DOLAR 34,5467 0.18%
EURO 36,0147 -0.62%
ALTIN 3.005,411,48
BITCOIN 3366092-1.11094%
İstanbul

PARÇALI AZ BULUTLU

15:24

İKİNDİYE KALAN SÜRE

Fark Edilmeyen Görme Sorunları Çocuklarda Akademik Başarıyı Etkileyebilir
  • Habern
  • Sağlık
  • Fark Edilmeyen Görme Sorunları Çocuklarda Akademik Başarıyı Etkileyebilir

Fark Edilmeyen Görme Sorunları Çocuklarda Akademik Başarıyı Etkileyebilir

ABONE OL
30 Eylül 2023 13:48
Fark Edilmeyen Görme Sorunları Çocuklarda Akademik Başarıyı Etkileyebilir
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Çocukların görsel işlevlerinin güzel çalışmasının, verimli bir eğitim için değerine işaret eden Göz Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Özge Yabaş Kızıloğlu, görsel becerilerden rastgele birinde sorun olan çocuklarda öğrenmenin zorlaştığını ve gerilimli hale geldiğini söyledi. Baş ağrısı, göz yorgunluğu üzere belirtilerin çocuklarda görme problemlerine işaret edebildiğine dikkat çeken Doç. Dr. Yabaş Kızıloğlu, “Çocuklar görme sorunu yaşadıklarının farkında olmayabilirler. Bu nedenle hem ebeveynlerin hem de öğretmenlerin bu hususta uyanık olması değerli. Çocukların okula dönüş devrinde göz doktoru denetimleri de ihmal edilmemeli” diye konuştu. 

 

Okulların çok yeni açıldığı şu günlerde eğitim devri için tüm gereksinimler karşılanırken sıhhat denetimlerinin de ihmal edilmemesi kıymet taşıyor. Çocukların sıhhatinin akademik başarılarında da son derece ehemmiyet taşıdığını hatırlatan Yeditepe Üniversitesi Hastaneleri Göz Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Özge Yabaş Kızıloğlu, bilhassa fark edilmeyen görme meselelerinin çocukların başarısızlıklarının altındaki neden olabileceğini anlattı. 

Okula dönüş devrinde kapsamlı bir göz muayenesi yaptırmanın, gerekli olan tahsil gereçlerini temin etmek kadar kıymetli olduğunu söylen Doç. Dr. Y. Kızıloğlu, “Okumak, yazmak ve bilgisayar kullanmak öğrencilerin her gün gerçekleştirdiği görsel vazifeler ortasında yer alıyor. Okumaya ve çalışmaya harcanan vaktin değerli ölçüde artması çocukların gözleri üzerinde kıymetli bir yük oluşturur. Görsel işlevlerin düzgün işlemesi çocukların verimli bir biçimde öğrenebilmeleri için büyük değer taşır” formunda konuştu. Görmenin öğrenme üzerindeki tesiriyle ilgili Doç. Dr. Yabaş Kızıloğlu şu bilgileri verdi:

“Çocuklar büyüyüp daha ileri sınıflara geçtikçe görsel marifetlere daha ağır formda muhtaçlık duyarlar. Okumaya ve çalışmaya harcanan vaktin kıymetli ölçüde artması çocukların gözleri üzerinde değerli bir yük oluşturur. Çocuklar sınıfta uzak uzaklıktaki tahtayı, orta uzaklıktaki bilgisayar ekranını ve yakın aralıktaki kitap ve defteri net görebilmeli; bu farklı araların birinden başkasına süratli ve gerçek halde odaklanabilmelidir. Bununla birlikte, satırları yahut hareket eden nesneleri iki gözü birlikte kullanarak takip etme ve derinlik görme üzere maharetler için gözlerin paralelliği, hareketleri ve birbirleriyle uyumu hakikat halde işlemelidir. Örneğin net görebilen ve her iki gözünde 10/10 görüşe sahip bir çocukta, odaklanma, takip ve gözlerin uyumu ile ilgili sorun olabilir.” 

“ÇOCUKLAR GÖRME MESELESİNİ FARKINDA OLMAYABİLİR”

Görsel becerilerden rastgele birinin düzgün çalışmaması durumunda çocuğun tesirli öğrenmesinin zorlaşacağını ve bu durumun da çocuk üzerinde gerilim ve hasebiyle başarısızlık yaratacağını anlatan Doç. Dr. Yabaş Kızıloğlu, “Ebeveynlerin ve öğretmenlerin, çocuğun görme sorunu olduğunu gösterebilecek belirtilere karşı dikkatli olmaları gerekir; zira çocuklar görmelerinde bir sorun olduğunun farkına varmayabilir” dedi. Doç. Dr. Yabaş Kızıloğlu, bir çocuğun görme sorunu yaşadığını gösterebilen belirtileri; sık sık baş ağrısı, gözleri sık sık ovuşturmak ve kırpmak, yorgunluk, kısa dikkat mühleti, okumaktan ve yakına bakılan başka aktivitelerden kaçınmak, okuduğu yeri kaybetmek, satır atlamak, okuma malzemelerini yüze yakın tutmak, bir gözü kapatmak, başı bir tarafa eğik tutmak, bir gözün içeri yahut dışarı dönmesi ve çift görme formunda sıraladı. 

OKUL ÇAĞINDA EN SIK BU GÖRSEL PROBLEMLER GÖRÜLÜYOR

Çocuklarda görme sorunu ne kadar erken tespit edilir ve tedavi edilirse tedavinin başarılı olma mümkünlüğünün da o kadar artacağına dikkat çeken Doç. Dr. Özge Yabaş Kızıloğlu, okul çağındaki çocuklarda en sık görülen görme probleminin, uzağı görememe (miyopi), yakını görememe (hipermetrop) ve bulanık görmeye neden olan astigmatizma biçimindeki kırma kusurları olduğunu söyledi. Ayrıyeten kapalı şaşılık, odaklanma sıkıntıları ve göz kuruluğu üzere durumların da çocuklarda sıklıkla karşılaşılan göz meseleleri olduğuna dikkat çekti.  

HİPERAKTİVİTE VE DİKKAT DAĞINIKLIĞI ÜZERE BELİRTİLERLE KENDİNİ GÖSTEREBİLİR

“Okula dönüş devrinde kapsamlı bir göz muayenesi yaptırmak gerekli olan tahsil gereçlerini temin etmek kadar önemlidir” diyen Doç. Dr. Özge Yabaş Kızıloğlu, okul yılları boyunca görme sık sık değişebileceği için, en azından senede bir sefer göz muayenesi yapılması gerektiğine işaret etti. Tedavi edilmeyen görme sıkıntılarının hiperaktivite ve dikkat dağınıklığı üzere belirtilerle de kendini gösterebileceğini hatırlatan Doç. Dr. Yabaş Kızıloğlu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu düşünülen çocuklarda yanlış tanıyı önlemek için kapsamlı bir görme muayenesi yaptırmak gerektiğinin de altını çizdi. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.