Bayer Türkiye ve IPSOS’un ortak çalışması
“Herkes için Sıhhat 2023 Tüketici İç Görüleri Analizi”,
zihin sıhhati kaygısının dünyada birinci sıraya yerleşerek kanser kaygısının önüne geçtiğini ortaya koydu.
İnsan sıhhatine ve ömür kalitesine bedel katan, bunu yaparken de global gündemi takip ederek gereksinimleri anlayan Bayer Türkiye, tüketici sıhhati alanında sahip olduğu şimdiki bilgi ve iç görüleri tüm bölümlerle paylaştı. İnsanların sıhhat gündeminde önemsediği başlıkları ele almak ve sıhhate dair telaşlarını anlamak üzere birincisi bu yıl paylaşılan “Herkes için Sıhhat 2023 Tüketici İç Görüleri” sonuçlarına nazaran 2024 ve sonrası için yol haritalarına katkı sağlaması hedeflenen iç görülerde en çarpıcı başlık zihin sağlığı oldu.
En Çok Zihin Sağlığımızdan Kaygılıyız
“Herkes için Sağlık” çalışmasının maksadını aktaran Bayer Tüketici Sıhhati Türkiye Pazarlama Yöneticisi Tuna Demiralp sağlığın bugün yalnızca tıbbi tartışmaların değil günlük ömrün da ana odaklarından biri olduğunu, önümüzdeki periyotta de tesirini artıracağını, bu nedenle markalar dünyası için de insanların sıhhat gündemini anlamanın ve beklentilere cevap vermenin her geçen gün daha da kıymet kazandığını söyledi.
Hem dünyada hem de Türkiye’de ana kaygı kaynağı ekonomi
Herkes için Sıhhat 2023 Tüketici İç Görüleri Tahlili çalışmasında zihin sıhhati kaygısının dünyada %44 ile kanser telaşının önüne geçtiği açıklandı.
Araştırmada yöneltilen “Ülkenizde en sık karşılaşılan sıhhat sorunu nedir?” sorusuna dünyanın farklı yerlerinden iştirakçilerin verdiği yanıtlarda zihin sıhhati %44 ile birinci sırada, kanser %40 ile ikinci sırada, gerilim %30 ile üçüncü sırada ve obezite ise %25 ile son sırada yer alıyor. Zihin sıhhati ve gerilim sorunları 2023’te bilhassa Covid 19’un da gerilemesi ile daha çok ön plana çıkan mevzular ortasında oldu. Türkiye’de ise sıralamada farklılaşma kelam konusu. Kanser birinci sırada yer alıyor. 2. sırayı ise “stres” alıyor.
Verilerde “stres” zihin sıhhatinden bağımsız farklı bir başlık olarak ele alınırken başlıkların birleştirilerek kıymetlendirilmesi halinde sayıların çok daha yükseldiği göze çarpıyor. Zihin sıhhati ve gerilimi listede üst sıralara taşıyan en dikkat cazibeli başlık ise “Ekonomiye ait gelişmeler”. Finansal gelişmeler hem dünyada hem Türkiye’de telaş yaratan faktörlerin başında geliyor. Artan hayat pahalılığı, alım gücü ve enflasyon odaklı telaşların dünyanın farklı yerlerinde insanlarda benzeri tasalara sebebiyet verdiği görülüyor.
Ipsos’un farklı ülkelerde yaptığı araştırmalar kapsamında zihin sıhhatinin sağlık tasaları listesinde birinci sıraya yükselmesine neden olan öbür başlıklar şu formda sıralandı:
Bayer Tüketici Sıhhati Türkiye Pazarlama Yöneticisi Tuna Demiralp konuşmasına şöyle devam etti:
“Bireysel ve toplumsal gündemlerimizin merkezine yerleşen “sağlık”, artık tıbbi bir tabirden çok öte bir mana tabir ediyor. Bir Ömür Bilimleri Şirketi olarak biz de kıymetle bu bahsin üzerinde duruyoruz. İnsanların sıhhat gündeminde öne çıkan başlıkları gözlemlemek, sıhhate dair kaygılarını anlamak ve bu kapsamda topluma takviye sunmak ismine çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Birincisini bu yıl paylaştığımız “Herkes için Sıhhat 2023 Tüketici İç Görüleri” tahlilimiz de bu manada yararlı bilgiler içeren bir kaynak niteliğinde. Hem birey ve toplum için bir rehber olabilecek hem de farklı kesimlerin iş yapış biçimlerine ve maksatlarına olumlu tesirler sağlayabilecek datalar paylaşıyoruz. Paylaştığımız iç görüleri inovasyondan tüketici tecrübesine kadar pek çok sürece taşımak mümkün.”
Ipsos Müşteri İdaresi Kıdemli Yöneticisi Hasret Tekintaş Aydın ise Herkes İçin Sıhhat 2023 Tüketici İç Görüleri Analizi’ne ait şunları söyledi: “Rapora baktığımızda, belirsizliklerin, ekonomik, çevresel tasaların ve baskıların, insanların zihin sıhhatini koruyabilmesinin önündeki maniler ortasında yer aldığını görüyoruz. Yakın gelecekte ise bu baskıların ortadan kalkması muhtemel görünmüyor. Fakat toplumdaki, işteki ya da ailedeki rollerimizi düşündüğümüzde bunların yarattığı yansımaların farkında olarak hareket etmemiz ve sıhhati bir bütün olarak muhafazaya odaklanmamız değerli. Bugün ve önümüzdeki günlerde bu bilince daha fazla gereksinim duyacağız.”
Araştırmanın Metodolojisi
Ipsos, globalde ve ülkemizde “İnsanı Anlamak” konusunda farklı çalışmalar gerçekleştiriyor. Bu bilgileri kamuoyuyla, markalarla ve karar vericilerle paylaşıyor. Bu kapsamda Ipsos ve Bayer iş birliği ile hazırlanan “Herkes için Sağlık” bulgularına yönelik; Ipsos tarafından oluşturulan paylaşıma açık, çok ülkeli raporlardan bir iç görü derlemesi gerçekleştirildi. Bu raporların her biri, Türkiye’nin de yer aldığı 30-50 ülke üzere geniş kapsamlı 16-75 yaş ortası ülke temsiliyeti ile gerçekleştirilen araştırmalardan oluşuyor:
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
26 Aralık 2024SAĞLIK
26 Aralık 2024EĞİTİM
26 Aralık 2024TEKNOLOJİ
26 Aralık 2024EKONOMİ
26 Aralık 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.