DASK’a ulaşan 560 bin hasar ihbarı bulunurken ödenen tazminat meblağı 26,5 Milyar TL’yi aştı. Bugün prestijiyle, ihbar adedi ve ödeme sayıları hakkında bilgi veren Selva Eren, “Tarafımıza günlük olarak yeni ihbar gelmeye devam etmekle birlikte, 7 Haziran 2023 tarihi prestijiyle 560.437 adet hasar ihbarı aldık.
Bu ihbarlar içinde sürece aldığımız, hasar evrakı tam olan ve Etraf, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından tespiti yapılabilmiş tüm konutların hasar ödemeleri tamamlanmıştır. Bunun yanı sıra, Etraf, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından hasarsız tespit edilen ya da hasar tespiti yapılamayan, hasar evrakında eksik evrakı bulunan ve tarafımıza yeni iletilen ve iletilmeye devam eden hasar evrakları için de çalışmalarımız süratle devam etmektedir.” dedi.
Türk Reasürans olarak, DASK’ın Teknik İşleticiliğini devraldıkları 2020 tarihinden bu yana, her vakit DASK’ı daha ileriye götürecek, kuruma kıymet ve yarar yaratacak çalışmalar yürüttüklerini söyleyen Selva Eren, “Çalışmalarımızın odağına her vakit sarsıntı sonrası hazırlık planlarımızı koyarak hareket ettik. Ankara’da DASK Harikulâde İdare Merkezimizi açtık. Zelzele anında faaliyetlerin sürekliliğini teminen DASK’ın teknolojik altyapısını yeniledik. İhbar sistemlerinin, günün şartlarına karşılık verebilecek sürate ulaşmasını sağladık. Bu sayede, eş vakitli olarak sınırsız hasar ihbarı alabiliyor ve 24 saat içinde 96 bin adet hasar evrakı açabiliyoruz. DASK Ana Data Merkezini, yedeği İstanbul’da kalmak üzere, sarsıntı riskinin daha az olduğu Ankara’ya taşıdık. DASK’ı devraldığımızda var olan 10,5 milyar TL’lik fon büyüklüğünü, 2,5 yılda 23,5 milyar TL düzeyine yükselttik. 25 milyar TL olan ödeme kapasitemizi 117 milyar TL seviyesine çıkardık. Sigortalılarımıza daha güçlü bir finansal garanti sunmak gayesiyle 320 bin TL olan azami teminat tutarımızı 640 bin TL’ye yükselttik.” dedi.
Atılan bu değerli adımlar sayesinde operasyonel ve finansal olarak muhtemel büyük bir zelzeleye hazır olduklarını vurgulayan Selva Eren, “Depremin çabucak akabinde, Ankara Harikulâde İdare Merkezimizdeki takımlarımıza, İstanbul gruplarımızın de iştirakiyle tam takım çalışmalarımızı başlattık. Hasar ödemelerinin çok süratli yapılabilmesi için, yıkık, acil yıkılacak ve ağır hasarlı binalarda sigortalıların ihbarını dahi beklemeden T.C. Etraf, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından resmi hasar tespitleri tamamlanmış konutların listelerinden hasar evrakları resen açarak hasar süreçlerini yürüttük. Böylelikle sarsıntının üzerinden şimdi 24 saat geçmeden birinci hasar ödememizi gerçekleştirdik. Ankara Fevkalâde İdare Merkezi’mizde bulunan DASK Tırı ve hasar takımlarımızdan bir küme tıpkı gün bölgeye intikal etti. Sigortalılarımıza daha süratli ve yüz yüze hizmet sunmak maksadıyla bölgedeki vilayetlerimize DASK konteyner ofislerimiz kuruldu ve şu anda Malatya, İskenderun, Osmaniye, Şanlıurfa, Adıyaman, Hatay, Gaziantep, Elazığ, Kahramanmaraş vilayetlerinde faaliyetlerini sürdürmektedir.” Sözleriyle yaşanan zelzele sonrasında süratle çalışmalarına başladıklarını ve yürütülen sürecin ayrıntılarını paylaştı.
Hasar ödeme sürecinde alınan ek aksiyonlar ile sigortalıların en süratli biçimde tazminatlarına ulaşmaları sağlandı.
Depremin yaşandığı birinci günden beri önceliklerinin, sigortalıların tazminatlarına bir an evvel kavuşmaları olduğunu söyleyen Selva Eren, süreç içinde aldıkları ek aksiyonların ehemmiyetine de dikkat çekti: “Hasar ihbarından hasar inceleme sürecinin tamamlanmasına kadar olan süreçte vatandaşlarımıza maddi teminat sağlayarak yaralarını sarmaya birinci andan itibaren takviye olmak emeliyle DASK’ta bir birinci olarak 27 Şubat 2023 tarihinde avans ödemesi uygulamasını başlattık ve yıkık, acil yıkılacak ve ağır hasarlı binalar için sigorta bedelinin %20’si, orta hasarlı binalar için ise sigorta bedelinin %10’u sigortalılarımıza avans olarak ödedik.
Tarafımıza gelen ihbarların yaklaşık yüzde 80’ini oluşturan hafif hasarlı konutlar için sigorta bedelinin yüzde 15’i direkt olarak ve muafiyet uygulanmadan ödenmektedir. Bu kapsamda sigorta bedelinin yüzde 15’ini tahsil eden sigortalılarımız, talep etmesi durumunda konutlarına eksper göndererek tekrar kıymetlendirme yapılması da mümkün kılınmıştır.
İpotekli konutlar için Bankalar Birliği ile bir işbirliği yapılarak kişisel muvafakatname yerine topluca süreç yapılması sağlanmış olup bu sayede 50.000 TL’ye kadar olan hasarlar direkt sigortalılarımıza ödenmektedir.
Poliçelerde yer alan irtibat bilgisinin yanlış olması durumunda ödemelerin tahsil edilmesi için gerekli ödeme şifreleri sigortalımıza ulaşmadığından ödemelerin tahsil edilemediği tespit edilmiş ve Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisi uyumunda e-Devlet yetkileri ile proje geliştirilmiştir. E- Devlet üzerinde bulunan “DASK Hasar / Ödeme Sorgulama” adımına ek, yeni bir hizmet olarak “DASK Ödeme Şifre Hizmeti” adımı eklenmiştir. Bu sayede sigortalılarımız ödeme şifrelerine e-Devlet üzerinden de erişebilmektedir. Hususla ilgili sigortalılarımızı bilgilendirmek için de hem e-Devlet hem de GSM operatörleri aracılığı ile her hafta SMS gönderimi yapılmaktadır.
Tüm bunların yanında bölgede sigortacılık faaliyetlerinin devamlılığını sağlamak maksadıyla iş yerlerini kaybeden acentelerimize, TOBB ve SEDDK işbirliği ile konteyner ofis ve ekipman dayanağı sağladık.”
Sigortalılarımız ile irtibatı ve bağlantının devamlılığını çok önemsiyoruz.
Sigortalılarımızın bizimle bağlantı kurma kanallarına ek olarak, web sitemizde “DASK’a Mesajım Var” sayfasını açtık. Bu yolla sigortalılarımızdan gelen tüm soru ve taleplere çok süratli karşılık sunuyoruz.
Deprem bölgesindeki vilayetlerimizi her hafta ziyaret ederek sigortalılarımızla birebir temas kuruyor, irtibatı daima hale getiriyoruz. Bizim için en temel ve değerli olan vatandaşımızın tazminatlarını ödemenin yanında onların yanında olduğumuzu ve bize her vakit ulaşabileceklerini bilmeleri. Bunu sağlamak için saha ziyaretleri yapıyor, bu ziyaretler sonrasında ben dahil tüm grubumuza cep telefonlarımız üzerinden ulaşabilmeleri için takviye sunuyoruz. Bu bağlantısı sağlamak epeyce değerli.
Kısa müddette sigortalılarımızın yanında olabilmenin memnunluğu ve gururunu yaşıyoruz.
Selva Eren; “Ülkemizin bir zelzele ülkesi olduğu ve DASK’ın bu manada stratejik değere sahip olduğunun farkındalığıyla hareket ettik ve ülkemizde meydana gelebilecek büyük bir zelzeleye hazır olmak en büyük hedefimizdi. Zelzelenin birinci gününden bu yana ne kadar gerçek adımlar attığımızı ve böylesine bir sürece operasyonel ve finansal olarak hazır olduğumuzu görüyoruz. Hasar ödeme süreçlerimiz içinde aldığımız ek aksiyonlar ise, bizi daima bir adım daha ileriye götürdü ve sigortalılarımızın tazminatları ile daha süratli buluşmasına katkı sağladı. DASK’a duyulan itimadı artırmak ve DASK’ı daha da ileriye taşıyacak çalışmalar yürütmeye sürat kesmeden, büyük bir özveri ile çalışmaya devam edeceğiz. Son olarak, bu kadar kısa müddette bu kadar büyük bir muvaffakiyetin mimarı olan tüm çalışma arkadaşlarıma, bölgede çalışmalarını sürdüren eksperlerimiz, sigortalılarımıza ödemelerini ulaştıran başta Vakıfbank olmak üzere tüm bankalarımıza ve tüm sigortalılarımıza teşekkür ediyorum.” diyerek kelamlarına son verdi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
23 Kasım 2024SAĞLIK
23 Kasım 2024EĞİTİM
23 Kasım 2024TEKNOLOJİ
23 Kasım 2024EKONOMİ
23 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.