ve görsel asistan, şahsileştirilmiş müşteri tecrübesi datadan yararlanılan alanların başında geliyor.  

 

“Bankacılık dalında data odaklı dönüşüm potansiyeli yüksek”

Kuveyt Türk Strateji ve İnovasyon Küme Müdürü Dr. Selman Ortaköy, yaptığı açıklamada, “Günümüzde bilgi odaklı hareket etmek pek çok bölüm için büyük kıymet arz ederken bilhassa bankacılık dalında data odaklı bir dönüşüm potansiyelinin yüksekliği dikkat çekiyor. Bu kapsamda hazırladığımız data odaklı bankacılık raporu, dalda gelinen noktayı ortaya koyan ve bundan sonraki süreçle ilgili öngörüler içeren kıymetli bilgi ve yaklaşımlar içeriyor. Müşteri odaklı pazarlama, dolandırıcılık tespiti, kredi ve risk idare kararları, chatbot/görsel asistan ve şahsileştirilmiş müşteri tecrübesi datadan kıymet elde edilen ve bilgi odaklı bankacılığın odaklandığı en önemli alanlar ortasında yer alıyor. Kuveyt Türk olarak eserlerimizi geliştirirken öteden beri bilgiye büyük kıymet vermekteyiz. Bunun yanı sıra birinci defa 2017’de hayata geçirdiğimiz Data Nimet Gelişim Programımız ile her yıl, iş ünitelerinde misyon alan arkadaşlarımızın modelleme, tahlil ve raporlama yetkinliklerini geliştirmelerine katkı sağlıyoruz. Gelecek planlarımız ve stratejik gayelerimiz doğrultusunda 2025 yılına kadar tüm ünitelerimizde faaliyet gösteren 100 bilgi bilimcisi ve 750 bilgi analisti yetiştirme maksadımıza yanlışsız emin adımlarla ilerliyoruz” dedi. 

 

Bankacılık kesiminde bilgi neden kıymetli?

Kuveyt Türk’ün Data Odaklı Bankacılık Raporuna nazaran bilgi, son vakitlerde şirketlerin stratejik kararlar alırken kullandığı değerli bir kaynak haline geldi. Elde edilen dataların hakikat prosedürlerle işlenmesi sayesinde şahsileştirilmiş eser ve hizmetlerin müşterinin muhtaçlığına nazaran uyarlanması, operasyonel süreçlerin optimize edilerek verimliliğin artırılması, uygunlaştırılmış risk idaresi uygulamaları ve yanlışsız kredi idaresiyle etkin kalitesinin artırılması ve düzmece süreçlerin vaktinde tespit edilerek müşteri güvenliğinin artırılması sağlanıyor.

 

Kişiselleştirilmiş hizmetler kârlılığı artırıyor

Raporda yer verilen, National Business Research Institute ve Narrative Science tarafından yapılan ortak bir araştırmaya nazaran, bankaların %32’si pazarda rekabet avantajı elde etmek için iddiaya dayalı analitik ve öbür yapay zekâ teknolojilerini kullanıyor. Salesforce raporuna nazaran ise tüketicilerin %84’ü müşteri tecrübesinin sunulan eser ve hizmet kadar kıymetli olduğunu düşünüyor. Accenture tarafından yapılan bir araştırmaya nazaran de müşterilerin %30’luk kısmı daha uygun ve kaliteli hizmet almak için farklı bankaları tercih ediyor. Hasebiyle data ile müşterilere sunulan şahsileştirilmiş hizmetler verimliliği artırırken kârlılığı da olumlu tarafta etkiliyor. 

 

Veri yönetişiminin kıymeti artıyor

Bilgilerin kullanılabilir, erişilebilir ve korunabilir olmasını sağlamayı amaçlayan data yönetişimi, bankalar için giderek değerini artırıyor. Gartner’ın araştırmasına nazaran 2024’e kadar kuruluşların %30’u bilgi analitiği yönetişim platformlarına yatırım yapacak ve böylelikle sağlam iç görülerin iş üzerindeki tesiri artacak. 2025’e kadar çağdaş bir ‘Veri ve Analitik Yönetişim’ yaklaşımını benimsememiş işletmelerin %80’lik kısmı küçülmeye gidecek. Yeniden tıpkı araştırmaya nazaran 2024’e kadar, tertiplerin %75’i birleşik bilgi ve analitik teşebbüslerini desteklemek ve kurumsal başarısızlığı önlemek için merkezi bir data ve analitik yapısı kurmuş olacak.

 

Verilerin stratejik kullanımın yolu: Bilgi Ambarı

Veri ambarı, tüm bilgilere tek bir yerden erişilen bir sistem olup bir bankadaki tüm ünitelerin başka üniteler hakkında bilgi edinebilmesine imkan sağlıyor. Data ambarlarında bilgiler, tarihî süreçte yaşanan tüm değişimleriyle birlikte saklanıyor. Tüm dataların tek bir kaynaktan yönetilmesine imkan sağlayan data ambarı, bankalar için olmazsa olmaz yapılar ortasında yer alıyor. Data ambarı olmadan, bir şirketin gitgide daha rekabetçi bir ortama dönüşen günümüz pazarında hayatta kalması epey sıkıntı.

 

Veri analitiği ve yapay zekâ birlikteliği

Rapora nazaran, son vakitlerde yapay zekâ ve bilgi analitiği alanlarına yatırımların artmasıyla bu alanlardaki çalışmalar ivmeli bir halde hızlanıyor. Bu durum bilhassa bankalar üzere büyük ölçüde bilgiye dayalı iş muhtaçlığı olan bölümler için önemli bir potansiyel manasına geliyor. Business Insider tarafından hazırlanan bir raporda, bankaların yaklaşık %80’inin yapay zekanın kendi dallarına sunduğu potansiyel yararların farkında olduğunu gösteriyor. Bir diğer araştırmaya nazaran ise global bankacılık kesiminde yapay zekânın pazar büyüklüğü 2020 yılında 3,88 milyar dolardı. Bu ölçünün 2030 yılında 64,03 milyar dolar olacağı öngörülüyor. Raporda, bilgi biliminin bankacılıkta uygulanmasının bugün bir trendden çok bir mecburilik haline geldiğinin altı çiziliyor. 

 

Kuveyt Türk Hakkında

Kuveyt Türk, 1989 yılında kurulmuştur. Seçkin finansal eser ve hizmetlerini aktif halde tasarruf sahipleri ve yatırımcılarla buluşturan Kuveyt Türk, müşteri odaklı yaklaşımı, teknoloji-inovasyon çalışmaları ve dijital dönüşüm yolunda attığı adımlarla kesimindeki öncü pozisyonunu sürdürmektedir. Altın bankacılığı alanında adım atan birinci iştirak finans kuruluşu olan Kuveyt Türk, ayrıyeten dünyada ve Türkiye’de birinci sürdürülebilir sukuk sürecini gerçekleştirmiştir. Son 6 yıldır Türkiye’nin En Güzel Patronu mükafatına layık görülen Kuveyt Türk, 2021’de de birinci sırada Avrupa’nın En Uygun Patronu seçildi. Bugün prestijiyle Türkiye genelinde 443 şubesiyle ve dijital kanallarıyla müşterilerine hizmet veren Kuveyt Türk, yurt dışında ise Bahreyn şubesi ve Almanya’daki iştiraki KT Bank AG’yle faaliyetlerini sürdürmektedir. Operasyonel çalışmalarının yanı sıra toplumsal pahaları temel alarak ve kültürel varlıklara sahip çıkarak değerli toplumsal sorumluluk projelerine imza atan Kuveyt Türk, “Değerlerimizle büyüyoruz” yaklaşımı doğrultusunda birçok onarım projesi üstlenmiş, insani yardım kampanyalarına dayanakta bulunmuş, kitap ve belgesel üzere kalıcı eserler ortaya koymuştur.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.