Depremin Yaraları Eko-Okul ile Sarılacak
6 Şubat’ta meydana gelen 7,8 ve 7,6 büyüklüğündeki iki büyük sarsıntının akabinde, Dünya Hekimleri sarsıntının yaralarını sarmaya devam ediyor. İnsanlara uzun vadeli ve sürdürülebilir insani yardım sağlamak için dayanağını sürdüren Dünya Tabipleri ’nın da yer aldığı STK’lar ile İspanyol, Fransız ve Türk şirketleri, Türkiye’de eko-okullar oluşturmak için Madrid’de bir ortaya geldi.
Hatay kentinin kalbinde yer alan ve geçmişte birçok medeniyete mesken sahipliği yapan Antakya bölgesi, yaşanan 6 Şubat sarsıntılarının akabinde büyük hasar aldı. Kentin yine inşa edilmesi ve sarsıntının tesirlerinin silinmesi ve Türkiye’de eko-okullar oluşturmak için Dünya Tabiplerinin da içinde yer aldığı çeşitli STK’lar ile İspanyol, Fransız ve Türk şirketleri 18 Ekim’de İspanya’nın başşehri Madrid’de bir ortaya geldiler. Toplantının amacını Türkiye’de zelzeleden etkilenen çocuklar için referans eğitim ortamı inşası oluşturdu.
Depremden etkilenen 5 milyon çocuktan 1.6 milyonu konteynerlerde eğitim alıyor
Toplantıda, Türkiye’de sarsıntılardan etkilenen çocuklar için bir referans eğitim ortamı oluşturmanın kıymetine vurgu yapıldı. Bu eğitim ortamını oluşturmak için Antakya bölgesi tercih edildi. Bu seçim, bölgenin hem sarsıntılardan en çok etkilenen yerlerden biri olması hem de 537.008 çocuğun bu bölgede yaşaması nedeniyle yapıldı. Ayrıyeten, Antakya bölgesinde sarsıntılardan etkilenen 5 milyon çocuktan 1.6 milyonunun konteynerlerde eğitim almaya devam etmesi, bölgede ağır bir Suriyeli nüfus bulunması ve bu nüfus içinde çocukların oranının %50 olması da bu seçimin ardındaki öteki etkenlerden oldu.
Ekoloji, iklim değişikliği ve sürdürülebilirlikle bütünleşik okullar
Proje kapsamında, bölgede iki adet ekolojik okulun inşa edilmesine karar verildi. Bu okullar, mevcut kültürün korunmasının yanı sıra ekoloji, iklim değişikliği ve sürdürülebilirlikle bütünleşik alternatif modeller için örnek teşkil edeceklerdir. Temel gaye, bu okulları bir eğitim referans modeline dönüştürmektir. Bu amaca ulaşmak için farklı ülkelerdeki şirketler, kuruluşlar ve kamu kurumları ortasında kamu-özel dal iş birliği teşvik edilmektedir. Hatay Belediyesi okulların inşa edilecekleri emlakı bağışlayacak ve inşa süreci 8 ay sürecektir. Okulların idare ve bakım faaliyetleri ebeveynler ve Ulusal Eğitim Bakanlığı’nın da dahil olduğu mahallî yetkililerden oluşan bir istişare heyeti aracılığıyla yürütülecektir. Bu proje, çocukların zihinsel ve fizikî gelişimini göz önünde bulunduran, çocuk güvenliğini ve refahını destekleyen okulların tasarlanması yoluyla birebir eğitimin sürdürülebilirliğini sağlamayı amaçlamaktadır. Dayanak, her düzeyde kaliteli eğitime erişimin daima olarak izlenmesi yoluyla sağlanacaktır. Projenin hedefi geleceğe yönelik bir fırsat olarak bölgedeki yatırımların yararlarını görünür kılmaktır. Ayrıyeten projenin bir öbür emeli da afet bölgelerinde ekonomik ve toplumsal ömrün bir an evvel olağana dönmesi ve yapıların risklere karşı güçlü hale getirilmesi için kapsamlı ve bütünsel planlama yapılmasının öncü rolünü üstlenmektir.
Okulların tasarımı Türk mimarlardan
Depremden etkilenen bölgelerin tekrar inşa sürecinde kamu özel iştiraki içeren projelerin geliştirilmesi bölge açısından büyük kıymet taşıyor. Eko-okul projeleri kapsamında kurulacak okulların birincisi, 8000 metrekarelik bir alanda yer alacak. Bu okulda 480 çocuğun ilköğretim ve orta öğretim eğitim gereksinimi karşılanacak. Okullarda birebir vakitte okul öncesi eğitim kısmı de yer alacak. Fransız kuruluşu Architectes de l’Urgence’ın iştirakiyle gerçekleştirilen ikinci okul ise, 10.000 metrekarelik arsa üzerinde 560 çocuğun barınmasına imkan sağlayacak. Ekolojik ve zelzeleye sağlam bir yapı temel alınarak yapılan okulun dizaynını Türk mimarlar Dr. Erden İnanç ve Ekin İnanç gerçekleştirecek.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
21 Kasım 2024SAĞLIK
21 Kasım 2024EĞİTİM
21 Kasım 2024TEKNOLOJİ
21 Kasım 2024EKONOMİ
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.