3 kıtada tam 25 ülkeye ihracat yapan Humanis, küresel tesir ağını güçlendiriyor. Türkiye’nin en süratli büyüyen ilaç firmalarından biri olan Humanis, Avrupa Birliği kalite standartlarındaki üretim yetkinliği sayesinde şiddetli bir pazar olan olan Çin’e ihracat atağının birinci adımını attı. Bahis ile ilgili açıklama yapan Humanis CEO’su Yunus Sancak, “Çin pazarı Türk üreticileri için değerli bir potansiyele sahip. Biz de hem üretim kapasitemiz hem de AR-GE yatırımlarımızla gücümüzü küresel ölçekte kanıtlayan bir şirket olarak bu pazarda yerimizi almaya hazırız. Çin üzere güçlü bir ülkenin, kendisi Avrupa Birliği standartlarında üretim yetkinliğine sahipken Humanis’i tercih etmesi ülkemiz ve dalımız için çok kıymetli. Önümüzdeki devirlerde yatırımlarımızı güçlendirerek Çin’deki adımlarımızı hızlandırmayı hedefliyoruz.” halinde konuştu.
2010 yılında yaklaşık 200 milyon dolarlık yatırımla ilaç dalına güçlü bir giriş yapan Humanis, insan odaklı sıhhat ideolojisini tüm dünyada erişilebilir kılmak için var gücüyle çalışıyor. Yatırımları ve Çerkezköy’de bulunan kıymetli bir potansiyele sahip üretim tesisi ile Türkiye’nin en süratli büyüyen ilaç şirketlerinden biri olmayı başaran Humanis, sahip olduğu GMP (Good Manufacturing Practices-İyi İmalat Uygulamaları) sertifikaları ile küresel çaptaki firmalara üretim hizmeti vererek, kısa müddette iç ve dış pazarın tesirli oyuncularından biri haline geldi.
YUNUS SANCAK: “ŞİMDİYE KADAR İHRACATTA KIYMETLİ ADIMLAR ATTIK”
Humanis’in üretim prensipleri ile ilgili konuşan CEO Yunus Sancak, “Yatırımlarımızı ve satın almalarımızı Humanis’in insan odaklı sıhhat ideolojisine dayanan stratejisi doğrultusunda büyütmeye devam ediyoruz. Bugün tecrübeli grubumuz, üretim kapasitemiz ve teknolojik altyapımız sayesinde birçok formda ilaç üretebilecek bir pozisyona geldik. Yerli üretimin gitgide paha kazanan bir üyesi olarak uzun vakittir ihracatta da kıymetli adımlar atıyoruz.” bilgisini verdi.
“Aralarında Almanya, İngiltere, İtalya, İspanya üzere ülkelerin de bulunduğu toplamda 3 kıtada 25 ülkeye ihracat yapıyoruz. Almanya’da kurduğumuz ofisimizde, eserlerimizi Avrupa pazarına kendimiz satmak için çalışmalarımızı başlattık.” açıklamasını yapan Yunus Sancak, Türkiye’nin gelişmiş ilaç sanayisi sayesinde yüzlerce ülkeye ilaç ihracatı yapabilen bir pazar hissesine sahip olduğunu vurguladı.
YUNUS SANCAK: “TÜRKİYE’DEN ÇİN’E İLAÇ İHRACATI YAPAN BİRİNCİ ŞİRKET OLDUK”
“Çin, bir buçuk milyara yaklaşan nüfusu için uygun fiyatlı ve erişilebilir ilaçlar sağlarken birebir vakitte ilaç sanayisinin büyümesini de teşvik etmek zorunda. Bu sebeple jenerik ilaçlar Çin ilaç sanayisinin temel desteğini oluşturuyor.” halinde konuşan Yunus Sancak, Çin pazarı ile ilgili değerlendirmelerine şöyle devam etti:
“Çin pazarı Türk üreticileri için değerli bir potansiyele sahip. Biz de hem üretim kapasitemiz hem de AR-GE yatırımlarımızla gücümüzü küresel ölçekte kanıtlayan bir şirket olarak bu pazarda yerimizi almaya hazırız. Yakın vakitte bir eserimizle birinci adımı attık ve böylelikle de Türkiye’den Çin’e ilaç ihracatı yapan birinci şirket olduk. Önümüzdeki periyotlarda yatırımlarımızı güçlendirerek Çin’deki adımlarımızı hızlandırmayı hedefliyoruz. Türkiye’nin en büyük jenerik ilaç üreticilerinden biri olarak Çin pazarını büyük bir fırsat olarak görüyoruz.”
YUNUS SANCAK: “İLK ETAPTA 5 MİLYON DOLARLIK SATIŞ HEDEFLİYORUZ”
Kardiyoloji ve göğüs hastalıkları alanında kullanılan bir ilaçla Çin’e birinci adımı attıklarını açıklayan Yunus Sancak, şunları söyledi:
“Bu eserin geliştirilmesi, ruhsatlandırılması ve ticari üretimler için gerekli altyapının hazırlanması kademelerinde yaklaşık 2,3 milyon dolar yatırım yaptık. Çin pazarındaki bu eserimizle birinci etapta 5 milyon dolarlık satış yapmayı hedefliyoruz. Bu karı daima olarak büyümeye ve gelişime harcayarak ve en kısa müddette Çin’e ihraç ettiğimiz ruhsatlı eser sayımızı artıracağız.”
Almanya, Belçika, Kanada ve Rusya’dan GMP sertifikalarına sahip olan Humanis’in, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Kuveyt, Ürdün, Filipinler, Kırgızistan, Ukrayna, Rusya pazarı için de ruhsatlandırma çalışmaları devam eden ve yakında satışları başlayacak olan eserleri bulunuyor. Önümüzdeki devirde Avrupa’daki mevcut ihracatını artırmayı planlayan şirket, ABD ve Güney Amerika pazarına girmek için de hazırlıklara başladı.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
21 Kasım 2024SAĞLIK
21 Kasım 2024EĞİTİM
21 Kasım 2024TEKNOLOJİ
21 Kasım 2024EKONOMİ
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.