“NVIDIA Studio’da Yaratıcılığı ve İnovasyonu Destekleyen Yeni Uygulamalar”

Chaos Vantage 2 uygulaması çıkışını yaptı!  NVIDIA Sutido, Unreal Engine 5’le uyumlu DLSS 3 eklentisini çıkardı!  Marvelous Designer, Marvelous Designer NVIDIA Omniverse Connector’ı piyasaya sürdü. 

 

Bu ay NVIDIA Studio’ya 4 sanatçı konuk oldu!

Chaos Vantage 2 uygulaması sayesinde kullanıcılar NVIDIA yapay zeka takviyeli gürültü giderme teknolojisinden yararlanarak daha kaliteli fotoğraflara sahip olabiliyor ya da NVIDIA RTX Direct Illumination teknolojisiyle oluşturulmuş direkt ışık rezervuar örneklerinden faydalanabiliyor. 

Chaos Vantage, V-Ray renderlama yazılımını kullanan sanatkarların büyük modellere dayanan devasa sahneleri kaldırabilen, yüksek kaliteli bir 3D görselleştirme aracı. Sanatkarlar, Chaos Vantage kullanarak ışın izleme kullanılan bir ortamda süratli bir halde yapıtlarını görebilir ve sergileyebilirler.

Vantage 2’nin sunduğu yeni NVIDIA yapay zeka takviyeli gürültü giderme teknolojisi sayesinde, yüksek kaliteli görselleri renderlarken otomatik olarak kumlanmadan kurtulacak, eklediği yeni direk ışık rezervuar örnekleri sayesinde dinamik ışık kaynaklarını ölçeği değişen sahnelere nazaran ayarlanabiliyor. 

 

Yeni NVIDIA DLSS 3 eklenti takviyesi ve kusursuz bir tasarım

NVIDIA, Unreal Engine 5 ile uyumlu olan DLSS 3 eklentisini çıkardı. Oyun geliştiricileri, oyun içi editör sayesinde süratli bir formda düzenleme yapabiliyor ve makul bir oynanış düzeyini inceleyebiliyor. Ayrıyeten DLSS 3 yapay zeka yükseltmesi sayesinde, GeForce RTX 40 Serisi Ekran Kartları üzerinde çok daha yüksek kare suratlarına ulaşmak mümkün.

Daha evvel hiç deneyimlemediğiniz tipten bir üretim sürecini deneyimlemek için Unreak Engine 5.2 için DLSS 3’ü siz de indirebilirsiniz.

 

Omniverse’e dair yeni haberler

3D giysi üretimi, düzenlenmesi ve kullanımı alanında uzmanlaşmış 3D yazılım uygulaması Marvelous Designer, Marvelous Designer NVIDIA Omniverse Connector’ı piyasaya sürdü.

Kullanıcılar artık USD dokümanlarını direkt olarak Omniverse Nucleus serverından çekebilecek, farklı versiyonları, farklı 3D uygulamalarda kullanmak üzere tıpkı OpenUSD belge formatında birleştirebilecek. 

Marvelous Designer Omniverse Connector hakkında daha fazla bilgiye ulaşmak için bu eğitime göz atabilirsiniz. 

Bu ay bir 3D yaratıcı uygulaması olan Marvelous Designer, NVIDIA Omniverse Kontağı olan Into the Omniverse’ü çıkarıyor. Artık siz de yetenekli sanatkarların Universal Scene Description yapısından faydalanarak yaratıcı iş süreçlerini daha verimli hale getirmek için irtibattan nasıl yararlandıklarını öğrenebilirsiniz.

 

NVIDIA Studio’da sanat şöleni!

3D sanatkarları Minjin Kang ve Mijoo Kim’in kurduğu MUE Studio, her biri Adobe After Effects, Autodesk 3ds Max ve Unreal Engine 5 kullanılarak hayata geçirilmiş yaz temasındaki yapıtlarını ve 3D görüntüleri, Somewhere In The World’ü göstermek üzere NVIDIA Studio’da konuğumuz oluyor.

GeForce RTX 3090 grafik kartlı NVIDIA Studio laptoplarıyla, minimalist ve çağdaş estetiğe sahip 3D görseller oluşturuldu. Bu süreç için Autodesk 3ds Max kullanılarak huzur verici yapıtlara hal verildi ve modeller kurgulandı. Daha sonra doku uygulama, aydınlatma ve animasyonlar Unreal Engine 5 kullanılarak gerçekleştirildi. MUE Studio’nun muazzam sahnelerinin post yapım sürecinde kullandıkları en önemli uygulamalarıysa 30’dan fazla ekran kartı takviyeli efekt barından Adobe After Effects. 

 

Uçan Kaplumbağa’nın Studio Ziyareti!

Kingsletter mahlaslı yetenekli 3D sanatkarı Amir Anbarestani, Zbrush, Adobe Substance 3D Painter ve Blender kullanarak yaptığı kusursuz yapıtı Space Turtle’ı göstermek üzere NVIDIA Studio’ya konuk oldu. 

Kingsletter, ZBrush aracından faydalanarak yapıtı üzerinde çalışmış ve yüzey ayrıntılarını oluştururken Adobe Substance 3D Painter’dan yararlandı. Daha sonrasında sahneye animasyon katmak, kaplumbağanın uçmasını sağlayan uzuvlarını ve uçuşunu betimlemek için Blender’ı kullanmış ve GeForce RTX 4070 ekran kartlarıyla güçlendirilmiş  MSI Creator Z17 HX Studio  A13V NVIDIA Studio laptopunun performansı sanatkarın mütevazı beklentilerini aştı. 

Blender Cycles’daki RTX hızlandırmalı ışın izleme teknolojisi ve RTX 4070 Ekran Kartı sayesinde görsellerin son haline çok daha süratli ve pürüzsüz bir halde ulaşmış.

 

NVIDIA Studio teknolojileriyle nasıl yüzlerce saat tasarruf edilir?

Yetenekli bir kurgucu ve sinema imalcisi olan Sara Dietschy, NVIDIA Studio’da yapay zeka takviyeli iş sürecinden ve NVIDIA Studio teknolojisinin kendisini nasıl fazladan yüzlerce saat çalışmaktan kurtardığını ve böylelikle kurgu sürecine daha fazla odaklanabildiğini anlatıyor.  

Dietschy, Studio dizüstü bilgisayarları ve GeForce RTX 40 Serisi Ekran Kartlarıyla güçlendirilmiş bir masaüstü donanımı kullanıyor. Bu yapay zeka araçları, karmaşık düzenleme süreçlerini daha kuvvetli hale getirebilecek manuel süreçlerin üstesinden gelmesini sağlıyor. Dietschy, Davinci Resolve, AI Relighting, Görüntü Text Editing üzere araçlardan yararlanarak her projede pahalı vakit tasarrufu yaratıyor. Örneğin, bir saatten uzun süren bir 4K podcast'i yalnızca 14 dakikada dışa aktarabiliyor.

NVIDIA Studio takımı yapay zekadan nasıl faydalandığını, teknolojinin sanatkarların üretim süreçlerinde ne üzere kolaylıklar sağladığını ve Studio platformunun yaratıcılığına ve görüntü düzenleme süreçlerine nasıl katkı verdiğini öğrenmek için Dietschy’le görüştü: 

Dietschy’nin hangi yapay zeka özelliği hakkında “mükemmel” dediğini öğrenmek için soru yanıtımızı okumak ister misiniz? Dietschy hakkında daha fazla bilgi edinmek ve NVIDIA Studio teknolojisinin sanatkarların yaratıcı süreçlerine nasıl katkı verdiğini öğrenmek için, harici kaynakların da ekli olduğu NVIDIA Studio blog içeriğimizi okuyabilirsiniz.  

Dietschy’nin, ASUS Zenbook Pro 14 OLED Studio laptop üzerinden oluşturduğu, “Bana 100'den fazla saat kazandıran 5 yapay zeka aracı” üzere üretim ve teknolojiye yönelik görüntüleriyle 900 binden fazla aboneye ulaştığı YouTube kanalı üzerinden daha fazla içeriğine göz atabilirsiniz. 

 

Wooly Mamooth Omniverse’de  

Deneyimli teknik sanatçı Keerthan, NVIDIA Studio'nun konuğu olarak, 3D alanında uzmanlaşmış ve etkileyici animasyonu Tiny Mammoth'u yaratmak için çeşitli 3D uygulamalarını bir ortaya getirdi. Sathya, NVIDIA Omniverse, Adobe Substance 3D Modeler ve Painter, Autodesk 3ds Max üzere araçları kullanarak yapıtını oluşturdu ve bu süreçte Universal Scene Description (OpenUSD) yapısından faydalandı. Bu metot, farklı uygulamalar ortasında bir köprü vazifesi görerek, detaylı ve hayranlık uyandıran bir animasyon ortaya çıkarmasını sağladı..

Sathya’nın hayvanların soylarının tükenmesi konusuna duyduğu ilgi onu eşsiz bir 3D öyküsü oluşturmak için bir etraf tasarımı yapmak için teşvik etti. Modellerini kusursuz bir halde 3D olarak modelleyebilmek için Adobe Substance 3D Modeler’dan ve bu süreçte malzeme üretimini hızlandırmasına yardım edecek ekran kartı hızlandırmalı filtrelerden faydalanan NVIDIA RTX 5000 grafik kartlı bir NVIDIA Studio HP ZBook laptop kullandı. 

Sathya, hayvanların soylarının tükenmesi konusuna duyduğu ilgiyle birlikte eşsiz bir 3D öykü yaratmak için etraf dizaynına yönelik bir proje oluşturmaya karar verdi. Bu projede, modellerini kusursuz bir biçimde 3D olarak oluşturabilmek için Adobe Substance 3D Modeler kullanıyor. Ayrıyeten, malzeme üretim sürecini hızlandırmak için NVIDIA RTX 5000 grafik kartlı bir NVIDIA Studio HP ZBook laptopunun ekran kartı hızlandırmalı filtrelerinden de yararlanıyor.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Benzer Videolar