İBB Lideri Ekrem İmamoğlu, 5 ilçeden geçecek (Bakırköy, Bahçelievler, Bağcılar, Küçükçekmece, Başakşehir), 13,4 kilometrelik çizgi boyunca 12 istasyona uğrayıp, tek istikamette 35 bin yolcu taşıyacak Ataköy-İkitelli metro sınırının Mart 2024’te İstanbulluların hizmetine gireceğini duyurdu. İmamoğlu, “Daha evvel iki durağını açmıştık. Artık bütününü Mart 2024’te açmanın onurunu yaşayacağız” dedi. Çizginin devreye girmesiyle, Ataköy-İkitelli ortası 21,5 dakikaya inecek.
Önceki İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) idaresi, Ataköy-İkitelli metro çizgisi için 29 Eylül 2015 tarihinde İhaleye çıktı. Çizgi için 2 Şubat 2015 tarihinde kontrat imzalandı ve yer tesliminin akabinde 15 Şubat 2016’da imalat işlerine başlandı. Lakin süreç, planlandığı üzere ilerlemedi ve sınırdaki çalışmalar, yüzde 35 ilerleme düzeyindeyken kısmen durduruldu. Ekrem İmamoğlu liderliğindeki İBB idaresi, evvelki yönetim tarafından durdurulan başka metro sınırlarında olduğu üzere, Ataköy-İkitelli metro çizgisinde da çalışmaları yine başlattı. Hızlandırılan çalışmalar kapsamında sınırın Bahariye ve Masko İstasyonları, 29 Mayıs 2021’de hizmete alındı. Sınırın, Bahariye Ataköy ortasındaki kısmındaki imalatlarda da yüzde 90’lar düzeyine ulaşıldı.
ÖNCE İNCELEME SONRA AÇIKLAMA
İBB Lideri Ekrem İmamoğlu, kent trafiğine soluk aldıracak projelerden biri olan sınırdaki ilerleme düzeyini yerinde deneyimledi. İBB Raylı Sistem Dairesi Lideri Ceyhun Avşar’dan çalışmalarla ilgili bilgi alan İmamoğlu, Yenibosna İstasyonu’nun turnike ve peron katlarında incelemelerde bulundu. Çalışanlarla anı fotoğrafları çektiren İmamoğlu, bahisle ilgili açıklamalarını da istasyonda yaptı.
“İNŞALLAH HALKIMIZLA BİR ARADA BURANIN AÇILIŞINI YAPACAĞIZ”
“Ataköy-İkitelli çizgimizin oldukça yol aldığını bugün tespit ettik” diyen İmamoğlu, şunları söyledi:
“Dönem devir birtakım sorunlarını, dizaynla ilgili sorunlarını aştığımız bu seyahatte, şu anda kurumumuz, müşavir firma, yüklenici firma, her ünite aslında üst düzeyde bir emekle burayı inşallah Mart 2024’e hazırlıyoruz. Bakırköy’ü, Küçükçekmece’ye bir kısım Bağcılar’a, Bahçelievler’in bir kısmına bağlayacak değerli bir sınırımız. Yeniden farklı toplu ulaşım sınırlarımızda kesen bir çizgimiz. Daha evvel iki durağını açmıştık. O da çok yararlı olmuştu Küçükçekmece kısmında. Artık bütününü Mart 2024’te açmanın onurunu yaşayacağız. 5 yıllık hizmet periyodumuz biterken değerli açılışlarımızdan bir tanesi olacak. Emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz. Yüzde 90 düzeylerine hakikat süratle ilerliyor şu anda. Bugün yürüyen merdivene bindik, yakın vakitte test sürüşlerinde trenlerimize, vagonlarımıza bineceğiz. Sonra da inşallah halkımızla birlikte buranın açılışını yapacağız. Şimdiden iyi olsun.”
5 İLÇE, 12 İSTASYON, 13,4 KİLOMETRE, 21,5 DAKİKA…
Bakırköy, Bahçelievler, Bağcılar, Küçükçekmece, Başakşehir ilçelerinden geçecek Ataköy-İkitelli metro çizgisi, büsbütün tamamlandığında 12 istasyondan oluşacak. Toplam uzunluğu 13,4 kilometre olan metro çizgisiyle birlikte Ataköy-İkitelli ortası 21,5 dakikaya inecek. Ataköy-İkitelli Metro Sınırı ile saatte tek istikamette 35 bin yolcu taşınması hedefleniyor. Ataköy-İkitelli metro çizgisi; Ataköy, Yenibosna, Çobançeşme, Kuyumcukent, Doğu Sanayi, Mimar Sinan, Cihan Mahallesi, İkitelli Caddesi, Mehmet Akif, Bahariye, Masko ve İkitelli Sanayi duraklarından oluşuyor. Sınır; Marmaray sınırı ile Ataköy İstasyonu’nda, Yenikapı- Atatürk Havalimanı sınırı ile Yenibosna İstasyonu’nda, Yenikapı-Kirazlı-Halkalı çizgisi ile Mimar Sinan İstasyonu’nda, Kabataş-Mahmutbey-Esenyurt çizgisi ile Atatürk Mahallesi İstasyonu’nda ve Kirazlı-Başakşehir-Kayaşehir çizgisi ile de İkitelli İstasyonu’nda entegre olacak biçimde planlandı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
21 Kasım 2024SAĞLIK
21 Kasım 2024EĞİTİM
21 Kasım 2024TEKNOLOJİ
21 Kasım 2024EKONOMİ
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.