GIDA AMBALAJLARI SAĞLIKLI BESLENMEYE YÖNELEN TÜKETİCİYİ YANILTIYOR MU?
Beslenme biçimi, sağlıklı yiyeceklere gerçek evrilen günümüz tüketicisinin sağlıklı besin eserlerine olan ilgisi gün geçtikçe artıyor. Yeni jenerasyonun sağlıklı beslenme taleplerinin ambalaj dizaynında yenilenmeye yol açtığına değinen Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, “Yaratıcı ambalaj dizaynıyla bilhassa sıhhate ziyanlı eserler ‘sağlıklı’ görünebiliyor. Bu sebeple tüketiciyi gerçek halde etkilemek için ambalajı gerçekçi ve bilgilendirici biçimde tasarlayarak eserin sıhhate tesirini açıkça yansıtmak gerekiyor.” sözlerinde bulunuyor.
Doğal besinlere yönelik artan talep, ambalaj tasarımı için beklentileri yükseltiyor. Tüketicilerin gereksinimlerine dürüstçe karşılık vermek isteyen markalar, besin kategorisindeki eser ambalajlarını yine tanımlıyor. Yanlışsız sözlerle kaliteli formda tasarlanmış ambalajın tüketiciye yardımcı olduğunu söyleyen Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, “Tüketiciye en süratli ambalaj yoluyla ulaşabiliriz. Bu sebeple ambalaj, eserin yalnızca lezzetli değil tıpkı vakitte sağlıklı olduğuna dair yanlışsız bilgilere sahip olmalı. Artık tüketici satın almak istediği eseri gerçeği yansıtan, sade ve bir o kadar anlaşılır halde kurgulanmış ambalajlarda görmek istiyor. Münasebetiyle akla yatkın tasarlanmış bir ambalajla eserin sıhhate olan tesiri kolaylıkla ayırt ediliyor.” açıklamasında bulunuyor.
“Ambalaj Sayesinde Tüketici Sıhhatine Uygun Olan Eseri Basitçe Anlıyor.”
Dünya genelinde yaşanan nüfus artışı ve kirlilik, insanları sıhhatsiz hayat şekline sürüklüyor. İnsanların beslenme konusunda daha fazla hassas hale gelmesi, yiyecek ve içecek eserlerinin ambalaj dizaynında yenilenmeye yol açıyor. Yeni kuşak tüketicinin, eserin besin ölçüsü ve kalsiyum pahaları üzere temel özelliklerin yer aldığı ambalajlar daha çok dikkatini çekiyor. Yiyecek ve içeceklerin sağladığı tüm besin bilgilerine ambalaj yoluyla kolaylıkla ulaşıldığına değinen Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, “Yeni jenerasyon tüketici anlaşılır, özgün ve bilgilendirici ambalajlara yöneliyor. Sade bir art planda canlı renklerin, gerçekçi görsellerin, kolay logoların ve kısa eser bilgilerinin yer aldığı ambalajlar daha çok talep görüyor. Böylelikle tüketici kendisine ve sıhhatine uygun olan eseri kolaylıkla anlıyor.” tabirlerini kullanıyor.
Minimalist Ambalaj Tasarımı Tüketiciye İnanç Veriyor
Ambalaj tasarımı, tüketicinin tek bakışta eser hakkında bilgilenmesine olanak sağlıyor. Paketin ön yüzünde yer alan görsellerin ve hakikat tabirlerin eseri öne çıkaracağını söyleyen Tasarist Yaratıcı Yöneticisi Musa Çelik, “Ürünün görüneceği halde şeffaf bir kısma sahip olan ambalaj tüketicide itimat duygusu yaratıyor. Tıpkı vakitte eseri nem, ısı, koku üzere birçok çevresel faktöre karşı muhafaza sağlayan açılır-kapanır bir ambalajda koruma etmek gerekiyor. Bu özelliklerle birlikte ambalaj dizaynında sırf görünüme değil stratejik bir kıssaya odaklanmak değerli. Dürüst sözlerin, gerçeği yansıtan öğelerin ve eser bilgilerinin yer aldığı minimalist bir dizaynla tüketicilerin beslenme biçimini büyük oranda etkileyebiliriz.” yorumlarında bulunuyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
21 Kasım 2024SAĞLIK
21 Kasım 2024EĞİTİM
21 Kasım 2024TEKNOLOJİ
21 Kasım 2024EKONOMİ
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.