MediaMarktSaturn Sürdürülebilirlik Raporu’nu Yayınlandı

MediaMarktSaturn’ün sürdürülebilirlik amaçları ortasında, müşterilerine Avrupa’daki en sürdürülebilir tüketici elektroniği eser yelpazesini sunmak, yeni bir sürdürülebilirlik vaadi yaratmak ve iklim açısından nötr bir alışveriş tecrübesi sunmak yer alıyor.

Avrupa’nın açık orta bir numaralı elektronik perakendecisi MediaMarktSaturn, sürdürülebilirliğin şirketlerin ekonomik başarısı üzerinde uzun vadeli olumlu bir tesiri olduğuna inanarak, bu alandaki farkındalığı artırmayı, iç süreçlerini değiştirerek ve kendi emisyonlarını azaltarak kendi faaliyetlerini daha da sürdürülebilir hale getirmeyi amaçlıyor. Sürdürülebilirliği kurumsal stratejilerinin temel bir bileşeni olarak gören MediaMarktSaturn, 2021/22 mali yılı Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayınladı. 

Rapordan elde edilen datalara nazaran;

MediaMarktSaturn’ün sürdürülebilirlik maksatları ortasında, müşterilerine Avrupa’daki en sürdürülebilir tüketici elektroniği eser yelpazesini sunmak, yeni bir sürdürülebilirlik vaadi yaratmak ve iklim açısından nötr bir alışveriş tecrübesi sunmak yer alıyor. Marka, bu gayelere ulaşmak için, bedel zinciri boyunca ticari faaliyetlerinin direkt yahut dolaylı olarak neden olduğu emisyonların sorumluluğunu üstleniyor. İşletme süreçlerini optimize etmek, böylelikle karbon ayak izini güzelleştirmek için daima olarak yeni tedbirler geliştiriyor. 

Paris Mutabakatı rehberlik ediyor

MediaMarktSaturn’e, global iklim değişikliğini sonlandırmaya yönelik Paris Anlaşması’nın maksatları rehberlik ediyor. Bu maksatlardan biri de CO2 emisyonlarının 2050 yılına kadar yılda yüzde 4,5 azaltılması... Buna dayanarak, 2023 yılı sonuna kadar Kapsam 1 ve 2 emisyonlarını net olarak sıfırlamayı hedefleyen marka, önümüzdeki on yıl içinde tedarik zincirindeki tüm Kapsam 3 emisyonlarını azaltmayı planlıyor.

Yeşil Tüketim Taahhüdü’nü imzaladı

Avrupa’nın en büyük tüketici elektroniği perakendecisi MediaMarktSaturn, global zorlukların üstesinden gelinmesinde öncü bir rol oynamakta kararlı. Alman Perakende Federasyonu’nun (HDE) hareket unsurlarının, Çeşitlilik Şartı’nın ve BM Global Prensipler Sözleşmesi’nin bir modülü olan MediaMarktSaturn, birebir vakitte Avrupa Komisyonu’nun Yeşil Tüketim Taahhüdü Girişimi’ni de imzaladı.

MediaMarktSaturn, Yeşil Tüketim Taahhüdü’ne imza atarak aşağıdaki amaçlara ulaşmayı taahhüt etmiş bulunuyor:

1. OEF yolu ile ölçülen Kapsam 1 ve Kapsam 2 emisyonları için 2023 yılı sonuna kadar net sıfır emisyona ulaşılması.

2. İlgili Kapsam 3 emisyonlarının net CO2 yoğunluğunun 2033 yılı sonuna kadar baz yıl olan 2019’a kıyasla yüzde 30 azaltılması

3. Müşteriler için daha sürdürülebilir bir ömür biçimini mümkün kılmak üzere eser yelpazesindeki etraf dostu eserlerin sayısının daima olarak artırılması.

4. Sürdürülebilir eser sayısının 2023’ün sonuna kadar iki katına çıkarılması.

CO2 emisyonlarını sıfıra indirmeyi hedefliyor

Bir tüketici elektroniği perakendecisi olarak ticari faaliyetlerinin iklim ve kaynakların bulunabilirliği üzerinde tesiri olduğunun şuurunda olan MediaMarktSaturn, ekolojik açıdan sorumlu bir ekonomik büyüme sağlamak istiyor. Global iklimin korunmasına açık ve kanıtlanabilir bir katkı sağlamayı amaçlayan marka, bunu başarmak için net amaçlar belirledi;

Bulması kolay: BetterWay 

MediaMarktSaturn, müşterilerinin sürdürülebilir eser ve hizmetlerini süratli ve net bir formda tanımalarına yardımcı olmak için 2021/22 mali yılından bu yana eserleri BetterWay / Daha Güzele logosuyla etiketliyor. Müşterilerine eser bilgileri sunarak ve eserlerin karşılaştırılabilir olmasını sağlayarak mümkün olduğunca sürdürülebilir satın alma kararları vermelerine yardımcı olan MediaMarktSaturn, 2023 sonuna kadar eser yelpazesindeki sürdürülebilir eser sayısını iki katına çıkarma amacı koydu. Bunun için, fizikî ve çevrimiçi mağazalarında yaklaşık 1.000 sürdürülebilir esere sahip olduğu 2020 yılını baz yıl olarak alıyor. Bu maksat 2021/22 mali yılında halihazırda aşıldı ve marka şu anda müşterilerine yaklaşık 3 bin 200 sürdürülebilir eser sunuyor. Bu eserler, beyaz eşya kategorisinde buzdolapları, çamaşır makineleri, fırınlar ve bulaşık makineleri ve mesken aletleri kümesindeki elektrikli süpürgeler ve kahve makineleri dahil olmak üzere 25 eser kategorisine yayılıyor.

Elektronik atıkların tartısı Eyfel Kulesi’ne eşit!

MediaMarktSaturn’ün tüm mağazalarının giriş alanında bir SmartBar ve bir satış sonrası hizmet masası bulunuyor. Bu SmartBar’larda, şirket içi teknisyenler müşterilerin cep telefonlarını onarıyor, ayrıyeten yerinde tamirden ekran muhafazasına ve uzatılmış garantilere kadar birçok yenilikçi hizmeti de sunuyor. Döngüsel iktisat yaklaşımını daha da pekiştirmek için gelecekte SmartBar’ların, eserlerin ömrünü uzatmaya ve kaynakları muhafazaya yardımcı olan başka hizmetler için de merkezi bir irtibat noktası olması amaçlanıyor. 2021/22 mali yılında 3,2 milyon aygıt onaran MediaMarktSaturn, ürünler çöpe atılmak yerine kullanımda kaldığı için 2021/22 mali yılında elektronik atıkları yaklaşık 8.700 ton azalttı. Bu sayı neredeyse Eyfel Kulesi’nin tartısına eşit!

MediaMarktSaturn Kümesi sürdürülebilirliğe katkı sağlamak için neler yapıyor?

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Benzer Videolar