DOLAR 34,5467 0.18%
EURO 36,0147 -0.62%
ALTIN 3.005,411,48
BITCOIN 3318101-2.21052%
İstanbul

PARÇALI AZ BULUTLU

SABAHA KALAN SÜRE

Pirelli’nin Lamborghini LM002 için geliştirdiği ‘Kulaklı’ lastiği Scorpion BK geri dönüyor
  • Habern
  • Teknoloji
  • Pirelli’nin Lamborghini LM002 için geliştirdiği ‘Kulaklı’ lastiği Scorpion BK geri dönüyor

Pirelli’nin Lamborghini LM002 için geliştirdiği ‘Kulaklı’ lastiği Scorpion BK geri dönüyor

ABONE OL
23 Haziran 2023 18:24
Pirelli’nin Lamborghini LM002 için geliştirdiği ‘Kulaklı’ lastiği Scorpion BK geri dönüyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Pirelli, 1986 Lamborghini LM002 için geliştirdiği Scorpion BK lastiği yine sunuyor. Ölçü ve güç açısından periyodunun en ileri teknolojili lastiği olan Pirelli Scorpion BK, çöl kumları üzerinde süzülmesini sağlayan ve ‘kulak’ denilen yan kanatçıklarıyla da öne çıkmıştı. Artık yine yaratılan ve Pirelli Collezione serisine katılan bu lastik, bir mühlet evvel Como Gölü yakınlarında düzenlenen, koleksiyon arabalara odaklı Fouri Concorso etkinliğinde sergilendi. Bu gelişme 1963’te başlayan ve LM002’den çağdaş Urus’a uzanan öyküde yeni bir sayfayı temsil ediyor.

Pirelli’den 1980’lerin başlarında tüm spor SUV’ların öncüsü olan Lamborghini LM002 için çok özel bir lastik geliştirmesi istenmişti. Bu model için özel olarak üretilen Scorpion BK versiyonu, araca kum üzerinde daha fazla çeviklik ve reaksiyon kazandıran ve ‘kulak’ denilen yan kanatçıklarla tamamlanan dev lastiklerdi. Bu lastiğin üstün yol tutuşu sağlamanın yanı sıra çok çöl sıcaklıklarında çalışması, arabanın tartısını (yaklaşık 3.500 kilogram) taşıyabilmesi, V12 motorun suratına cevap verebilmesi ve bir yandan da asfaltta sportif performansı garanti etmesi gerekiyordu. Münasebetiyle bu lastikler darbeleri emebilen ve ani girdilere daha süratli reaksiyon verebilen, kesilmeye karşı daha dirençli aramid jenerasyon destekli son derece sağlam bir karkas kullanılarak üretildi.

Daha kuvvetli dayanıklılık testlerine tabi tutulan ve ralliden türetilen tekniklerle geliştirilen bu lastik, Pirelli’nin pistten yola teknoloji transferinin birinci örneklerinden biriydi. Sırt deseni, o periyodun ‘slick’ ralli lastiklerinde kullanılan orta ‘Monte Carlo’ sırt deseninden türetilmişti. BK lastiğin içerdiği teknolojilerin birçok da Pirelli’nin pek çok dünya şampiyonluğu kazandığı motor sporlarından alınmıştı. Bu nedenle 1988 Paris-Dakar Rallisi’nde Lamborghini LM002 de dahil olmak üzere çok sayıda arabanın ekipmanının Pirelli Scorpion lastikleri olması bir tesadüf değildi.

Yeniden yaratılan lastik, özel bir koleksiyoncuya ilişkin LM002’nin ekipmanı ‘yeni’ Scorpion BK olarak Como Gölü kıyısındaki Villa Sucota’da düzenlenen ve Lamborghini Polo Storico tarafından desteklenen Fuori Concorso etkinliğinde tanıtıldı.

 

SCORPION SERİSİNİN İLKİ

 Scorpion BK, Pirelli’nin SUV’lar için geliştirdiği özel Scorpion ailesinin öncüsüydü. Bu seri 2022 yılında elektrikli modeller de dahil en çağdaş arabalara uyacak formda büsbütün yenilendi. O denli ki, Scorpion ailesi tüm Pirelli eser yelpazesi içinde elektrikli yahut şarj edilebilir hibrit arabalar için en fazla homologasyona sahip seri pozisyonunda bulunuyor. Pirelli’nin yeni Scorpion için uyguladığı ‘Çevre Dostu Güvenlik’ yaklaşımı, materyal inovasyonları ve geliştirme sürecinde en ileri teknolojili sanal tasarım araçlarının kullanılması sayesinde sürüş güvenliği açısından düşük çevresel tesirle optimum performansı bir ortaya getiriyor.

 

LAMBORGHINI SUV’LARI İÇİN PIRELLI LASTİKLER

Pirelli lastikleri, LM002’den Urus’a Lamborghini’nin SUV modellerinin ortak paydasını oluşturuyor. Urus 2018 yılında lanse edildiği vakit Pirelli, P Zero’dan Scorpion’a kadar 21 – 23 inç ölçülerinde altı yeni lastik tanıttı. En yeni Urus Performante için özel olarak tasarlanan bir P Zero Trofeo R versiyonu ise bir SUV’da görülen birinci ‘yarı slick’ lastik oldu. Arabanın üstün performansıyla lastiğin güçlü kavramasının buluşması, ABD’deki efsanevi Pikes Peak tırmanma yarışında sınıf birinciliği getirdi

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP
300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.