DOLAR 34,5818 -0.04%
EURO 36,2971 0.66%
ALTIN 3.010,260,17
BITCOIN 3377115-0.35954%
İstanbul

PARÇALI AZ BULUTLU

06:26

SABAHA KALAN SÜRE

Ericsson Yeni İleri Düzey Sorun Giderme Özelliğiyle Hizmet Deneyimini İyileştiriyor
  • Habern
  • Teknoloji
  • Ericsson Yeni İleri Düzey Sorun Giderme Özelliğiyle Hizmet Deneyimini İyileştiriyor

Ericsson Yeni İleri Düzey Sorun Giderme Özelliğiyle Hizmet Deneyimini İyileştiriyor

ABONE OL
20 Eylül 2023 01:48
Ericsson Yeni İleri Düzey Sorun Giderme Özelliğiyle Hizmet Deneyimini İyileştiriyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL
  • Makine Tahsili ve Yapay Zeka tabanlı yeni ileri seviye sorun giderme özelliği, ağ analitiğinde daha yüksek sürat ve verimlilik sunacak.
  • Abone merkezli tahlil için irtibat servis sağlayacıların (CSP) çekirdek şebeke ve öbür kaynaklardan seçilen dataları çekmek için gömülü sistem zekasını kullanacak.

Ericsson, Expert Analytics ürününe ileri seviye sorun giderme özelliği kazandıran yeni bir eklenti geliştirdiğini duyurdu. Ericsson Expert Analytics’in gelişmiş sorun giderme özelliği, makine öğrenmesi ve yapay zeka araçları kullanarak telekom şebekesi bilgilerini gerçek vakitli olarak tahlil edip, ortaya çıkan problemlerin temel nedenini belirliyor.

Ağ ve abone odaklı analitik bir işlev olarak tasarlanan bu yeni özellik, bağlantı servis sağlayıcıların (CSP) şebeke genelinde hizmet tecrübesini izleyip güzelleştirmelerine imkan sağlayacak. Bu süreç, hizmet tecrübesinin abone bazında tahliline başlayarak, karşılaşılan sıkıntıların temel nedenini belirlemek için gerekli dataların toplanmasını içeriyor. Datalar, eserin entegre zekası tarafından dinamik bir formda uygulanan iş akışları ile optimize edilerek, üst seviye hizmet tecrübesi hedefleniyor.

Ericsson Expert Analytics’in genişletilmiş yeni sürümünde, tahlil için gereken data ölçüsünü ve bilgi toplama sıklığını azaltmak için yeni data toplama teknikleri kullanılıyor. Eser, Ericsson çift modlu 5G Çekirdek sistemine entegre yazılım problarını kullanarak ağ işlevlerinden gereken olay bilgilerinin yanı sıra, Sanal Test Erişim Noktası (vTAP) bilgi toplama yoluyla elde ettiği ek dataları gerçek vakitli analitik süreçlere aktararak, bağlantı servis sağlayıcılarının derhal aksiyon almasını sağlıyor. 

Ericsson Lider Yardımcısı ve İş ve Operasyon Takviye Sistemleri Çözüm Alanı Lideri Mats Karlsson, hususla ilgili şu açıklamayı yaptı: “5G’nin dönüştürücü potansiyelinin ortaya çıkardığı yeni özellikler, otomasyona ve data odaklı ağlara olan gereksinimi da artırıyor. Sorun giderme süreçlerini bir sonraki seviyeye taşıyan Ericsson Expert Analytics, entegre zekası ve yerleşik bilgi birikimi (built-in domain knowledge)  ve otomatik olay oluşturma (automatic incident generation) özelliğiyle sorun giderme işini son derece kolaylaştırıyor. Makine tahsili tabanlı anomali tespiti sayesinde abone odaklı tahliller için harekete geçirilebilir içgörüler sunarken, şebeke problemlerinin daha süratli, daha hakikat ve daha verimli bir formda çözülmesine yardımcı oluyor.”

TPG Telecom Avustralya Bulut Altyapısı ve Ağ Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Chris Tsigros, şunları tabir etti: “Ericsson Expert Analytics, TPG’ye, müşterileri etkileyen sıkıntıları iddia etme, önceliklendirme ve çözmek için aksiyona geçirilebilir, davranışsal içgörüler edinme mahareti kazandırıyor. Müşterilerimizin muhtaçlıklarını karşılamamıza katkıda bulunacak bu maharet, tıpkı vakitte şirketimiz büyüdükçe şebeke çalışmalarımızın başka alanları için de öncü ve olağanüstü bir temel olacak.” 

Telekom sanayi analisti ve stratejik danışman Chris Lewis, şu değerlendirmede bulundu: “Ericsson’un entegre gelişmiş sorun giderme yaklaşımı, olay bilgilerini akla yatkın kullanarak gerçek vakitli tecrübe içgörüsü sağlayıp, karşılaşılan sıkıntıların temel nedenini abone seviyesinde saptayabilme özelliği ile fark yaratıyor. İşin sırrı da burada yatıyor: eser, dinamik bir formda iş akışları oluşturarak, Sanal Test Erişim Noktası (vTAP) ve olay bilgilerinin gerçek kombinasyonuyla sadece derin Uçtan Uca (E2E) sorun giderme için gereken bilgileri topluyor. Bu sayede sorun giderme sürecini daha tesirli kılarken, toplam sahip olma maliyetini de önemli ölçüde azaltıyor.”

Ericsson Expert Analytics eserine, halihazırda Abone İçgörüleri (Subscriber Insights), Uzman İçgörüleri (Expert Insights) ve Otomatikleştirilmiş İçgörüler (Automated Insights) uygulamalarını içeren bir eklenti olarak İleri Seviye Sorun Giderme (Advanced Troubleshooting) özelliği ekleniyor. Eklentiyle birlikte, eserin en son sürümü, gereken bilgileri toplamak için olay bilgilerinden yararlanarak abone seviyesinde gerçek vakitli bir tecrübe içgörüsü sunuyor. Dataları akıllı ve tesirli bir biçimde işleyerek önemli bir maliyet düşüşüne katkı sağlıyor.

5G’nin yaygınlaşmasıyla birlikte, vakit ve maliyet bakımından verimli bir biçimde toplanması ve tahlil edilmesi gereken dataların boyutu ve çeşitliliği de artmaya başladı. Buna ek olarak, 5G’ye eşlik eden yeni özellikler, beklentiler ve kullanım senaryoları, şebekeler ortasında evvelce görülmemiş bir karmaşıklık yaratıyor. Bağlantı Servis Sağlayıcıların (CSP) bu karmaşıklığı yönetirken kullanabilecekleri araçlar sunan Ericsson Expert Analytics, sıkıntıların ortaya çıktığı anda, abone seviyesinde çözülmesine imkan sağlıyor. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.