Pirelli lastikleri 1982’de Cinturato P7 donanımlı olarak lanse edilen birinci Biturbo’dan P Zero Elect donanımlı tam elektrikli GranTurismo Folgore modeline Maserati’nin grand touring tarihinin kesimi olmaya devam ediyor. Hem sportif hem de rahat GT arabaları uzun seyahatler kadar günlük kullanıma da uygun olmanın yanı sıra onlarca yıldır evrim geçirirken temel özellikleri olan performans ve konfor değişmeden korunuyor. Pirelli artık bu geleneğin ikonları için ‘terzi işi’ dizaynlı yepyeni ekipman lastikler sunuyor: GranTurismo ve GranTurismo Folgore için P Zero ve P Zero Elect ile ‘vintage’ Biturbo koleksiyoncuları için Collezione serisinden yeni bir Cinturato P7. Bu lastiklerin tümü yanaklarında yer alan MGT işaretinden de anlaşılacağı üzere Maserati ile iş birliği içinde özel olarak geliştirildi.
YENİ GRANTURISMO İÇİN P ZERO VE P ZERO KIŞ LASTİKLERİ
Pirelli, GranTurismo’nun bir müddet evvel klasik motorlu ve elektrikli iki versiyonu tanıtılan mevcut serisine özel olarak her birinin önü (20”) ve ardı (21”) için farklı ebatlı lastikler içeren üç özel lastik seti geliştirdi. Sıcak havalarda sürüş için klasik motorlu versiyonda Pirelli P Zero, GranTurismo Folgore modelinde ise elektrikli arabaların özel teknolojilerini gösteren Elect işaretli P Zero lastikler kullanılıyor. Soğuk havalarda bile denetim ve yol tutuşu sağlamak maksadıyla GranTurismo’nun her iki güç aktarma sistemli versiyonunda Maserati tarafından kış şartları için ülkü tahlil olarak onaylanan Pirelli P Zero kış lastikleri kullanılabiliyor. İtibar araba üreticilerinin yüksek performanslı modeller için seçtiği UHP (Ultra Yüksek Performans) lastik P Zero, lastiği her arabanın özelliklerine nazaran hassasiyetle özelleştirmek için gelişmiş sanal modelleme ve simülasyondan yararlanılarak üretiliyor. Bu simülasyonların akabinde hem lastiğin hem de aracın davranışını optimize etmek için pist testleri gerçekleştiriliyor. Son derece şiddetli beklentileri olan Maserati yüksek seviyede sürüş konforu ve düşük gürültü sağlayan lastikler talep etti. Bilhassa Folgore’nin P Zero Elect lastiklerine istenen sessizlik seviyesini sağlamak için ek geliştirmeler uygulandı. En ileri teknolojili hamurlar da grand touring arabaların tipik olarak yüksek olan yanal ve boylamasına hızlanma taleplerine karşılık veriyor.
MASERATI BITURBO İÇİN CINTURATO P7
Maserati’nin 1980’lerin başlarında lanse ettiği birinci seri üretim GT modeli olan Biturbo, yüksek performanslı kompakt bir ‘coupé’ idi ve orjinal ekipmanı Pirelli Cinturato P7 lastiklerdi. Direkt Dünya Ralli Şampiyonası’ndan elde edilen tecrübeyle geliştirilen bu lastik, pazara sunulan birinci ultra düşük profilli lastikti. Daha evvel hiç görülmemiş sırt genişliğinden daha kısa yanağıyla dikkat çeken lastik, bu özelliği sayesinde arabanın virajlarda kavramasını önemli oranda artırıyordu. Cinturato P7 kısa müddette yüksek performanslı araçların amiral gemisi niteliğindeki lastiklerden biri haline geldi ve tam kırk yıl evvel 1983’te daha sportif bir tarzla güncellenerek lanse edilen Biturbo S versiyonunun orjinal ekipmanı oldu. Maserati Classiche ile iş birliği içinde yine hayat bulan bu MGT işaretli Cinturato P7, özgününe çok benzeyen sırt deseni ve harflere sahip olmakla birlikte çağdaş materyal ve teknolojilerle üretiliyor. Pirelli test şoförlerinin yanı sıra 40 yıl evvel Biturbo’yu geliştiren tıpkı Maserati test şoförü tarafından da test edilen yeni lastik, tıpkı sportif karakteri geri getirirken artık bilhassa ıslak tabanda ve düşük kavrama şartlarında güvenliği artırılmış olarak sunuluyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
25 Kasım 2024SAĞLIK
25 Kasım 2024EĞİTİM
25 Kasım 2024TEKNOLOJİ
25 Kasım 2024EKONOMİ
25 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.