Ana lisanın güzel öğrenilmesi, öğrencinin duygusal, bilişsel ve toplumsal gelişimine katkıda bulunurken, tıpkı vakitte toplumsal ahengi sağlamasına da yardımcı oluyor. Bu nedenle okullardaki Türkçe derslerinin çok değerli olduğunu vurgulayan Ay Koleji Kurucusu Saadet Badem, öğrencilerin öğrenme süreçlerini derinleştiren, özgüvenlerini artıran ve topluma daha faal bir formda katkıda bulunmalarını sağlayan Türkçe dersinin uygun öğretilmesi için büyük bir ihtimam gösterilmesi gerektiğini söz etti.
Ana lisanın âlâ öğrenilmesi eğitimden toplumsal yaşantıya kadar her alanda kritik bir rol oynuyor. Yalnızca bir irtibat aracı olmayan, birebir vakitte kanıyı ve öğrenmeyi yapılandıran ana lisanın tahsili, başka derslerde de başarılı olunmasına takviye sağlıyor. Okuma, yazma ve manaya maharetlerinin tüm derslerin temelini oluşturduğunu belirten ve bu kapsamda öğrencilerin ana lisanı uygun öğrenmesi için birçok aktiflik gerçekleştiren Ay Koleji, ana lisanın kıymetine dikkat çekiyor.
“Öğrencilerimizin kendini tabir edebilme marifetlerini geliştirmeyi hedefliyoruz”
Ay Koleji olarak, Türkçenin yalnızca bir ders değil, birebir vakitte öğrencinin kendini keşfettiği bir kaynak olduğunu belirten Ay Koleji Kurucusu Saadet Badem, “Geçtiğimiz günlerde Ulusal Eğitim Bakanımız Yusuf Tekin, Türkçe dersinde ortalamanın 70 olduğunu ve bu ortalama altındaki öğrencilerin dersten geçemeyeceğini duyurdu. Sayın Bakanın bu açıklaması, ana lisanın ne kadar değerli olduğunu bir kere daha gözler önüne seriyor zira ana lisan, bir bireyin en derin hislerini, en sofistike kanılarını tabir edebildiği bir araçtır. Kuşkusuz ki, karşılıklı etkileşim halinde olan lisan ve fikir, bireylerin düşünme maharet ve biçemlerini şekillendirir. Çocuklarda zeka gelişimini büyük oranda kitap okuma ve ana lisana hakim olmanın büyük katkısının olduğu yapılan bilimsel araştırmalarda da görülmektedir. Bu gerçeğin şuurunda olarak , okulumuzun ilkokul kademesinde yürüttüğümüz IB-PYP (uluslararası Bakalorya birinci yıllar programı akreditasyonu) ile en başarılı olduğumuz alanlardan olan ana lisanı ve öbür bir lisanı öğrenme çalışmalarımızın üst seviyede olması ve Çocuklar İçin İdeoloji (P4C Philosophy for Children) çalışmalarıyla, demokratik bir öğrenme ortamında öğrencilerimizin eleştirel, yaratıcı, iş birlikli düşünme, ihtimamlı irtibat kurabilme ve kendini tabir edebilme hünerlerini geliştirmeyi hedefliyoruz”dedi.
“Türkçe eğitimini teşvik ve motive edici eğitimlerle destekliyoruz”
Türkçe eğitimine özel bir değer verdiklerini, öğrencileri bu alanda teşvik ve motive edici eğitimlerle desteklediklerini tabir eden Saadet Badem; “Öğrenme-öğretme sürecinde, büyük ve küçük küme tartışması, münazara üzere tekniklerle öğrencilerimizin kelamlı söz kabiliyetlerini güçlendiriyor; kompozisyon çalışmalarıyla söz hazinelerini zenginleştirmeye, niyet ve hayâl dünyalarını genişletmeye katkıda bulunuyoruz. Okuma saatleri, öğrencilerimize okuma alışkanlığı kazandırmak, yeni fikir ve kültürlere ait şuuru artırmak, dikkat ve odaklanma üzere bilişsel hünerleri geliştirmek ismine eğitim programımızın değerli bir ögesini oluşturuyor. Emsal halde, nizamlı olarak organize ettiğimiz kütüphane derslerimiz ve muharrir söyleşi programlarımız ile öğrencilerimizin kitap okuma ve yazma, bilimsel araştırma yapma, kaynak kullanma üzere alışkanlıklarını pekiştirirken, metinleri manaya ve tahlil etme maharetlerini geliştirme fırsatı sunuyor. Sonuç olarak Ay Koleji’nde biz bu sanatın ustalarını yetiştiriyoruz” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
21 Kasım 2024SAĞLIK
21 Kasım 2024EĞİTİM
21 Kasım 2024TEKNOLOJİ
21 Kasım 2024EKONOMİ
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.