Dijital Benim İşim Sosyal Medya Kampanya Yarışması’nda Kazananlar Belli Oldu

Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Uzunluğu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Türkiye Vodafone Vakfı’nın hayata geçirdiği “Dijital Benim İşim” Projesi kapsamında bu yıl ikincisi düzenlenen Toplumsal Medya Kampanya Yarışması’nda sonuçlar açıklandı. İştirakçilerin toplumsal medya hesabı yönetme performansının değerlendirildiği yarışta Serap Sakaoğlu birinci, Tuğçe Çiçek ikinci, Nihal Atak üçüncü oldu. Nihan Baykal ve Başar Altunyuva ise Heyet Özel Ödülü’nü almaya hak kazandı.

Teknolojinin gücünü bayanların potansiyeliyle buluşturmak üzere Ulusal Eğitim Bakanlığı Hayat Uzunluğu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Türkiye Vodafone Vakfı tarafından hayata geçirilen “Dijital Benim İşim” Projesi’nde müsabaka heyecanı sona erdi. 18 yaş üstü bayanların dijital becerilerinin artırılmasının amaçlandığı projede “Dijital Pazarlama” eğitimini tamamlayan bayanlar ortasında bu yıl ikincisi düzenlenen Sosyal Medya Kampanya Yarışması’nda sonuçlar açıklandı. 

 

Yarışma kapsamında iştirakçiler 1 ay boyunca kendi işletmelerinin yahut seçtikleri bir işletmenin toplumsal medya hesaplarını yönettiler. Toplam 39 başvurunun alındığı yarışta, Kastamonu Merkez Halk Eğitimi Merkezi müsabakanın birincisini ve üçüncüsünü çıkararak iki ödül almaya hak kazandı. “Serap Online Mutfak” hesabıyla Serap Sakaoğlu’nun birinci olduğu yarışta, tıpkı vilayetten Nihal Atak ise “Wonderi” hesabının idaresiyle üçüncülük mükafatına layık görüldü.  Yarışmada ikinciliği ise İstanbul Kağıthane Halk Eğitimi Merkezi’nden Tuğçe Çiçek, “Tuğçe İşleme” hesabıyla aldı.

 

Antalya Kepez Halk Eğitimi Merkezi’nden Nihan Baykal “Benha Aksesuar” hesabı, Elazığ Merkez Halk Eğitimi Merkezi’nden Başar Altunyuva ise “Yöresellikten Dijitale Kültürel Mirasın Yine Şekillenmesi” hesabıyla Heyet Özel Ödülü’nü almaya hak kazandı. 

 

Yarışmada birinci üçe girenlere işlerini büyütmeleri için toplam 32 bin 500 TL’lik can suyu sermayesi sağlanırken, Heyet Özel Mükafatı sahiplerine de toplam 4 bin TL değerinde teknoloji ikram çeki sunuldu.

 

Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Uzunluğu Öğrenme Genel Müdürü Hüseyin Burak FETTAHOĞLU şunları söyledi:

 

“Hayat Uzunluğu Öğrenme Genel Müdürlüğü olarak bir ülkenin sahip olduğu en bedelli kaynağın insan olduğuna inanıyoruz. Bu sebeple farklı ilgiye, merak ve tecrübeye, yaşa, eğitime, bilgi ve hünere sahip olup, ortak noktaları kendini geliştirme isteği olan tüm yetişkinlerin talep ettiği eğitim takviyesini sağlamak için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Dijital Benim İşim Projesi de bu maksatla gerçekleştirdiğimiz ve bayanların dijital dünyayla buluşmalarının ve bu alanda güçlendirilmelerinin hedeflendiği bir projemizdir. 20 vilayetteki Dijital Okuryazarlık ve Dijital Pazarlama eğitimlerimizin devam ettiği projenin tesir alanı, bayanların ağır ilgisi ile her geçen gün genişliyor. Bugün yaklaşık 15 bin kursiyere erişmenin memnunluğunu yaşarken, tıpkı vakitte eğitimini tamamlayan kursiyerlerin Toplumsal Medya Kampanya Yarışması'ndaki marifetlerini ve muvaffakiyetlerini görmek bizleri gururlandırıyor. Eğitimlerin uygulamaya dönüştüğü bu projeye katılan tüm kursiyerlerimizi ve müsabaka kapsamında ödül alan yarışmacılarımızı tebrik eder, hayat uzunluğu öğrenen bir Türkiye için çalışmalarımızın devam edeceğini belirtmek isterim.”

 

            

Türkiye Vodafone Vakfı Lideri Hasan Süel ise şöyle konuştu:  

 

“Türkiye Vodafone Vakfı olarak, yaptığımız her işin bir gayeye hizmet etmesi gerektiğine inanıyoruz. ‘Dijital Benim İşim’ Projesi ile bayanların dijital yetkinliklerini geliştirerek onları ekonomik hayata dahil etmeyi hedefliyoruz. Projemizden yararlanan bayanlar, dijital dünyaya adaptasyon ve istihdama iştirak hususlarında aldıkları eğitimler sayesinde değerli bir avantaja sahip oluyor. Proje kapsamında verdiğimiz 40 saatlik ‘Dijital Pazarlama’ eğitimini tamamlayan bayan kursiyerler ortasında Toplumsal Medya Kampanya Müsabakası düzenledik. Bu yıl ikincisini gerçekleştirdiğimiz yarışımıza toplam 39 müracaat oldu. Ön kıymetlendirme sonucu 22 kişi kampanya sürecine katılmaya hak kazandı. Yarışmacılarımız kendi işletmelerinin yahut seçtikleri bir işletmenin toplumsal medya hesaplarını 1 ay boyunca yönetti. Bu çalışmalar heyet oturumunda değerlendirildi ve kazananlar aşikâr oldu. Yarışmacılarımızı tebrik ediyor, muvaffakiyetlerinin devamını diliyoruz. Türkiye Vodafone Vakfı olarak, bayanların hayatını dijital teknolojilerin sunduğu imkânlarla kolaylaştırmaya devam edeceğiz.”

 

20 vilayette yaklaşık 15 bin bayana ulaşıldı

 

“Dijital Benim İşim” Projesi ile bayanların dijitalleşme potansiyelinin farklı eğitim programlarıyla ortaya çıkarılması hedefleniyor. Proje kapsamında bayan kursiyerlere 24 saatlik “Dijital Okuryazarlık” ve 40 saatlik “Dijital Pazarlama” eğitimleri veriliyor. Bu eğitimlerin bir kısmı Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı halk eğitimi merkezlerinde sınıf içinde yüz yüze verilirken, bir kısmı da Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Uzunluğu Öğrenme Genel Müdürlüğü Uzaktan Eğitim Platformu üzerinden uzaktan eğitim yoluyla gerçekleşiyor. Yüz yüze eğitimler, İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Samsun, Afyonkarahisar, Elazığ, Sivas, Ağrı, Kastamonu, Gaziantep, Manisa, Hatay, Mersin, Tekirdağ, Trabzon, Eskişehir, Van ve Diyarbakır’daki halk eğitimi merkezlerinde veriliyor. 

 

Bugüne kadar 20 ilde yaklaşık 15 bin kadına ulaşılan proje kapsamında 5 milyon TL’lik sosyal paha elde edilirken, proje için yapılan her 1 TL’lik yatırım 5 TL’lik sosyal getiri sağladı. Proje, toplumsal tesir araştırma çalışmalarını da içeriyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Benzer Videolar