Elektrikli ve sürdürülebilir mobilitedeki en son trendlere cevap olarak Pirelli tarafından geliştirilen ve en ileri teknik inovasyonları içeren yeni P Zero E lastik tanıtıldı. İçeriğinde %55’ten fazla doğal ve geri dönüştürülmüş materyal kullanılan birinci UHP lastik olarak pazara sunulan P Zero E, serinin geneli için Avrupa lastik etiketinde üç A derecelendirmesi alırken lastik yeni ya da kullanılmış olsun dengeli performans sergilemeye devam ediyor. Bu lastik özel olarak batarya sistemleriyle çalışan elektrikli araçlar için geliştirildi; taşıdığı ‘Elect’ işareti de serideki her eserde dönme direncinin düşük olduğunu ve gürültünün azaltıldığını söz ediyor. Pirelli’nin lastik delinse bile en yakın servise ulaşmak için yola devam edebilmesini sağlayan yeni RunForward teknolojisi de lanse edildi. Bu lastiğin tasarım süreci boyunca yapay zeka, nöral ağlar ve sürüş simülasyonuna dayalı ileri sanallaştırma teknolojileri kullanıldı. Pirelli araştırma ve geliştirme ünitesi fizikî bir prototip üretilmeden evvel her lastiğin farklı sürüş şartlarındaki performansını öngörmek için makine öğrenmesinden giderek daha fazla yararlanıyor. Bu simülasyon sistemleri evvelki geliştirmelere dayanarak lastiklerin davranışını öngörebiliyor ve verimli tahliller sunuyor.
%55’TEN FAZLA SÜRDÜRÜLEBİLİR GEREÇTEN ÜRETİLEN BİRİNCİ UHP LASTİĞİ*
Pirelli yıllardır yeni materyaller üzerinde yürütülen araştırmalar ve tedarikçilerin dikkatle seçilmesi sayesinde lanse edilen lastiklerin* içeriğinde %55’ten fazla doğal ve geri dönüştürülmüş materyal kullanarak yüksek performanslı bir lastik üreten birinci şirket oldu; kalite, etraf, sıhhat, güvenlik ve toplumsal sorumluluk (ISO14021 standardına göre) açısından uygunluk ve belgelendirme alanında bir dünya önderi olan Bureau Veritas da bu bedelleri doğruladı. Pirelli araştırma ve geliştirme ünitesi için değerli zorluklardan biri sürdürülebilirlik ile bir UHP lastikten beklenen yüksek performans ortasında ahenk sağlamaktı. Mühendislerin seçtiği istikamet P Zero E’den başlayarak özel bir logoyla tanımlanacak yüksek oranda doğal ve geri dönüştürülmüş materyal içeren diğer eserlerin geliştirilmesine kapı açtı. Pirelli’nin yürüttüğü ve Bureau Veritas’ın doğruladığı toplam lastik ömrü tahlili de CO2 emisyonlarında evvelki jenerasyon Pirelli lastiğine* kıyasla %24 azalma olduğunu ortaya koydu.** Ayrıyeten, tercih edilen gereçlere itina gösterilerek fosil ve mineral türevi bileşenlerin ölçüsünün azaltılması ve onların yerine doğal ve geri dönüştürülmüş birincil gereçler kullanılması sağlandı (aynı ebatta muadil bir P Zero’ya kıyasla -12 kilogram***).
ÜRÜN AİLESİ GENELİNDE ÜÇ A DERECELENDİRMESİNE SAHİP TEK UHP LASTİĞİ
Pirelli P Zero E, mevcut her ebadı için Avrupa lastik etiketinin tüm parametrelerinde en yüksek notu olan A derecelendirmesi aldı. Parametrelerden birincisi olan dönme direnci, bataryalı araçların menzilini artırmaya ve aşınmayı azaltarak lastik ömrünü uzatmaya yardımcı olan spesifik hamurlar (Dönme Direncini Azaltan Hamurlar) sayesinde düşürülebiliyor. Hamurlar başta ıslak tabanda frenleme olmak üzere farklı sürüş durumlarında araç denetimini güzelleştirmede de değerli bir rol oynuyor. Üç A derecelendirmesi almada kıymetli olan bir öteki geliştirme alanı, motor sporlarından edinilen sanallaştırma ve simülasyon teknikleri kullanılarak tasarlanan sırt deseniydi. Elektrikli araçların ürettiği önemli torku azaltacak kadar sert olan lastik sırtındaki kanalların kenarları yuvarlatılmış yeni, patentli bir formla tasarlanması ve durum ve ölçü açısından optimize edilmesi de lastik gürültüsünün azaltılmasına yardımcı oluyor.
ÜRÜN AİLESİ GENELİNDE PIRELLI ELECT TEKNOLOJİLERİ
Elektrikli arabaların özelliklerini güzelleştirmek için Pirelli tarafından geliştirilen teknolojiler paketini simgeleyen Elect işareti, P Zero E serisindeki tüm lastiklerin yanağında yer alıyor. Elektrikli arabalar, klasik motorlu benzeri modellerle karşılaştırıldığında daha ağır oluyor ve çok yüksek anlık tork üretiyor. Pirelli Elect teknolojisi de lastiğin dayanıklılığından ödün vermeden bu araçların performansını artırmak için tasarlandı. Elektrikli araçlar için lastik seçerken ayrıyeten kabin içindeki ve dışındaki gürültü seviyesi ve batarya menzili olmak üzere iki faktörün de dikkate alınması gerekiyor.
PIRELLI’NİN YENİ RUNFORWARD TEKNOLOJİSİ
Pirelli’nin P Zero E lastikte birinci kere lanse edilen yeni RunForward teknolojisi, lastik delinse bile arabanın denetimini korumak ve yola devam edebilmesini sağlamak için tasarlandı. Bu sistem, lastiğin iç ve dış duvarlarında bulunan ve yapıyı destekleyen, sıfır basınçta bile azamî 80 km/s süratle 40 kilometreye kadar yola devam edilebilmesine imkan veren destek panelleri içeriyor.**** Araç dinamiği simülasyonları sayesinde bu yapısal desteklerin yerleri ve formu inik bir lastikle yol alırken direnç sağlamak için optimize edildi ve bir yandan da dönme direncinde A derecelendirmesi korundu. Münasebetiyle Pirelli RunForward teknolojisi içeren lastikler, yapıları ve hamurları sayesinde dönme direncini düşük tutarken klâsik bir lastikle karşılaştırılabilir sürüş ve akustik konfor sunuyor. Bu teknoloji, bilhassa sessiz lastikler gerektiren ve bataryaların varlığından ötürü çoklukla stepnesi olmayan elektrikli araçlar için tasarlandı. Pirelli RunForward lastiklerin bu teknolojinin tüm yararlarından yararlanmak için özel jantlar gerektirmemesi de bir öbür avantaj sunuyor.
Eylül ayında eser ailesine katılacak olan yeni Pirelli P Zero E lastik, 2023’ün ikinci yarısından itibaren 17 ebatta satışa sunulacak. Premium ve itibar araba üreticilerinin seçili modelleri için makul versiyonları geliştirme çalışmaları da devam ediyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
21 Kasım 2024SAĞLIK
21 Kasım 2024EĞİTİM
21 Kasım 2024TEKNOLOJİ
21 Kasım 2024EKONOMİ
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.