Hyundai’nin Çek Cumhuriyeti’ndeki fabrikasında üreterek 40’tan fazla ülkeye ihraç ettiği Yeni KONA Elektrik, bahadır ve dinamik karakterini kendinden emin bir biçimde tabir ediyor. KONA, kullanıcılarına gerçek bir elektrikli araba tecrübesi sunmanın yanı sıra günlük kullanımda da konfor için daha geniş bir çeşitlilik yelpazesi vaat ediyor.
Tamamen Yeni KONA, B-SUV segmentindeki elektrik modellere son derece uygun bir altenatif oluşturmak için iki farklı motor ve batarya tipini en büyük koz olarak kullanıyor. Hyundai tarafından son teknoloji ışığında ve birebir vakitte MESKEN versiyon baz alınarak geliştirilen KONA, tıpkı gövde tipinde akaryakıtlı ve akaryakıtlı hibrit kardeşlerine de hayat vermiş oldu.
Bir evvelki kuşağa nazaran daha büyük, daha yürekli ve daha dinamik olan Yeni KONA, her ömür biçimine uygun bir kullanım keyfi sunuyor. Eşsiz ve ikonik tasarımı sayesinde klâsik tipolojiden farklı olan araç, dış ve iç dizaynında da kardeşlerinden aşikâr noktalarda ayrılıyor. Hyundai BAYON ve TUCSON ortasında yer alan Yeni KONA, K3 platformu sayesinde evvelki jenerasyona nazaran daha büyük boyutlara sahip. Hyundai, bu yeni modelle bir arada Türkiye’deki MESKEN eser gamını da zenginleştirmiş olacak. KONA Elektrik ile birlikte Hyundai’nin Türkiye’de satışa sunduğu MESKEN modeller, eser gamının yüzde 40’ını oluşturmuş olacak.
Benzersiz tasarım özellikleri
Hyundai, Yeni KONA’yı klâsik içten yanmalı motorlardan farklı tutmak için öncelikli olarak EV’ye yönelik bir tasarım süreci benimsedi. Böylece dinamik saflığın cesurca şekillendirilmiş sağlamlıkla buluştuğu, fütüristik MESKEN odaklı bir dış tasarım ortaya çıkarıldı.
Yeni KONA Elektrik, şık bir stilden ödün vermeden aerodinamik performansta da öne çıkıyor. Aerodinamik burun ve bagaj kapağı ortasında şıklıkla şekillendirilmiş dodikler ve ilişkili parametrik yüzey tasarımı, ziyadesiyle dikkat çekiyor. Entegre Yüksek Pozisyonlandırılmış Stop Lambası (HMSL) ile saten krom spoylere bağlanan dinamik krom çizgiler de arabaya saf bir kimlik kazandırıyor.
Bir SUV’un sağlam ve sportif görünüm özellikleri, gövdeye gömülü ön ve art farlarla desteklenirken parametrik yan paneller ve geçiş çizgileri de aracın olduğundan daha geniş bir duruş sergilemesine imkan sağlıyor. Özel tasarım çok kollu 18 ve 19 inç jantlar da KONA Elektrik’in sportif karakterini öne çıkarıyor.
ICE ve HEV versiyonlar, EV’nin tasarım özelliklerinin birçoklarını kendine mahsus bir dokunuşla taşıyor. Ön tampon, BEV versiyonda radyatör ızgarası yerine üç boyutlu bir kaplama ve muhafaza plakasıyla öne çıkıyor. Elektrikli versiyon başka versiyonlardan ön ve art haricinde, alt tampon tasarımı ve ön ızgaradaki piksel grafiklerle de ayrılıyor. Aerodinamik yan eşik ve gövde rengindeki dodik tasarımı da bir öbür farklılık.
Önceki jenerasyon KONA ile karşılaştırıldığında, yeni model artırılmış boyutlarıyla artık daha eşsiz oranlara sahip. Aracın KONUT versiyonuna nazaran uzunluğu 4.355 mm. Birinci kuşak KONA Elektrik’ten 175 mm daha uzun olan Yeni KONA’nın dingil aralığı ise 60 mm uzayarak 2.660 mm’ye ulaşıyor. Genişliği 25 mm artışla 1.825 mm olarak öne çıkarken yükseklik ise yeni versiyonda 20 mm daha fazla (1.575 mm).
Teknolojik iç mekan
Yeni KONA Elektrik, gelişmiş boyutlarına ve Konut’tan türetilen kozmik mimarisine dayanarak daha geniş bir ömür alanı sunuyor. Bu sebeple, daha fazla yolcu konforu ve kolay yükleme alanı için geniş ve açık bir yerleşim planı hesaplanarak üretilmiş. Ön sıradaki şoför odaklı mimari ise aracın yüksek teknoloji karakterini doğrulayan entegre çift 12,3 inç ekranlı panoramik ekrana sahip yatay kokpit nizamı ile vurgulanıyor.
Yeni KONA Elektrik, IONIQ modellerindeki üzere direksiyona entegre vites kolu sayesinde orta konsolda daha geniş bir alan sunuyor. Günlük konfor için daha fazla bardak tutucu yahut büyük eşyaların saklanması için alan sunan araba, taşınabilir telefon yahut tabletler için de ekstra bir saklama yerine sahip.
Sürüş sırasında yahut sonrasında yorgunluğun hafifletilmesine yardımcı olmak maksadıyla ‘ağırlıksız’ beden basıncı dağılımı için optimize edilen koltuklar, evvelki jenerasyona nazaran çok daha ince tasarlanmış. Büsbütün katlanabilir ikinci sıra koltuk ve art bölme de gelişmiş yükleme için 466 litreye kadar (VDA standardına göre) kargo alanı sunuyor. Kolay yükleme için özelleştirilebilir Akıllı Elektrikli Bagaj Kapağı ile donatılan araç, burada kullanıcısına ayarlanabilir beş farklı yükseklik düzeyi de sunuyor.
Sınıfının en büyüğü ve en rahatı
Yeni KONA Elektrik, evvelki jenerasyona nazaran 60 mm daha uzun dingil aralığı, 77 mm daha uzun bacak arası ve art koltuklarda 11 mm daha yüksek baş aralığı sunuyor. Sınıfının en yeterlisi iç alanına sahip olan aracın art sıra omuz uzaklığı ise 1.402 mm ve tıpkı vakitte sınıfının en büyüğü.
Yeni KONA Elektrik’in bataryası kışın inançlı şarj ve menzil performansı sağlıyor. Eksi 30 derecede bile şarj kapağını açmaya imkan tanıyan araç, yeni şarj portu lambasıyla da geceleri rahat bir görünürlük sağlıyor. HUD yani head up display ise şoförler için en gerekli yol bilgilerini ön cama 12 inçlik bir projeksiyonla yansıtıyor. Bu da şoförlerin dikkatlerini önlerindeki yolda tutarken birebir vakitte bilgileri inançlı bir formda takip etmesine imkan tanıyor. e-ASD yani Elektronik Akıllı Ses Dağıtıcısı ise EV’leri daha ilgi cazibeli hale getiren sanal bir ses yaratıyor. Sürüş suratı, tork, motorun durumu ve hızlanma üzere değişkenler dikkate alınarak kabine optimum bir ses ekleniyor. Şoförler, ses düzeyini denetim edebilirken kabin içindeki sesi de böyelece özelleştirebiliyor.
Araçtan Güç Kaynağı (V2L) fonksiyonu de tıpkı IONIQ 5 ve 6’daki üzere kullanıcısına rahatlık sağlamak için hem iç hem dış çıkışlarla rastgele bir aygıta güç verebiliyor yahut 3kW’lık elektrikli ekipmanı şarj edebiliyor. Araç çalışırken bile art orta konsoldaki standart bir priz (230V) sayesinde elektrikli aletlere güç verebiliyor. Yeni i-PEDAL ise şoförlerin sadece gaz pedalını kullanarak hızlanmasına, yavaşlamasına ve durmasına imkan tanıyan bir sürüş moduna imkan tanıyor. KONA Elektrik ayrıyeten ileri trafik akışından gelen bilgilere nazaran rejeneratif frenleme ölçüsünü otomatik olarak ayarlayan “Akıllı Rejeneratif Sistem” ile birlikte geliyor.
Sınıfının en düzgünü elektronik denetim teknolojisi ve bağlantı
KONA Elektrik, 12,3 inçlik çift panoramik ekranla dikkat çekiyor. Şoförlere büsbütün dijital bir bilgi-eğlence tecrübesi sunmak için sesli-video navigasyon (AVN) sistemine entegre edilen bu ekranlar sayesinde hem araç içi cümbüş hem de sürüş daha keyifli hale geliyor.
Yedi hoparlörlü Premium Ses Sistemi de varlıklı bir müzik tecrübesi sunmak için Bose mühendisleri tarafından özel olarak geliştirilmiş. Hem şoför hem de yolcular, önde iki adet USB-C şarj aygıtına (biri bilgi takviyeli dahil) ve bir 12V elektrik prizine, ayrıyeten artta iki adet USB-C şarj aygıtına rahatlıkla erişebiliyor.
Güvenlik özellikleri
İkinci jenerasyon KONA, öteki B-SUV’ların birçoklarında bulunmayan ileri düzeydeki Hyundai Smart Sense ADAS özellikleriyle donatılarak seyir esnasında en yüksek seviyede güvenlik ve rahatlık sağlıyor.
Kabin İçi Kamera (ICC), şoförün dikkatini tahlil etmek ve uykululuk yahut dikkatsizlik durumunda sürücüyü uyarmak yahut gerekiyorsa müdahale etmek için aracın dahili kamerasını kullanıyor. Uzaktan Akıllı Park Yardımcısı (RSPA), şoförlerin park yerlerine uzaktan girip çıkmalarına yardımcı oluyor. Akıllı anahtar da düğmesine basıldığında aracı ileri yahut geri hareket ettirebiliyor. Kör Nokta Görüntüleme Monitörü (BVM), şerit değiştirirken takip ekranında kör nokta görünümünü göstererek şoföre yardımcı oluyor.
Kör noktadaki araçlarla çarpışma riskine ait bir ihtar vererek şerit değiştirmek için Art Çapraz Trafik Çarpışma-Kaçınma Yardımı (RCCA) dahil Kör Nokta Çarpışma Tedbire Yardımı (BCA) ile birlikte çalışıyor. Gerekirse çarpışmayı önlemek için otomatik olarak frenleme uyguluyor.
KONA Elektrik, kavşak geçişi, yaklaşmakta olan şerit değişimi ve yan şerit değişimi sağlayan İleri Çarpışma Tedbire Yardımı 2.0 (FCA 2.0) üzere ek güvenlik özellikleri sunuyor. Ayrıyeten şoförlerin öndeki araçla inançlı arayı müdafaasına yardımcı olan ve öndeki daha yavaş araçları sollamada yardımcı olan Otoyol Sürüş Dayanağı 2 (HDA 2) de bulunuyor. Teknolojik araba, Şeritte Kalma Yardımı (LKA), Akıllı Sürat Limiti Yardımı (ISLA), Şoför Dikkat Uyarısı (DAW) ve Uzun Far Yardımı (HBA) üzere çeşitli başka gelişmiş şoför dayanak sistemleriyle (ADAS) dolup taşıyor. Ayrıyeten Akıllı Sürat Sabitleyici (SCC), Navigasyon Tabanlı Akıllı Sürat Sabitleyici (NSCC) ve Şerit Takip Asistanı (LFA) üzere çeşitli sürüş konforu fonksiyonlarıyla de donatılmış.
Güç aktarma organı seçenekleri
Elektrikli model, Avrupalı kullanıcılar için iki pil seçeneğiyle satışa sunuluyor. 400V şarj alt yapısına sahip olan 65,4 kWh bataryalı uzun menzilli versiyon, azamî olarak 218 PS (160 kW) güç ve 514 kilometrenin üzerinde sürüş menzili sağlıyor. Standart versiyon ise 48,4 kWh pil kapasitesine sahip. Bu motor ise 156 PS (111 kW) güç ve 377 kilometre sürüş menzili sunuyor.
Yeni KONA Elektrik, 100 kW DC süratli şarj ile 41 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e şarj olabiliyor. 48,4 kWh bataryalı standart menzilli versiyon, 11 kW AC şarjla 4 saat 55 dakikada, 65,4 kWh bataryalı uzun menzilli versiyon ise 6 saat 55 dakikada şarj oluyor.
Hyundai KONA Elektrik, Türk tüketicisiyle Kasım ayında buluşacak ve Hyundai’nin Türkiye’de elektrifikasyon atağına da katkıda bulunacak.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
27 Aralık 2024SAĞLIK
27 Aralık 2024EĞİTİM
27 Aralık 2024TEKNOLOJİ
27 Aralık 2024EKONOMİ
27 Aralık 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.