BEKO, İKLİM KRİZİ İLE GAYRET İÇİN
OYUN DÜNYASINA ADIM ATTI
Dünyanın sürdürülebilirlikte başkan mesken teknolojileri markalarından Beko, bir prensip daha imza atarak, iklim kriziyle gayretini DOMINO: The Little One ile
interaktif oyun platformuna taşıdı.
Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer “DNA’sında sürdürülebilirlik ve sağlıklı ömür yarar odağı bulunan Beko markamız, iklim kriziyle uğraş etmek için DOMINO: The Little One ile oyun dünyasına adım atıyor. Bugün, oyun bölümü dünya genelinde 3 milyardan fazla kullanıcıya ulaşırken ülkemiz dünyada en çok görüntü oyunu oynayan 5’inci ülke pozisyonunda bulunuyor. Harikulâde süratle büyüyen bu bölümün dönüştürücü gücünden faydalanarak farkındalığı artırmayı ve tüm tüketicilerimizi iklim kriziyle çabaya dahil etmeyi hedefliyoruz. Bilhassa gençlerimiz her gün oyun aracılığıyla iklim krizinin tesirlerini şahsen deneyimleyerek bu farkındalığı güçlü bir halde kazanacaklar. Beko markamızın Cumhuriyetimizin 100. yılında hayata geçirdiği oyun projesi DOMINO: The Little One ile gezegenimiz için olumlu domino tesiri yaratmayı amaçlıyoruz” dedi.
Ev teknolojilerinin başkan markası Beko, iklim krizine ve çevresel meselelere dikkat çekmek için hayata geçirdiği oyun projesi DOMINO: The Little One’ı tanıttı. Gezegenin geleceği için sürdürülebilir teknolojiler geliştiren marka, Domino karakteriyle, iklim krizi odağında ekosistemin sürekliliğini etkileyen sıkıntılara karşı atılabilecek ferdi adımlar konusunda farkındalığı artırmayı hedefliyor.
DOMINO: The Little One, dört kısımda çevresel problemlere bütüncül yaklaşım
Dört kısımdan oluşan DOMINO: The Little One oyununun kahramanı Domino; plastik kirliliği, karbon emisyonları, hava kirliliği, su kirliliği, ekolojik dengesizlik, genetiği değiştirilmiş besinler ve orman yangınları üzere çevresel meselelerle yüzleşiyor. Sürdürülebilirlik odaklı, 2.5D bir görüntü oyunu olan DOMINO: The Little One, dramatik bir görsel dünya ve etkileyici efektler eşliğinde gezegeni tehdit eden felaketlere ve meselelere dikkat çekiyor. DOMINO: The Little One 23 Kasım 2023 tarihinden itibaren, Steam, IOS ve Android aygıtlardan indirilebilecek.
Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer, “DNA’sında sürdürülebilirlik ve sağlıklı ömür yarar odağı bulunan Beko markamız, iklim kriziyle çaba etmek için DOMINO: The Little One ile oyun dünyasına adım atıyor. Bugün, oyun kesimi dünya genelinde 3 milyardan fazla kullanıcıya ulaşırken ülkemiz dünyada en çok görüntü oyunu oynayan 5’inci ülke pozisyonunda bulunuyor. Gaming & Esports 2023 raporuna nazaran 18-24 yaş aralığında haftalık oyun mühleti ortalama 10 saati buluyor. Olağan üstü süratle büyüyen bu kesimin dönüştürücü gücünden faydalanarak farkındalığı artırmayı ve tüm tüketicilerimizi iklim kriziyle gayrete dahil etmeyi hedefliyoruz. Bilhassa gençlerimiz her gün oyun aracılığıyla iklim krizinin tesirlerini şahsen deneyimleyerek bu farkındalığı güçlü bir biçimde kazanacaklar. Beko markamızın Cumhuriyetimizin 100. yılında hayata geçirdiği oyun projesi DOMINO: The Little One ile gezegenimiz için müspet domino tesiri yaratmayı amaçlıyoruz” dedi.
2050 yılına kadar tüm global operasyonlarında net sıfır emisyon amaçları bulunduğunu belirten Arçelik Türkiye Genel Müdürü Can Dinçer sözlerini şöyle sürdürdü: “Sağlıklı bir ömrün, sağlıklı bir gezegenle mümkün olacağına inanıyoruz. Bu sebeple de hem üretimde hem de eserlerimizde sürdürülebilirliğe odaklanıyoruz. 2022 yılı itibariyle global operasyonlarımızın %65’ini yeşil elektrikten karşıladık. 2030 yılına kadar, üretim tesislerimizin bulunduğu tüm ülkelerde yeşil elektrik oranını %100’e çıkarmayı hedefliyoruz. Sürdürülebilir teknolojiler geliştirmek de iklim kriziyle uğraşta kritik kıymet taşıyor çünkü Türkiye’de konutlarda beyaz eşyalar, küçük konut aletleri ve iklimlendirmenin elektrik tüketimindeki hissesi ortalama %70’in üzerinde. Biz de enerji ve su verimli eserler geliştirmenin yanında geri dönüştürülmüş materyallerden ürettiğimiz teknolojilerle atık ölçüsünü azaltıyor, etrafın korunmasına katkı sağlıyoruz.”
Basın lansmanında konuşan Arçelik Küresel İrtibat Kıdemli Yöneticisi Zeynep Özbil ise, “Oyun bölümünde de güçlü bir sürdürülebilirlik hareketine şahit oluyoruz. Oyunların, artık cümbüş aracı olmanın ötesine geçerek değerli ölçüde kültürel ve ekonomik tesire sahip birer irtibat aracı haline geldiğini görüyoruz. Birleşmiş Milletler Etraf Programı’nın (UNEP) kurduğu Playing For The Planet Alliance platformunun 400.000 oyuncu ile gerçekleştirdiği araştırmaya nazaran, iştirakçilerin %70’i tüketim alışkanlıkları ve çevresel farkındalıkları konusunda değişmeye açık olduklarını belirtiyor. İştirakçilerin %81’i oyun tecrübelerine katkıda bulunması halinde çevresel içerik için ödeme yapmaya hazır. %68’i ise oyunlarda daha fazla sürdürülebilirlik teması görmek istediklerini paylaşıyor. Bu araştırma sonuçları birey olarak yaptığımız seçimlerin, ne kadar küçük olursa olsun, dünya ve iklim üzerinde ne derece büyük bir tesir yaratabileceğini gösteriyor” dedi.
“DOMINO: The Little One” büsbütün Türk oyun kesiminin ürünü
Beko markasının iklim kriziyle ilgili farkındalığı artırmak için oyunun öykü anlatma gücünden yararlandığını tabir eden Özbil, şunları söyledi: “DOMINO: The Little One çocuklar için yapılmış ya da eğitim odaklı bir oyun değil. Günümüzün insan davranışlarını tarafsız bir gözle eleştiren, etraf sorunlarını tüm çıplaklığıyla gözler önüne seren ve kendimize sormaya korktuğumuz soruları soran bir tecrübe projesi. Oyunda baş kahramanımız Domino’nun iklim felaketleriyle çabasına yardımcı oluyoruz. DOMINO: The Little One senaryosundan yazılımına, görsel efektlerinden, seslendirme ve müziklerine kadar büsbütün Türk bir takım tarafından tasarlandı. Bugün burada çıktığımız yeni seyahatte, bizlerin koyacağı her bir taşın domino tesiriyle gezegenimizin geleceği için fark yaratacağına inanıyoruz.”
Oyunların dünyayı şekillendiren gücü: Toplumsal tesir ve değişim
Lansmanda konuşan Bahçeşehir Üniversitesi Dijital Oyun Tasarımı Kısım Lideri ve BUG LAB Kurucu Yöneticisi Doç. Dr. İtimat Çatak da oyun sanayisinin dönüştürücü gücüne dikkat çekerek “Değişim için oyunlar bilhassa odaklandığımız bir alan. Bugün burada oyunların bir fark yaratabileceğine dair kıymetli bir adım daha atıyoruz. En değerlisi bunu Türkiye’de yapıyoruz. Beko ile burada birinci taşa dokunuyoruz. Beko, kendi kesiminde oyun dünyasına adım atan ve teşebbüste bulunan birinci şirket. Önümüzdeki yıl oyun dalının cirosunun 200 milyar doları aşması bekleniyor. Bunun yüzde neredeyse 50’si mobilden oluşuyor. Oyun dalı dev bir pazar. 80’li yıllardan itibaren her kuşakta oyunlara olan ilgi artıyor. Oyunlar gerçek dünyada da toplumsal değişim ve tesir yaratabiliyor. Oyunlar hududu aşan ortak bir lisana sahip. Din, lisan, ırk ayırt etmeden birçok farklı kişi ve coğrafyaya ulaşabiliyor ve insanları bir ortaya getiriyor. Aslında bir oyun okuryazarlığından, ortak bir lisandan bahsedebiliriz. Değişim için tasarlanan oyunlardan biri olan Domino: The Little One da farkındalık ve empati yaratıyor” dedi.
Beko’nun sürdürülebilir teknolojileri
Beko, bugüne kadar inovatif teknolojileri ve yarar odaklı projeleriyle dünyada milyonlarca konuta ulaştı. Hem gezegenin hem de bireylerin sıhhatine katkı sağlamayı hedefleyen marka, geliştirdiği sürdürülebilir teknolojilerle tüketicilerin doğa dostu seçimler yapmasına ve böylelikle ekolojik ayak izlerinin azalmasına dayanak oluyor.
Beko’nun sürdürülebilir teknolojilerinden SaveWater ile kurutma makinesinde toplanan su, çamaşır makinesinin yıkama suyu olarak kullanımıyla su tasarrufu sağlıyor. Bulaşık makinelerinde ise kurutmaya hazırlık için ikinci durulama suyu ısıtılarak inançlı formda depolanıyor. Biriken durulama suyu takip eden çevrimin ana yıkama adımında kullanılarak su tasarrufunda süreklilik sağlanıyor.
Arçelik Türkiye’deki beyaz eşya üreticileri ortasında kendi geri dönüşüm tesisini kuran birinci ve tek şirket. 2014-2022 yılları ortasında, Eskişehir ve Bolu’daki Atık Elektrikli ve Elektronik Eşya (AEEE) tesislerinde 1,7 milyon adet eser geri dönüştürüldü. İki tesiste geri dönüştürülen atık eserlerle, yaklaşık 214.000 ton karbondioksit salımını azaltıldı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
21 Kasım 2024SAĞLIK
21 Kasım 2024EĞİTİM
21 Kasım 2024TEKNOLOJİ
21 Kasım 2024EKONOMİ
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.