Anadolu Hayat Emeklilik, dijitalleşme ve sürdürülebilirlik olarak belirlediği temel stratejik amaçları doğrultusunda, faaliyetlerine devam ediyor. Bu kapsamdaki çalışmalarına bir yenisini ekleyen şirket, 2023 yılında “AHE-Dijital BES Başvurusu” uygulamasını hayata geçirdi. Kişisel emeklilik satış sürecinde müşterilerden yazılı onay alınan basılı formların, kâğıt kullanılmadan dijital platformlar aracılığıyla doldurulmasına imkan tanıyan uygulama sayesinde, sayısı yılda yaklaşık 300 bine ulaşan ve 24 sayfadan oluşan Emeklilik Mukavelesi Teklif Formu basımının yüzde 60 oranında azaltılması hedefleniyor.
Sürdürülebilir bir gelecek yolunda güçlü adımlarla ilerleyen Anadolu Hayat Emeklilik, dijital dönüşüm seyahatindeki faaliyetlerine ivme kazandıran yenilikçi bir uygulamayı daha hayata geçirdi. “AHE-Dijital BES Başvurusu” ile, satış sürecinde kullanılan ve 24 sayfadan oluşan formları artık kâğıt kullanmadan direkt dijital platform üzerinden doldurmaya imkân tanıyan şirket, bu hizmeti direkt satış grubu ve acentelerinin kullanımına açtı. Uygulamaya geçiş ile birlikte; satış süreçlerinin dijitalleşerek hızlanması, müşterilerden gerekli bilgilerin doğrulanarak alınması sayesinde data kalitesinin artması, operasyonel verimliliğin güzelleşmesi ve kâğıt sarfiyatının azaltılarak çevresel sürdürülebilirliğe katkı sağlanması hedefleniyor. Bu uygulama ile toplam 24 sayfadan oluşan ve yıllık yaklaşık 300 bin kere çıktı alınan Emeklilik Kontratı Teklif Formu basımını yüzde 60 azaltmayı hedeflediklerini belirten Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü Murat Atalay, her faaliyetlerinde olduğu üzere, teknolojik gelişmeleri uygularken de önceliklerinin sürdürülebilir gelecek olduğunu ve gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmayı hedeflediklerini söz etti.
“’AHE-Dijital BES Başvurusu’ ile kişisel emeklilik kontratı düzenlemek yalnızca 1 dakika 32 saniye sürüyor”
AHE-Dijital BES Başvurusu’nun kullanılmaya başlamasıyla yüz yüze satışlarda matbu müracaat formu kullanımının terk edilerek, satış sürecinin tablet bilgisayarlar üzerinden dijital olarak yürütülmesini mümkün kıldıklarını aktaran Atalay, “Çok yakın vakitte hayata geçirdiğimiz uygulamamız ile ferdî emeklilik eserlerimizin satışında Emeklilik Mukavelesi Teklif Formu üzerinde doldurulması gereken tüm alanlar tablet bilgisayar üzerindeki ‘AHE-Dijital BES Başvurusu’ aracılığıyla dijital olarak dolduruluyor, satış sürecindeki müşteri beyanı da sürecin sonunda bireyden SMS onayı alınarak temin ediliyor. Yapay zekâ teknolojisi ile şahısların kimlik ve kredi kartı üzere bilgileri tablet ile taranarak alınabiliyor. Satış süreci sonunda müşterimizin verdiği tüm bilgileri içeren Özet Bilgi Formu SMS ile kendisinin cep telefonuna gönderiliyor ve SMS onayı alınıyor. Burada müşterimizin tek sayfalık ‘Onay Formu’nu doldurup ıslak imza ile onaylaması kâfi oluyor. Satış süreçlerimizi 2 dakikanın altına indirdiğimiz AHE-Dijital BES Başvurusu ile tıpkı vakitte 4 milyon 320 bin kâğıt tasarrufuna denk gelen 6 binin üzerinde ağacı kurtarmayı hedefliyoruz. Uygulamamızı daha yeni devreye almamıza karşın, AHE-Dijital BES Başvurusu ile tamamlanan satışlarımızın toplam içerisindeki hissesi yüzde 20 düzeyine ulaştı. Önümüzdeki aylarda bu oranın gitgide artacağından eminiz. Süreçlerimizde hem müşterilerimiz hem de satış takımlarımız için vakit ve kaynak tasarrufu sağlayan, birebir vakitte tüketimi de taban seviyeye indiren yenilikçi uygulamalar geliştirmeye devam edeceğiz” diye konuştu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
24 Kasım 2024SAĞLIK
24 Kasım 2024EĞİTİM
24 Kasım 2024TEKNOLOJİ
24 Kasım 2024EKONOMİ
24 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.