Hyundai Motor Company, resmi idman cinsinde “IONIQ 5 N eN1 Cup” yarış arabasını tanıttı. Bu eşsiz elektrikli yarış arabası, ödüllü IONIQ 5 N yüksek performanslı elektrikli aracı temel alıyor. Sürdürülebilir olmasıyla öne çıkan IONIQ 5 N, yarış dünyasında da yesyeni bir çağın başlangıcını işaret ediyor.
IONIQ 5 N eN1 Cup, yeni modelden daha güçlü bir aktarma organına ve daha yüksek pil kapasitesine sahip IONIQ 5 N ile birebir güçteki elektronik sistemi kullanıyor. IONIQ 5 N, çabuk hızlanma ve 650 PS’ye kadar yüksek güç çıkışıyla dikkat çekerken tıpkı vakitte pist sürüşü için de yüksek bir dayanıklılığa sahip. N markasının birinci yüksek performanslı KONUT modeli olan IONIQ 5 N temelli yarış arabası ise büsbütün motorsporlarının geleceği için dizayn edilerek A’dan Z’ye özel olarak geliştirilmiş.
Elantra N TCR üzere N1 sınıfı için geliştirilen IONIQ 5 N eN1 Cup, üst seviye pist performansıyla da birinci sınıf bir yarış arabası durumunda. Tüm bunlar ek olarak; bu yıl tanıtılacak yeni eN1 sınıfı, kadroların tek bir üreticiye bağlı kalmadan çeşitli lastik marka ve modelleriyle iş birliği yapabilmesine de imkan sağlayacak.
IONIQ 5 N eN1 Cup yarış arabası, yine tasarlanmış bir gövde kitine sahip. Alçak ve geniş usuldeki çamurluklara, daha uygun yol tutuşu için daha geniş lastiklere, ön spoyler ve art kanatlarla artan bastırma kuvvetine ve düzgünleştirilmiş aerodinamik performansa sahip epey güçlü bir model.
Gelişmiş güvenlik tedbirleri için rollcage (takla kafesi), yarış koltukları ve emniyet kemerleri üzere temel güvenlik ögeleriyle donatılan araba, yarışlarda en yüksek seviyede güvenliği sağlamak için de sadece elektrik yangınları için özel olarak geliştirilen yangın söndürücülerle donatılmış.
Bununla birlikte, duman sensörü ve değiştirilmiş şarj portu pozisyonu dahil olmak üzere ek güvenlik tedbirleri de uygulanmış. Tam 650 beygir güç üreten elektrikli yarış arabası, çok yakın bir gelecekte içten yanmalı yarış arabalarının yerini alarak motorsporlarında yeni bir devrin başlangıcını temsil edecek.
IONIQ 5 N eN1 Cup Teknik Özellikler
Motor: Ön 166 kW / 226 PS, Art 282 kW / 383 PS (Toplam: 650 PS)
Pil: 84,0 kWh
Şarj sistemi: 800V ve 400V çoklu şarj sistemi
Maksimum şarj kapasitesi: 350 kW
Şarj süresi: %10~80 18 dakika (optimum şartlar altında)
Süspansiyon: İki taraflı ayarlanabilir amortisörler, kamberi ayarlanabilir sürüş yüksekliği
Frenler: 6 piston önde, 4 piston geride monoblock kaliperler
Lastik ve Jant: 18” N Motorsport slick lastikler ve karbon jantlar
Dış: Yüksek bastırma kuvvetine sahip N Motorsport aerodinamik gövde kiti ve geniş çamurluklar
Güvenlik: FIA onaylı çok noktadan kaynaklı rollcage (Ek J), N Motorsport yarış koltuğu, N Motorsport emniyet kemeri, yüksek tansiyon kapatma şalteri, yüksek voltaj ikaz göstergesi, duman sensörü, taşınabilir şarj ilişki noktası,
Ağırlık: 1.970 kg
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
22 Kasım 2024SAĞLIK
22 Kasım 2024EĞİTİM
22 Kasım 2024TEKNOLOJİ
22 Kasım 2024EKONOMİ
22 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.