• Hyundai, tasarımı, teknolojisi ve konforu artırılmış Yeni KONA ile B-SUV’da atağa kalkıyor.
• Baştan sona yenilenen Hyundai KONA, tek bir gövdede 3 farklı motor tipine yer verecek.
• Elektrifikasyon stratejisinde değerli bir rol oynayan KONA MESKEN ise son çeyrekte geliyor.
• Yeni KONA, dinamik N Line versiyonuyla da performans tutkunlarına sportif bir sürüş sunuyor.
Hyundai, B-SUV segmentine tasarımı ve teknolojileriyle farklı bir bakış açısı getiren KONA modelini Türkiye’de de satışa sundu. Bir evvelki kuşağa nazaran daha geniş, daha teknolojik ve daha dinamik olan model, tek bir gövde altında 3 farklı motor tipine yer veriyor. Her birinde farklı kullanım özellikleri ve görsellik sunan Yeni KONA, daha fazla sportif sürüş ve dinamizm isteyen tüketiciler için de N Line versiyonunu öne çıkarıyor. KONA N Line, dinamik ve agresif çizgilerle desteklenmiş dış görünüşünü 198 beygir gücündeki turbo beslemeli motorla perçinlemiş oluyor. İçten yanmalı akaryakıtlı motorların yanısıra geleceğin mobilitesi için de büsbütün elektrikli KONA modelini de yılın son çeyreğinde satışa sunmaya hazırlanan Hyundai, tüm seçeneklerde en son teknolojilere, üst seviye konfora ve pratik kullanım özelliklerine yer veriyor.
Şık tasarım öğeleri
Tüm dünyada süratle yükselen bir trend haline gelen B-SUV segmentinde tüketicilerin dikkatini farklı tasarım öğeleri ve üst seviye sürüş dinamikleriyle çeken Hyundai, Yeni KONA’nın ön ve art kısmında pürüzsüz bir görünüm sunuyor. Ön ve artta yer alan çizgi biçimindeki aydınlatma kümesi, köpekbalığını andıran burundan başlayarak yumuşak bir formda eğim gösteren bagaj kapağına kadar eşsiz bir silüet oluşturuyor. Yeni KONA, MESKEN varyantında da piksel lambalarla daha da farklılaşıyor ve bu ikonik tasarım hoşluğunu uygulayan birinci Hyundai modeli olarak bir adım öne çıkıyor.
B-SUV modelin sportif karakteri ise entegre ön ve art lambalara sahip çamurluk eklentileriyle daha dinamik bir hale getiriliyor. Kama oranlarına sahip yan paneller de tavan sınırından art spoylere kadar uzanan karakteristik krom çıta ile beden buluyor. Özel olarak tasarlanmış çok kollu 18 inç jant tasarımı ise KONA’nın tüm versiyonları için bir birinci.
İçten yanmalı akaryakıtlı motorlar ve hibrit versiyona ek olarak sunulan büsbütün elektrikli KONA da birçok tasarım özelliğini daha farklı bir dokunuşla ileriye taşıyor. KONA Elektrik, ön tampondaki radyatör ızgarası yerine üç boyutlu bir süsleme ile ayırt ediliyor. Akaryakıtlı ve hibrit seçenekler, daha fazla vurgu için siyah çamurluk kaplaması kullanıyor.
KONA Hibrit, üst ve alt faal hava kanatçıklarını (AAF) kullanırken akaryakıtlı motorlar ise daha düşük bir sürtünme katsayısı için yalnızca üst hava kanatçığıyla donatılmış. Bu etkin hava kanatları, arabanın aerodinamik performansını geliştirirken birebir vakitte akaryakıtlı ve hibrit versiyonlara MESKEN gibisi bir görünüm kazandırıyor.
Performanstan ilham alan N Line versiyonu ise sportif imgesini vurgulamak için kanat biçimindeki tampon, çift susturucu ve gümüş renkli marşpiyel kullanıyor. Daha agresif ön ve art tasarım için plastik eklerden faydalanan N Line, 18 inçlik özel alaşım jant dizaynıyla da sportif manzarasını belirginleştiriyor.
Daha büyük ve daha ferah iç mekan
Çarpıcı tasarım, ileri teknoloji ve harika rahatlığı tek bir seferde sunan Hyundai KONA, daha fazla yolcu konforu ve depolama için daha geniş ve çok taraflı iç yer sağlıyor. Ayrıyeten, evvelki jenerasyona kıyasla 60 mm daha uzun dingil aralığı, 77 mm daha uzun diz aralığı ve ikinci sıradaki koltuklarda 11 mm daha yüksek baş aralığı ile sınıfının en uygun pahalarını sunuyor. Sınıfının en büyüğü olan ikinci sıradaki omuz aralığı ise 1.402 mm. Böylelikle yolcular için “en yeterli hayat alanı” üzere bir unvana sahip. KONA’nın yalnızca 85 mm kalınlığındaki ince ve sert koltukları da gerideki yolcular için daha fazla ömür alanı manasına geliyor. Yeni KONA, iki farklı döşeme seçeneğine sahip. Standart Siyah tek tonlu iç yer, kırmızı dikiş ayrıntılarıyla N Line versiyonda sunulurken öteki modeller ise gri iki tonlu seçenekle satışa sunuluyor.
Heyecan verici dinamiklere sahip üst sınıf KONA, geniş iç yeri ve sağlam duruşu, sofistike bir sadelikle birleştirirken tüm bu özelliklere ek olarak da direksiyon simidinin gerisine yerleştirilmiş sütun tipi elektrikli vites kolu, bardak tutucular, büyük çantalar için saklama gözleri ve geniş orta konsolla genişliği artırıyor. Büsbütün katlanabilir ikinci sıra koltuk ve art bölme de geliştirilmiş yükleme kolaylığını destekliyor. Bu sayede en yüksek seviyede kullanıcı muhtaçlıklarını karşılamak için 466 lt (VDA’ya nazaran koltuklar yatıkken 1.300 litreye kadar) kargo alanı sağlıyor. Bu yeni boyutlar, etkileyici bir halde yüzde 30 oranında artan bir uzunluk ve bagaj kapasitesi manasına geliyor.
Hyundai Yeni KONA, 12,3 inçlik entegre çift ekranıyla ergonomik olarak konforlu kullanımı desteklerken, bilhassa uzun uzaklıklı sürüşlerde bir adım öne çıkıyor.
Yeni KONA, şoför odaklı mimariyle tasarlanan geniş ve esnek iç ömür alanı ile kendi segmentinde üstün konfor ve ferahlık sağlıyor. Açık modüler tertip ve yatay kokpit mimarisi, daha geniş kabin alanıyla birleştiğinde hem şoförün hem de yolcuların muhtaçlıklarını karşılarken sadeliği ve ferahlığı da cömertce vurgulamış oluyor.
Yeni genişletilmiş açılır tavan ise daha güzel bir araç içi tecrübesi sağlıyor. İç yere daha fazla ferahlık katan bu donanım, tıpkı vakitte pak havanın ve güneş ışığının kabine dolmasına da müsaade veriyor.
Daha fazla rahatlık için sınıfının en uygunu teknolojiler
Yeni nesil KONA’nın özelleştirilebilir akıllı elektrikli bagaj kapağı, kullanıcılar için ek bir kolaylık. Şoförler, bagaj kapağının açılma yüksekliğini ve suratını bilgi-eğlence sistemi ekranından ve ayrıyeten bagaj kapağının tercih edilen yüksekliğinde üç saniye boyunca kapatma düğmesine basarak seçebiliyor. Ayrıyeten, KONA’nın koltuk pozisyonu ayarları için de entegre bellek sistemi ve kablosuz şarj sistemi de dahil olmak üzere çoklu şarj temas noktaları da daha fazla mobilite tecrübesi sunuyor. Kullanıcılar, KONA’nın orta konsolunda bulunan kablosuz süratli şarj pedi ile uyumlu aygıtlarını hareket halindeyken de zahmetsizce şarj edebiliyor. Bu şarj sistemiyle bir arada 15 W’a kadar performans sergileyen araç, ayrıyeten hem şoför hem de yolcular için önde iki USB-C şarj portu ve bir de 12V elektrik prizi bulunduruyor. Gerideki yolcular da iki adet USB-C şarj aygıtını sürüş boyunca rahatlıkla kullanabiliyor.
Yeni KONA ile daha inançlı sürüş
Baştan sona yenilenen araba, daha dinamik bir sürüş ve yol tutuşu için geliştirilmiş özelliklerle birlikte geliyor. Klasik vites kolu yerine direksiyona entegre elektrikli vites değiştirme, hassas ve inançlı bir gelişmiş tecrübe sunmak için daha süratli ve sezgisel olarak vazife alıyor. Direksiyon simidinin ardına yerleştirilen bu vites kolu, eşyalar için daha fazla alan ve sistemli bir iç görünüm de sağlarken, dinamik kullanıma da imkan sağlıyor. Yeni KONA, Ön Çarpışma Tedbire Asistanı (FCA), Şeritte Kalma Asistanı (LKA), Kör Nokta Çarpışma Tedbire Asistanı (BCA), İnançlı Çıkış Uyarısı (SEW) üzere çeşitli gelişmiş şoför dayanak sistemleriyle (ADAS) geliyor. Akıllı Sürat Limit Yardımı (ISLA), Şoför Dikkat Uyarısı (DAW), Kör Nokta Görüntüleme Asistanı (BVM), Uzun Far Yardımı (HBA), Akıllı Sürat Sabitleme Denetimi (SCC) ve Şerit Takip Asistanı (LFA) üzere çeşitli sürüş kolaylığı fonksiyonlarıyla sunuluyor.
Güvenli park menavrası için de Etraf Görüş Monitörü (SVM), Art Çapraz Trafik Çarpışma Tedbire Asistanı (RCCA), İleri/Yan/Geri Park Aralık Uyarısı (PDW), Geri Görüş Kamerası üzere çeşitli gelişmiş teknolojiler sunuyor. KONA, hibrit versiyonda da Uzaktan Akıllı Park Yardımı (RSPA) özelliği sunuyor.
Motor ve şanzıman seçenekleri
Türk tüketiciler, Yeni KONA modelini dört farklı motor seçeneği ile tercih edebilecek. İçten yanmalı akaryakıtlı motor seçenekleri 120 beygirlik (200 Nm tork) 1.0 litrelik T-GDi Seçkine DCT ile başlarken, daha fazla performans için 198 beygir (265 Nm tork) gücündeki 1.6 T-GDi N Line öne çıkıyor. Kullanıcılar, yakıt iktisadı için de 141 PS’lik kombine çıkış ve 265 Nm’ye kadar tork ile etkileyici hızlanma ve yüksek verimlilik sağlayan 1.6 lt GDi Hibrit versiyonu satın alabilecekler. Bu motor seçenekleri, turbo versiyonlarda 7 ileri Çift Kavramlı Şanzımanla (7DCT) kombine edilirken, hibrit versiyon ise 6 ileri Çift Kavramlı Şanzımanla (6DCT) ile geliyor. Hyundai KONA, N Line versiyonda dört tekerlekten çekişle sunulurken öteki seçenekler ise önden çekişli olarak satın alınabiliyor.
Hyundai, elektrifikasyonda standartları tekrar belirleyen büsbütün elektrikli versiyonu ise 2023 yılının son çeyreğinde satışa sunacak. Tek bir gövde altında üç farklı motor tipini güçlü donanım seçenekleri ve akıllı teknolojilerle sunan Hyundai, KONA modeliyle bir arada B-SUV segmentinde daha fazla faal olmayı hedefliyor.
Fiyatlar:
Hyundai Kona 1.0 T-GDi Seçkine 1.612.000 TL
Hyundai Kona 1.6 Hibrit 1.795.000 TL
Hyundai Kona 1.6 T-GDi N Line 1.826.000 TL
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
21 Kasım 2024SAĞLIK
21 Kasım 2024EĞİTİM
21 Kasım 2024TEKNOLOJİ
21 Kasım 2024EKONOMİ
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.