E-İhracat Platformu Mega Merchant, Avrupa ve Amerika’nın Kapılarını Türk Ürünlerine Açıyor
Yerli üreticilerin, perakendecilerin ve KOBİ’lerin dünya pazarlarına E-Ticaret yoluyla açılmasını kolaylaştırmak ve hızlandırmak için kurulan Mega Merchant, Amazon, Walmart, eBay üzere küresel pazaryerleri ile birlikte çalışarak Türk markalarının e-ihracat alanında önünü açıyor. Ticaret Bakanlığı tarafından verilen ‘E-İhracat Konsorsiyumu’ statüsünü birinci kazanan şirket olan Mega Merchant’ın Kurucu ve CEO’su Yaman Alpata, “Mega Merchant altyapısını, yılların e-ihracat tecrübesi ile Türk eserlerini dünyanın her bölgesine basitçe ulaştırmak için tasarladık. Platformu kullanan markalar, pazar ve rekabet tahlili, entegrasyon, pazaryeri idaresi, içerik yerelleştirilme, marka idaresi, reklam ve pazarlama çalışmaları üzere birçok alanda Mega Merchant uzmanlığından tek çatı altında faydalanıyor; uçtan uca entegre yurtdışı depo ağı, sipariş karşılama (fulfillment) yazılımı ve avantajlı kargo mutabakatları sayesinde e-ihracat maksatlarına çok daha süratli ve sıfır yatırım ile ulaşıyor” dedi. Türkiye’nin kalktığı ihracat atağında E-ihracatın da her geçen gün artan bir ehemmiyeti var. Dünya genelinde 770 milyar doları aşan E-ihracat pastasından daha fazla hisse almak isteyen Türkiye, bu hedefle değerli atılımlar gerçekleştiriyor. E-İhracatı desteklemek için pazarlama, lojistik, depolama üzere değerli yatırım kalemlerinde maddi dayanaklar devreye alınırken, yerli üreticilerin kümeleşerek ünite maliyet avantajından faydalanmasını sağlayan “E-İhracat Konsorsiyum” tanımı Aralık 2022’de Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Gerekli kaideleri sağlayarak E-İhracat Konsorsiyumu statüsü alan birinci kuruluş unvanını taşıyan Mega Merchant, 80 milyon TL’yi aşan teşvik paketini konsorsiyuma dahil olan markalara kullandırmak üzere yetkilendirilmiş oldu. Şimdiden 50 marka ile iş birliği ve e-ihracata aracılık kontratı imzalayan Mega Merchant, daha fazla firmayı bu avantajlardan faydalandırmayı hedefliyor.Tekstilden kozmetiğe, otomotivden mobilyaya birçok farklı bölümde faaliyet gösteren, alanında önder şirketlerin üst yönetici ve temsilcileri 12 Temmuz’da Wyndham Grand İstanbul’da Mega Merchant ile Propars’ın konut sahipliğinde düzenlenen “Uçtan Uca E-İhracat Platformu” lansmanında bir ortaya geldi. Buluşmada Mega Merchant Kurucusu ve CEO’su Yaman Alpata ile Propars’ın Kurucu Ortağı Engin Sezgin, e-ihracat konusunda küresel pazaryerlerinde mağaza açmaktan eser listelenmesine, pazarlama faaliyetlerinden marka prestij idaresine, yurtdışı depolamadan lojistiğe kadar e-ihracatın A’dan Z’ye tüm ihtiyaçlarını tek çatı altında toplayan Mega Merchant e-ihracat platformunun ve Propars entegrasyon teknolojisinin sağladığı yararları sıraladı. “En yeterli ihtimalle 6 ay süren bir işi 6 güne indirdik, gayemiz 24 saat!”E-ihracat yapabilmek için şirketlerin önünde pazaryeri idaresinden içerik oluşturmaya, reklam ve pazarlama faaliyetlerinden marka algısı oluşturmaya, yurtdışı depolamadan lojistiğe kadar uzun bir iş listesi yer alıyor. Kalıcı muvaffakiyete ulaşmak için ise her biri başka uzmanlık gerektiren bu süreçlerin ilgili pazar ve pazaryerlerinin regülasyonları ile uyumlu formda yürütülmesi gerekiyor. Çeşitli belirsizlikler ve know-how eksikliği nedeniyle kendi alanında çok başarılı olan birçok firma, e-ihracatın getirilerinden tam manası ile faydalanamıyor. Bu meseleleri çözmek hedefiyle kurulan Mega Merchant, markaların Mega Merchant satıcı hesabı altında 1 haftada ve sıfır yatırım ile satışa başlamalarına, paralelde de kendi altyapılarını kurarak büyümelerine imkan sağlıyor. 50’den Fazla Ülkede 15’ten Fazla Platformda Çabucak Satışa Başlama İmkânıÜretici ve KOBİ’lerin Amazon, Walmart, eBay, AliExpress, Etsy, Joom üzere küresel pazaryerlerinde yalnızca 24 saate satışa başlamaları için çalıştıklarını belirten Mega Merchant Kurucusu ve CEO’su Yaman Alpata, “Uçtan Uca E-İhracat Platformu” buluşmasında iştirakçi şirket yöneticilerine sistemin yararlarını anlattı. “Mega Merchant olarak şu anda odağımız Amerika, Avrupa ve İngiltere; yeni coğrafyalar üzerinde de çalışıyoruz” diyen Alpata, kelamlarına iş modelini anlatarak devam etti: “Marka ve eserler için öncelikle Pazar ve Rekabet Tahlili ile E-İhracata Uygunluk Durum Tespiti yapıyoruz. Ardından, devamlılığı olan, rekabetçi, kaliteli eserleri belirliyor, pazara giriş, fiyatlama ve markalaşma stratejisini oluşturuyor, listeleme ve entegrasyon süreçlerini takiben satışa başlıyoruz. Eserleri kesin alım ve/veya konsinye olarak alıyor, yurtdışında müşteriye en yakın yerde depoluyor, siparişlerin düşük maliyet ve yüksek süratle müşterilere ulaştırılmasını sağlıyor, iade ve müşteri soruları dahil tüm süreci uçtan uca yönetiyoruz. İş ortaklarımızın e-ihracat altyapımızdan ve teknolojimizden sabit bir fiyat ödemeden faydalanmalarını sağlıyoruz.” Propars Türkiye’de Tek, Dünyanın Önde Gelen Entegrasyon ve Teknoloji Firmaları ArasındaPazaryerlerinin satıcılardan beklediği teknoloji ve operasyon kurallarını markalar ismine yerine getirdiklerini tabir eden Propars’ın Kurucu Ortağı Engin Sezgin, bu alanda stratejik bir vazifesi üstlendiklerini kaydetti. “Propars Amazon’un yurtdışı pazaryerleri ile entegrasyonu olan, Amazon ile data alışverişi yapabilen Türkiye’deki tek yazılım ve servis firmasıdır. Dünyada ise E-Ticaret alanında bu kadar kapsamlı biçimde teknik hizmet verebilen birkaç kuruluş ortasında bulunmaktadır” diyen Sezgin, hem servis kalitesi hem de teknoloji olarak rakiplerine oranla epeyce ileri seviyede olduklarını anlattı. Sezgin, “Amacımız daha fazla pazaryeri, kargo firması, ödeme metodu ve ERP tahlilleri ile entegre olarak Türk markalarının dünya pazarlarında ön sıralarda yer almasını, satış yapmasını ve tanınmasını sağlamaktır.” diye konuştu. Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı