Buca Metrosu tam gaz
İzmir tarihinin en büyük raylı sistem yatırımı Üçyol–Buca Metro çizgisinde General Asım Gündüz İstasyonu’nda kazık çakma çalışmaları tamamlandı; Buca Koop İstasyonu’nda ise sona yaklaşıldı. TBM’lerin hatta girmesiyle birlikte tünel açma süreçleri başlayacak. İzmir tarihinin en büyük raylı sistem yatırımı Üçyol – Buca Metro çizgisinde çalışmalar son süratiyle devam ediyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin kendi kaynaklarıyla inşa edeceği, Üçyol - Dokuz Eylül Üniversitesi Tınaztepe Yerleşkesi - Çamlıkule ortasında 13,5 kilometrelik hatta 11 istasyonla hizmet verecek Üçyol – Buca Metrosu’nda tünelleri kazacak birinci tünel açma makinesi (TBM) kuruldu. Buca Metrosu için çalışmaların başladığı noktalardan General Asım Gündüz İstasyonu’nda kazık çakma çalışmaları tamamlandı. TBM’lerin gireceği kısmın istasyon kazılarına başlandı. Buca Koop istasyonunda ise kazık çakma süreçleri tüm süratiyle devam ediyor. Bu istasyonda Ekim ayında tünel kazısına başlanması hedefleniyor. Dokuz Eylül Üniversitesi İstasyonu şantiye alanı çalışmalarına da başlandı. Buca Metrosu'nda çalışmalar sürüyor
Hat üzerinde 3 tane TBM çalışacak. İlerleyen devirlerde TBM sayısının dörde çıkması da hedefleniyor. Üçyol, Zafertepe, Bozyaka, General Asım Gündüz, Şirinyer, Buca Belediyesi, Kasaplar Meydanı, Hasanağa Bahçesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Koop ve Çamlıkule istasyonlarının bulunduğu Buca Metrosu, Fahrettin Altay-Bornova ortasında çalışan mevcut metro çizgisi ile Üçyol İstasyonu'nda, İZBAN sınırı ile Şirinyer'de entegre olacak. Bu çizgi üzerinde tren setleri şoförsüz olarak hizmet verecek. Yaklaşık 305 milyon Euro bedelinde araç alımı yapılacak. Dokuz Eylül Üniversitesi istasyonunda 240 araçlık otopark bulunacak. Çizgi işletmeye açıldığında günlük yolcu sayısının 400 bin olması bekleniyor. Soyer: “İzmir’i demir ağlarla örmeye devam edeceğiz”
İzmir Büyükşehir Belediye Lideri Tunç Soyer, “Buca Metrosu İzmir tarihinin en büyük ölçekli ve değerli projesi. 2026 yılının birinci aylarında bu çizgisi bitirmek istiyoruz. 13,5 kilometrelik bu çizgi, 11 istasyondan oluşuyor. Günde 400 bin yolcu taşımayı hedefliyoruz. Dünyanın en verimli projelerinden biri olacak. İzmir'in en kalabalık ve trafiğin en sıkışık olduğu ilçelerden Buca’da trafiği Buca Metrosu ile rahatlatacağız. Çok gururlu ve memnunuz. İzmir'i demir ağlarla örmeye devam edeceğiz” dedi. Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
Hat üzerinde 3 tane TBM çalışacak. İlerleyen devirlerde TBM sayısının dörde çıkması da hedefleniyor. Üçyol, Zafertepe, Bozyaka, General Asım Gündüz, Şirinyer, Buca Belediyesi, Kasaplar Meydanı, Hasanağa Bahçesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Koop ve Çamlıkule istasyonlarının bulunduğu Buca Metrosu, Fahrettin Altay-Bornova ortasında çalışan mevcut metro çizgisi ile Üçyol İstasyonu'nda, İZBAN sınırı ile Şirinyer'de entegre olacak. Bu çizgi üzerinde tren setleri şoförsüz olarak hizmet verecek. Yaklaşık 305 milyon Euro bedelinde araç alımı yapılacak. Dokuz Eylül Üniversitesi istasyonunda 240 araçlık otopark bulunacak. Çizgi işletmeye açıldığında günlük yolcu sayısının 400 bin olması bekleniyor. Soyer: “İzmir’i demir ağlarla örmeye devam edeceğiz”
İzmir Büyükşehir Belediye Lideri Tunç Soyer, “Buca Metrosu İzmir tarihinin en büyük ölçekli ve değerli projesi. 2026 yılının birinci aylarında bu çizgisi bitirmek istiyoruz. 13,5 kilometrelik bu çizgi, 11 istasyondan oluşuyor. Günde 400 bin yolcu taşımayı hedefliyoruz. Dünyanın en verimli projelerinden biri olacak. İzmir'in en kalabalık ve trafiğin en sıkışık olduğu ilçelerden Buca’da trafiği Buca Metrosu ile rahatlatacağız. Çok gururlu ve memnunuz. İzmir'i demir ağlarla örmeye devam edeceğiz” dedi. Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı