Yeni eğitim öğretim devrinin yaklaşmasıyla birlikte velilerin okul araştırmaları da arttı. Karar etabı aileleri o denli zorluyor ki, tercih bazen son günlere kalabiliyor. Zira seçim yaparken dikkat edilmesi gereken standart kriterlerin yanı sıra, çocuğun özelliklerine en uygun okulu bulmak da büyük bir kıymet taşıyor.
Okul seçiminde çocuğun şahsî özellikleri ve eğilimlerinin uygun analiz edilmesi gerektiğini belirten Ay Koleji Kurucusu ve İdare Şurası Lideri Saadet Badem; çocuğun gereksinimlerini merkez alan bir eğitim ideolojisi benimseyen, çocuklara kendi öğrenme sorumluluğunu benimseten, memleketler arası akreditasyona sahip okulların bilhassa anaokulu ve ilköğretim devirlerinde kıymetli bir fark yarattığının altını çiziyor.
Bir çocuğun eğitimi, hayatının tahminen de en değerli etaplarından biri… Lakin eğitim süreci, yalnızca sınıf içinde öğrenilen bilgilerle hudutlu olmuyor. Anaokulu ve ilköğretim devirleri bireyin karakterinin, toplumsal marifetlerinin ve dünya görüşünün şekillenmesinde de büyük bir rol oynuyor. Bu nedenle okul seçerken dikkat edilmesi gereken birtakım temel kriterler bulunuyor. Ay Koleji Kurucusu ve İdare Heyeti Lideri Saadet Badem, velilere okul seçiminde dikkat etmeleri gereken kıymetli noktaları anlattı.
“Çocuğunuzu uygun tanımalısınız”
Okul tercihinde öncelikle çocukların uygun tahlil edilmesi gerektiğini belirten Ay Koleji Kurucusu ve İdare Konseyi Lideri Saadet Badem, “Burada öncelikle çocuğunuzun bir psikolog yahut anaokulu raporu ile şahsî özelliklerini tanımanız gerekir. “Öğrenmesinin önünde pürüz var mı? Okul olgunluğu tamamlanmış mı?” üzere birçok sorunun uzmanlardan alınacak karşılıklarına nazaran, eğitim yaklaşımları farklı okullar içinde rotanızı belirlemelisiniz” diyerek, öğrencinin gelişimini destekleyecek, inançlı, konforlu ve çağdaş eğitim ortamına sahip okullarla görüşmenin kıymetini vurguladı.
“Okulun donanımı ve hizmetleri değerlendirilmeli”
Okul tercihi yaparken okulun donanımının ve benimsediği eğitim ideolojisinin kesinlikle âlâ incelenmesi gerektiğini vurgulayan Saadet Badem, “Okulun içerisindeki her şey okulun eğitime bakış açısı hakkında kıymetli bilgiler verir. Örneğin bir okulda sınıf içerisindeki öğrenci sıraları çift kişilik ve bir kara tahta önünde muntazam formda öğretmen masasına gerçek dizilmişse bu bize; ‘bu sınıf içerisindeki en değerli öge öğretmendir’ iletisini verir. Ama bazen tekli, bazen ikili, bazense dörtlü kümeler halinde taşınabilir hareket eden sıralar; öğretmeni yol gösterici, eşlik edici pozisyona getirir. Bu türlü bir sınıf tertibinde en kıymetli öğe çocuklardır. Bu nedenle çocuğunuzun nasıl eğitim alması gerektiğine karar vermeniz çok kıymetli. Bunun yanı sıra çocukların okul başarısı ve girecekleri tüm imtihanlarda başarılı olabilmeleri için görüşülen okullar; hem ulusal hem milletlerarası standartlarda eğitim kabiliyeti, tecrübeleri ve vizyonlarına nazaran titizlikle değerlendirilmeli. Okuma-yazma-okuduğunu anlama-anlatım marifetleri kazandırmada muvaffakiyet oranı yüzde 90’ın altında olan okullar listeden elenmeli. Bunun yanı sıra verilen yabancı lisanda, 5. sınıf seviyesinde A2 düzeyinin yüzde 75’in üstünde olmasına dikkat edilmeli” diye konuştu.
“Öğrencilere geniş bir milletlerarası eğitim ağı sunuyoruz”
30 yıllık eğitim serüvenlerinde daima değişen ve gelişen dünya standartlarına ayak uydurarak, kaliteli eğitim anlayışından ödün vermediklerini belirten Badem; “Eğitimde mükemmeliyetçilik anlayışımızla, öğrencilerimizi geleceğe en uygun biçimde hazırlamak için her türlü imkânı sunuyoruz. Milletlerarası Bakalorya (IB) PYP (ilkokul) Programına akrediteyiz. Bu program ile öğrencilere kritik düşünme, sorun çözme ve global bir perspektif kazandırma üzere maharetler edindiriyoruz; öğrencilerimizin memleketler arası alanda daha geniş bir eğitim ağına erişimini garantiliyoruz. Program öğrenciye kazandırdığı maharetler ve milletlerarası bakış açısı ile dünya vatandaşı olmalarını sağlıyor. Her öğrencinin muhtaçlığına yönelik ders planları ve ölçme – kıymetlendirme stratejileri ile bireyin ebediyen öğrenmesine ve kendi öğrenmesinin sorumluluğunu almasına odaklanıyoruz. Bu nedenle velilerin okul tercihi yaparken okulun akademik başarısına, eğitim ideolojisine ve memleketler arası akreditasyonlarına da dikkat etmelerini öneriyoruz” şeklinde konuştu.
“Tercih yaparken fizikî kurallara da ehemmiyet verilmeli”
Okulların fizikî koşullarının da değerine değinen Badem; “Okulun yatay ve bahçeye açılan bir bina olmasına dikkat etmeli; en fazla 2 ya da en fazla 3 kat yüksekliği olan okulları tercih etmelisiniz. Zira dikey binalar çocukları vakit idaresinde zorluyor. Her şeyden kıymetlisi tehlike anında binanın ülkü vakit diliminde itimatla boşaltılamamasına neden oluyor. Okul binalarının zelzeleye dayanıklılık raporu 2018’den sonra alınmış olmalı, sınıflar ve koridorlarda doğal havalandırma ve doğal aydınlatmanın olmasına dikkat edilmeli. Bunların yanı sıra derslik dışında profesyonel kütüphane, donanımlı fen laboratuvarı, müzik, fotoğraf, heykel, akıl oyunları, spor alanlarının standart yeterliliği ve güçlü çeşitliliğinin olması, açık hava oyun alanının-bahçesinin her kademe için ayrılmış olması birinci bakılması gereken kriterler ortasında yer alıyor” dedi.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
21 Kasım 2024SAĞLIK
21 Kasım 2024EĞİTİM
21 Kasım 2024TEKNOLOJİ
21 Kasım 2024EKONOMİ
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.