Geleceğin Pazarlama Trendi; Sanal ve Artırılmış Gerçeklik
Sanal ve artırılmış gerçeklik gözlükleriyle yapılan marketing faaliyetleri her geçen gün artarken, bu trendi yakalayabilen ajanslar ve markalar rekabette birkaç adım önde olacak. Digital Exchange’in teknoloji takımı Metaverse tam kapasite faaliyete alınınca eserin tecrübesini yaşatmayan marketing faaliyetleri demode kalacak derken, Digital Exchange’in CEO’su Emrah Pamuk ise “Marketing alanı da kendi gözlüklerini çıkararak geleceğe bu artırılmış ve sanal gözlüklerle bakacak. Bunu yapmayı başaran firmalar kâr, bilinirlik ve büyümeye odaklanacak. Klasik tekniklerde kalanlar ise rakiplerinin gerisinde kalmayı garantilemiş olacak” dedi. Marketing bölümünün ayrılmaz ortağı teknoloji dünyası her geçen gün yepisyeni gelişmelere kapısını açıyor. Son 10 yılda toplumsal medya kullanımının da artmasına paralel olarak bedeli trilyon doları geçen teknoloji şirketleri, Ar-Ge kısımlarına milyarlarca dolarlık kaynak aktarıyor; teknolojinin son imkanlarıyla elde edilen eserler böylelikle daha süratli ve aktif formda piyasaya sürülüyor. Dünyayı tesiri altına alan ve perakendeden modaya, turizmden otomotive kadar birçok iş kolunu yakından etkileyecek sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gözlükleri de bunlardan biri… Daha evvel prototip olarak piyasaya sunulan bu gözlükler Metaverse aleminin ortaya çıkışı ve yaygınlaşmasıyla birlikte Google, META, Apple, Sony, Samsung, TCL, üzere teknoloji devlerinin yanında BMW, Skoda, Honda, Toyota üzere otomotiv üreticilerini de alarak devasa bir piyasa oluşturdu. Fiyatları 150 dolardan başlayıp özelliklerine nazaran 2.000 doların üzerine çıkan sanal ve artırılmış gerçeklik gözlükleri yakın geleceğin iş, eğitim ve toplumsal hayatının vazgeçilmez aksesuarı haline gelecek. Elbette alışveriş ve marketing kesimi de bundan hissesini alacak. Daha artık den kendine marketing alanında büyük bir yer edinmeyi başaran sanal ve artırılmış gerçeklik gözlüklerinin pazarlamaya tesiri için Digital Exchange’in uzman teknoloji grubu markalara kıymetli ikazlarda bulundu. Metaverse Çok Yakında Büyüyecek Sosyal medyayı yöneten şirketlerin Ar-Ge merkezlerindeki teknolojilerin çok kısa bir müddette marketing’in alanına girdiğini belirten Digital Exchange’in teknoloji takımı, “Bugün 4.5 milyar kişinin üye olduğu Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, WhatsApp, Twitch, LinkedIn, TikTok, Snapchat ve öteki uygulamaların hepsi dünyanın en büyük alışveriş merkezi pozisyonunda. Artık herkes birer Influencer ve kendi marketing’ini yapıyor ya da yapmak istiyor. Bu üyelik gücünü elinde bulunduran şirketler, dünyaya hangi teknolojiyi sunarsa, o teknoloji çabucak moda oluyor. Influencer marketing 10 yıl içinde değerli gelişim kaydetti, her saniye de yol kat etmeyi sürdürüyor. Yakın gelecekte Metaverse ile yatıp kalkacağız. Zira META başta olmak üzere toplumsal medya şirketleri bu alana değerli yatırım yaptı” dedi.Marketing Dalı Değişimlere Uğrayacak Metaverse’ün daha yaygın hale gelmesiyle birlikte sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) gözlüklerinin kullanımının da artacağını kaydeden Digital Exchange teknoloji takımı şu bilgileri verdi: “Öncelikle Metaverse’de mağazası bulunan, burada satış yapmak isteyen perakende şirketleri, daha sonra finans kuruluşları, akabinde eğitim ile cümbüş bölümü, marketing faaliyetlerini de tekrar bu alandan yapacak. Münasebetiyle günümüzde VR ve AR gözlük üretme yarışına giren teknoloji devlerinin de gayesi, bu gözlükleri potansiyel müşterilerine satmak. Gözlükler arttığı surece AR ve VR alandaki marketing de artacak. Metaverse ile marketing dalı değişime uğrayacak.
- Ürünler canlıymış üzere görünecek
- Yeni gözlük teknolojilerine ek eldiven teknolojisiyle dokunma hissi oluşacak
- Kozmetik ve hazır giysi dalı, Influencer’lara Metaverse defileleri yaptıracak
- Oda kalitesi
- Sahil-kumsal özellikleri
- Yemekler ve içecekler
- Oyunlar ve oyun aksesuarları
- Elektronik
- Eğlence kategorisi
- Giysi – hazır giyim
- Kozmetik
- Ayakkabı
- Otomobil – motosiklet
- Scooter üzere eserleri sanal ve artırılmış gerçeklik gözlükleriyle pazarlama yoluna gitmek, daha başarılı bir kampanya sonucu alınmasında büyük tesir yaratacaktır” tabirlerini kullandı.