Oyun dünyası bu hafta NVIDIA’nın birçok yeni oyun haberini duyurduğu Gamescom 2023 için Almanya’nın Köln kentine akın etti.
NVIDIA, Yeni DLSS 3.5 ile Yapay Zeka ile Geliştirilmiş Gerçek Vakitli Işın İzleme Teknolojisini Tanıttı
NVIDIA, daima gelişen ve oyunun kurallarını değiştiren nöral yapay zeka ağının en son sürümü olan DLSS 3.5’i duyurdu. NVIDIA DLSS 3.5, elle ayarlanan ışın izlemede gürültü giderme usullerini, örneklenen ışınlar ortasında daha yüksek kaliteli pikseller üreten NVIDIA üstün bilgisayar eğitimli bir yapay zeka ağı ile değiştirerek, tüm GeForce RTX GPU’ları için ışın izli manzara kalitesini artıran Işın Yapılandırma (Ray Reconstruction) isimli yeni bir özellik sunuyor.
NVIDIA’nın bu teknolojisinden birinci kademede yararlanacak oyunlar ise:
DLSS 3.5, oyunlara ek olarak gerçek vakitli 3D yaratıcı uygulamalarında da imaj kalitesini artırıyor. Işın yapılandırma (ray reconstruction), D5 Render, Chaos Vantage ve NVIDIA Omniverse’ün ilerleyen devirdeki sürümlerine dahil edilecek.
DLSS 3.5, 23-27 Ağustos tarihleri ortasında Almanya’nın Köln kentinde gerçekleşecek olan Gamescom 2023’teki NVIDIA standında (Salon 2.1 Stand A10) sergileniyor.
NVIDIA Pazarlamadan Sorumlu Lider Yardımcısı Matt Wuebbling, “NVIDIA DLSS 3.5’deki ışın yapılandırma eklentisi ile birlikte, büsbütün gerçek vakitli olarak işlenen ışıklandırma, oyunlarda foto-gerçekçi grafiklere gerçek attığımız kıymetli bir adım. Bu amaçları, Cyberpunk 2077’nin RT Overdrive Modu, RTX dayanaklı Minecraft ve RTX Takviyeli Portal üzere oyunlarla başardık. NVIDIA DLSS 3.5’teki ışın yapılandırmanın eklenmesiyle, geliştiriciler, yaratmış oldukları dünyaları yapay zekanın yardımıyla hayallerin ötesinde yüksek bir manzara kalitesine ulaştırma imkanına sahip olacaklar.”
CD PROJEKT RED Sanat İdaresinden Sorumlu Lider Yardımcısı, Küresel Sanat Yöneticisi Jakub Knapik, “DLSS 3.5 ‘in yapay zeka sürece gücüyle desteklenen akıllı teknolojisi sayesinde, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty’nin en yeni pozisyonu Dogtown’ı daha keskin manzaralar, daha hakikat aydınlatma ve mümkün olan en yüksek kare suratlarıyla en güzel halde deneyimleyebilirsiniz.”
Baş Grafik Programcısı, Remedy Entertainment Tatu Aalto, “DLSS 3.5’teki yeni ışın yapılandırma özelliği, büsbütün ışın izlemeli dünyamızı her zamankinden daha hoş hale getiriyor ve Alan Wake 2’nin kıssasını daha da derinleştiriyor”
D5 Render Lider Yardımcısı, Pazarlama Lideri, Jessie Huang, “DLSS ışın yapılandırmanın D5 Render ile entegrasyonu, DLSS üstün çözünürlükl ve kare oluşturmanın akabinde NVIDIA ile yaptığımız üçüncü teknik işbirliğini işaret ediyor ve D5 Render’ın gerçek vakitli sürece yeteneklerinin manzara kalitesini daha da artırıyor. Gelecekte NVIDIA ile daha fazlasını keşfetmek için sabırsızlanıyoruz.”
Call of Duty: Çağdaş Warfare III, PAYDAY 3 ve DLSS ve/veya Reflex Güncellemeleri Alacak
DLSS ve Reflex takviyesi, bu sonbaharın aşağıdakiler de dahil olmak üzere en büyük oyunlarına gelecek:
‘Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Projesi Açıklandı
Gamescom’da NVIDIA, ‘Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Projesi adlı bir duyuru yaptı: Half-Life 2 topluluğu, RTX Remix’in erken erişim versiyonunu kullanarak Half-Life 2 için bir RTX Remix remaster geliştirmeye başladı.
RTX Remix kullanarak, mod imalcileri gereçleri Fizikî Temelli Görüntüleme (PBR) özellikleriyle tekrar oluşturuyor, Valve’in Hammer editörü aracılığıyla ek geometrik ayrıntılar ekliyor ve GeForce RTX oyuncuları için kusursuz bir tecrübe sunmak için tam ışın izleme, DLSS 3, Reflex ve RTX IO üzere NVIDIA teknolojilerinden yararlanıyor. ‘Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Projesi için duyuru fragmanını aşağıda bulabilirsiniz.
Lansman tarihi şimdi bildirilmedi. Topluluk, ‘Half-Life 2 RTX: An RTX Remix Projesi’nin geliştirilmesine yeni başladı. En iyi Half-Life 2 Mod takımından dört tanesi bir ortaya geldi ve tüm mod topluluğunu, Half-Life 2 RTX’i oluşturma uğraşına katılmaya davet ediyor. Mod sanatkarlarını Orbifold Studios’a katılmaya ve bu inanılmaz remaster’ı yaratmaya yardımcı olmaya teşvik ediyorlar.
NVIDIA ACE, NeMo SteerLM ile Yapay Zeka Takviyeli NPC’lere His Katıyor
NVIDIA ACE, yapay zeka dayanaklı doğal lisan etkileşimleri yoluyla NPC’lere zeka getirmeyi amaçlayan özel bir yapay zeka modelidir. ACE sayesinde, NPC’ler etkileşimli karakterlere dönüştürülebilir ve sohbet başlatabilir yahut yeni misyonlara yol açan bilgileri verebilir hale gelebilirler.
COMPUTEX 2023’te NVIDIA, RTX ON ile Unreal Engine 5’te işlenen ramen dükkanı sahibi Jin’in yer aldığı ACE Kairos demosunu gösterdi. O vakitten bu yana geçen aylarda NVIDIA takımı ACE’i geliştirmeye devam etti. En yeni gelişme ise, geliştiricilerin daha duygusal, gerçekçi ve akılda kalıcı etkileşimler için NPC’lerin kişiliğini özelleştirmesine imkan tanıyan yeni bir teknik olan NVIDIA NeMo SteerLM’nin dahil edilmesi oldu.
Çoğu Büyük Lisan Modelleri (LLM’ler), yalnızca ülkü cevaplar sunmak üzere tasarlanmıştır ve kişilik yahut duyguya sahip değiller. Fakat SteerLM tekniği ile LLM’ler, mizah, yaratıcılık, toksisite üzere muhakkak özelliklerle uyumlu cevaplar sunmak üzere eğitilir. Bu özellikler kolay kaydırıcılardan süratle yapılandırılabilir.
Starfield & ICARUS: New Frontiers Game Ready Şoförü Çıktı
NVIDIA’nın en son şoförü, Starfield ve ICARUS: New Frontiers genişlemesi için oyuna hazır. Ayrıyeten sekiz yeni G – SYNC Uyumlu oyun monitörü ve 6 GeForce Experience Optimal Ayarı dayanağı de bulunuyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
21 Kasım 2024SAĞLIK
21 Kasım 2024EĞİTİM
21 Kasım 2024TEKNOLOJİ
21 Kasım 2024EKONOMİ
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.