Türkiye araba piyasasının önde gelen online pazar yeri otomobilim.com’un son araştırması, daha ekonomik olması nedeniyle tatilde konaklama için karavana yönelme eğilimindeki artışı sayılarla ortaya koydu. Araştırmada yer alan ‘Karavan tatili düşünmenin temel nedeni’ sorusuna birinci sırada verilen karşılık; ‘otellerin değerli olması’ seçeneği oldu.
Karavan tatili tüm dünyada olduğu üzere Türkiye’de de son periyotta en çok tercih edilen seçenekler ortasına girdi. Evvelden yaz tatillerinde oteller tercih edildiği halde pandemi sürecinde daha sakin ve kalabalıktan uzak alternatif arayışına girilmesi o devirde karavana olan talebi artırdı. Günümüzde ise otel fiyatlarında ve tatil yörelerindeki mesken kiralama fiyatlarında yaşanan artış; tatilciler için karavan seçeneğini tekrar üst sıralara taşıdı. Türkiye araba piyasasının önde gelen online pazar yeri otomobilim.com’un 2446 kişinin iştirakiyle gerçekleştirdiği araştırması, daha ekonomik olması nedeniyle tatilde konaklama için karavana yönelme eğilimindeki artışı sayılarla ortaya koydu.
Karavan ilanlarında artış görülüyor
Araştırmaya nazaran; otomobilim.com’da yer alan karavan ilanlarının toplam ilanlar içindeki oranı Ocak 2022’den Temmuz 2023’e kadar geçen 1.5 yıllık müddette aralıklarla da olsa artış eğiliminde. 2023’ün Ocak ayında karavan ilanlarının toplam ilan içindeki oranı yüzde 0,18 olurken, bu oran Temmuz 2023’te yüzde 0.37 olarak gerçekleşti. otomobilim.com’un araştırmasında yer alan, ‘Karavan tatili düşünmenin temel nedeni’ sorusunun yanıtlarında ‘Otellerin kıymetli olması’ seçeneği yüzde 36 oranıyla birinci sırada yer alırken, ‘doğa ile iç içe olmak’ yüzde 34 oranıyla ikinci, özgürlük duygusu yüzde 29 ile üçüncü sırada yer aldı.
En çok gidilmek istenen destinasyon Ege kıyıları
Anketi yanıtlayanların yüzde 19’u ilkbaharda karavan tatili yapmayı tercih ederken yüzde 61.1’i yaz, yüzde 17’si sonbahar ve yüzde 3’ü de kış yanıtını verdi. ‘Karavan konforu için olmazsa olmaz dediğiniz şey nedir?’ sorusuna iştirakçilerin yüzde 44.1’i duş, tuvalet ve yatak üzere temel gereksinimleri koyarken, mutfak karşılığını verenlerin oranı yüzde 19.2, yüksek tavanlı karavan olmasını isteyenlerin oranı yüzde 13.8, izolasyon arayanların oranı yüzde 12.1 oldu. “Karavanla en çok gitmek istediğiniz destinasyon neresi?’ sorusuna cevap veren iştirakçilerin yarıdan fazlası (Yüzde 53) Ege kıyılarını tercih etti. Akdeniz yüzde 23 ile ikinci, Karadeniz yüzde 15 ile üçüncü sırada yer aldı.
Ücretsiz alan nedeniyle tercih ediliyor
arabam.com’un araştırmasında, ‘Karavan tatili için hangisini tercih edersiniz? sorusuna yüzde 63 ile fiyatsız alanlar, yüzde 37 oranıyla fiyatlı karavan parkları karşılığı verildi. Katılımcılar arasında ‘Karavan tatili için satın almayı düşünen’lerin oranı yüzde 56 olurken, kiralamayı düşünenlerin oranı yüzde 45’te kaldı.
Tüketici karavan satın alma eğiliminde
arabam.com CEO’su Arda Ayvaz, araştırma sonuçlarının bu yaz konaklama tercihinde karavan seçeneğini ön plana çıkmaya başladığını belirterek şunları söyledi: “İlan sayılarımıza ve anketimize verilen karşılıklara bakıldığında görülüyor ki; tatilciler otel ve mesken kiralama fiyatlarında yaşanan artış nedeniyle karavan satın alma eğilimine girdi. İktisat her alanda olduğu üzere burada da belirleyici öge oldu. Araştırmamızda yer alan ‘Karavan konforu için olmazsa olmaz dediğiniz şey nedir?’ sorusuna iştirakçilerin yüzde 44.1’inin verdiği; ‘duş, tuvalet ve yatak üzere temel ihtiyaçlar’ karşılığı, karavanın sunduğu avantajları göstermesi açısından değerli. Tabiatla iç içe, özgürlüğün tadına vararak ekonomik tatil yapmak isteyenlerin karavan ilanlarını gözden geçirmesinde yarar var.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
21 Kasım 2024SAĞLIK
21 Kasım 2024EĞİTİM
21 Kasım 2024TEKNOLOJİ
21 Kasım 2024EKONOMİ
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.