Türkiye’nin dünyaya açılan kapısı İGA İstanbul Havalimanı, Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı (TGA) ile birlikte konut sahipliği yaptığı Routes World 2023’te dünyanın önder havayollarının liderleri dâhil olmak üzere binlerce yönetici, turizm delegesi ve havayolu tedarikçisini İstanbul’da ağırladı. Sivil havacılık dünyasının en itibarlı aktifliği olan Routes World, birçok havalimanı ve havayoluna ticaret, turizm ve diplomatik alanlardaki bağları geliştirecek yeni rotalar oluşturmak için değerli fırsatlar sundu.
İstanbul’da yaklaşık 260 havayolunu temsil eden 600’ü aşkın üst seviye yöneticiyi buluşturan ve 3 bin 300’den fazla havacılık dalı çalışanını bünyesinde toplayan 28. Routes World, rekor sayıda iştirakçiye ulaştı. Aktiflikte düzenlenen 13.000’den fazla iş birliği toplantısında ve görüşmeler sırasında iştirakçiler, sanayi önderlerinden altın niteliğinde görüşler elde etme fırsatı buldular.
Air France, EasyJet, Delta Air Lines, Emirates, IndiGo, Japan Airlines, JetBlue Airways, Qantas, Turkish Airlines ve Wizz Air’in de ortalarında olduğu havayolu şirketlerinin katıldığı, 15-17 Ekim tarihleri ortasında düzenlenen aktifliğin ikinci gününde İGA İstanbul Havalimanı Yönetim Heyeti Üyesi Mehmet Kalyoncu, BBC program sunucusu Aaron Heslehurst moderatörlüğündeki “Havalimanları ve Şehirler” başlıklı panele konuk oldu. Havalimanlarının, tıpkı kentler üzere ‘insanlar için’ tasarlanması gerektiğini söyleyen Kalyoncu, İGA İstanbul Havalimanı ile bunu başardıklarını ve havalimanını deneyimleyen herkesin İGA’dan keyifli ayrıldığını söz etti.
Kalyoncu şöyle konuştu: “İGA İstanbul Havalimanı’nı kullanan konuklarımız, havalimanımızın muvaffakiyetini ve kentimize sağladığı katkıları gördüler ve deneyimlediler. Havalimanımıza ayak basan tüm yolcularımızda kalıcı bir iz bırakmak için çalışmanın yanı sıra, İstanbul’u daha güzel kılmak için de elimizden geleni yaptık. Kentin merkezinde olmamamız, kent trafiğine de büyük ölçüde yardımcı oluyor ve beşerler trafik sebebiyle uçak kaçırma üzere sıkıntıları artık eskisi kadar yaşamıyorlar. Metro çizgimiz sayesinde de toplu taşımayla 25 dakika içinde kent merkezine ulaşım sağlanabiliyor. Operasyonel olarak her geçen gün daha verimli çalışıyoruz. Uçakların taksi mühletini 13 dakikaya kadar düşürdük. Ek olarak 2019’a oranla karbon emisyonunu yüzde 20 azaltmış durumdayız. Sürdürülebilirlik vazgeçilmezimiz, iklim krizinden sonra ölçek iktisadına geçtik.”
Yolcu tecrübesi grubunun uzman psikologlar ve danışmanlar eşliğinde farklı gereksinimlere sahip yolcuları nasıl memnun edecekleri üzerine bilimsel araştırmalar yaptıklarını kaydeden Kalyoncu, “Çocuklu aileler, 65 yaş üstü yolcular, engelliler, evcil hayvan sahipleri, memleketler arası yolcular üzere birçok farklı segmentlerdeki yolcularımızın beklentilerini göz önünde bulundurmaya çalışıyoruz ve farklı kısımlardan tüm konuklarımızın seyahat tecrübesini kolaylaştırabildiğimiz için gururluyuz. Bilhassa çocuklar için havalimanı ve uçuş sürecini dünyada uçuş anonslarında çocuklara da hitap eden tek havayolu olan Türk Hava Yolları’nın da katkılarıyla daha eğlenceli hale getirmeyi başardık” dedi.
Global bir transfer merkezi olmanın kolay olmadığını ve her havalimanının bu muvaffakiyete ulaşamayacağını da ekleyen Kalyoncu, “Avrupa’daki birçok havalimanı günde 18 saat açıkken ve kapasite sıkıntılarıyla uğraşırken biz 24 saat faaliyet gösteriyoruz ve Avrupa havalimanlarına nazaran çok daha avantajlı durumdayız. Dünyanın her yerinden gelen uçakları tek noktada buluşturuyoruz. Beşerler bir Türk şirketinden bu türlü bir başarıyı beklemiyorlardı” diye konuştu.
İGA İstanbul Havalimanı Planlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı İsmail Hakkı Polat ise “Havalimanı Planlama ve Master Plan” başlıklı panelde, Aviation Advocacy Genel Yöneticisi Andrew Charlton’un sorularını yanıtladı. Havalimanı denildiğinde birinci akla gelenler terminal, apron, pist üzere alanlar olsa da havalimanı planlamasında asıl sorunun bu yerin kime hizmet edeceği olduğunu belirten Polat, yıllık 150 milyon amacıyla sıfırdan inşa edilen, bugün bu maksadını 200 milyona gerçek taşıyan İGA İstanbul Havalimanı’nın tüm dünyaya hizmet etmek için tasarlandığını belirtti.
Bu bağlamda Polat, Kahramanmaraş sarsıntılarında yaşananların, bir havalimanının sonlarının ötesine nasıl hizmet götürdüğünün gerçek bir örneği olduğunu belirtti. Polatsözlerini şöyle sürdürdü: “6 Şubat sarsıntısı yaşandığında İGA İstanbul Havalimanı’nda 5 dakika içinde kriz merkezi kuruldu. Dört saat sonra gönüllülerin gelmesiyle bölgeye uçuşlar başladı; 96 saat sonra operasyon takımlarımız afet bölgesindeki pistleri onarmaya başladı. Havalimanlarının sunduğu altyapının aktifliğinin, bulunduğu ülkeye ve bölgeye sağladığı yarar bakımından ne derece değerli olduğunu sarsıntıda bir kere daha gördük.”
Etkinliğin son gününde yapılan zaman teslim merasiminde konuşan İGA İstanbul Havalimanı CEO’su Selahattin Bilgen, Routes World ‘ev sahipliğini’ Bahreyn’e devretti.
Bilgen şunları söyledi: “Dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen dal profesyonellerinin 3 gün üzere kısa bir müddette bu kadar çok yeni ilişki kurduğunu görmek ve dalımızın geleceğini planlarken ortaya koydukları üretkenliğe, ileri görüşlülüğe şahit olmak çok değerliydi. Havacılık bölümünün ne kadar ağır bir iş temposuna sahip olduğunun farkındayız, bu nedenle değerli vaktinizi bizlere ayırdığınız için minnettarız. Toplam 115 ülkeden temsilcinin yer aldığı bu aktiflik, havacılık sanayisinin değerli oyuncularına milletlerarası ölçekte bir ortaya gelme imkânı sunmuş oldu. Önümüzdeki sene Routes World 2024’e konut sahipliği yapacak olan Bahreyn’e kolaylıklar diliyoruz, başarılı geçen Routes World 2023’e katıldığınız için bir sefer daha teşekkür ediyoruz.”
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
21 Kasım 2024SAĞLIK
21 Kasım 2024EĞİTİM
21 Kasım 2024TEKNOLOJİ
21 Kasım 2024EKONOMİ
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.