Yapay zekâ (AI) araçlarıyla ilgili tartışmalar yakın vakitte en çok öne çıkan husus haline geldi. Üretkenliği artırma ve vakitten tasarruf etme yetenekleri nedeniyle, birçok çalışan bu araçları günlük iş rutinlerine uyarlamaya başladı. ESET Türkiye Eser ve Pazarlama Müdürü Can Erginkurban ChatGPT üzere yenilikçi yapay zekâ araçlarının avantajlarından yararlanmadan evvel, çalışanların bilgi güvenliğini tehlikeye atmadan bu araçlarla nasıl inançlı bir biçimde etkileşim kuracaklarını bilmeleri gerektiğini vurgulayarak kıymetli bir riske dikkat çekti.
Yapay zekâ araçları fikir geliştirmemize, metin kesimlerini özetlememize yahut yine tabir etmemize, hatta bir iş stratejisi için bir temel oluşturmamıza yardımcı olabilir. Lakin yapay zekayı kullanırken araçlara girdiğimiz dataların gönder düğmesine bastığımız anda bize ilişkin olmaktan çıktığını unutmamalıyız.
ChatGPT gibi büyük lisan modellerini (LLM’ler) kullanırken temel telaşlardan biri, hassas dataların büyük memleketler arası şirketlerle paylaşılmasıdır. Bu modeller, kullanıcı sorgularını tesirli bir biçimde yorumlamalarını ve yanıtlamalarını sağlayan çevrimiçi metinlerdir. Lakin bir sohbet robotu ile etkileşime girip bilgi yahut yardım istediğimiz her seferde, istemeden de olsa kendimiz yahut şirketimiz hakkında bilgi paylaşabiliriz. Bir sohbet robotu için bir istem yazdığımızda, girilen datalar herkese açık hale gelir. Bu, sohbet robotlarının bu bilgileri temel olarak diğer kullanıcılara cevap vermek için çabucak kullanacağı manasına gelmez. Ancak LLM sağlayıcısı yahut ortakları bu sorgulara erişebilir ve bunları teknolojinin gelecekteki sürümlerine dahil edebilir.
ChatGPT geçmişini kapatmak kâfi mi?
ChatGPT’nin gerisindeki kuruluş olan OpenAI, sohbet geçmişini kapatma seçeneğini sunarak kullanıcı datalarının OpenAI’nin yapay zekâ modellerini eğitmek ve geliştirmek için kullanılmasını engelledi. Bu formda kullanıcılar dataları üzerinde daha fazla denetim sahibi oluyor. Çalışanlar ChatGPT üzere araçları kullanmak istiyorlarsa, sohbet geçmişini kapatmak birinci adımları olmalıdır. Sohbet geçmişi kapalı olsa bile, tüm istem bilgileri sohbet botu sunucularında saklanmaya devam eder. Tüm istemlerin harici sunuculara kaydedilmesi, bilgisayar korsanlarının yetkisiz erişimine yönelik potansiyel bir tehdit oluşturmaktadır. Ayrıyeten, teknik kusurlar vakit zaman yetkisiz şahısların başka sohbet robotu kullanıcılarına ilişkin bilgilere erişmesini sağlayabilir.
Şirket çalışanlarının en sık yaptığı hatalar
Müşteri datalarını girdi olarak kullanmak Çalışanların LLM’leri kullanırken yaptıkları birinci yaygın yanılgı, şirketlerinin müşterileri hakkındaki hassas bilgileri paylaşmaktır. Çalışanların sorgularını sohbet robotlarına girmeden evvel kalıcı olarak anonimleştirmeyi bilmesi gerekir. Müşteri kapalılığını korumak için isim, adres yahut hesap numarası üzere hassas bilgileri gözden geçirmeleri ve dikkatlice ayıklamaları lazım. En düzgün uygulama, birinci etapta şahsî bilgileri kullanmaktan kaçınmak ve genel sorulara yahut sorgulara güvenmektir.
Gizli dokümanların sohbet robotlarına yüklenmesi Sohbet robotları, büyük hacimli bilgileri süratli bir halde özetlemek ve taslaklar, sunumlar yahut raporlar oluşturmak için kıymetli araçlar olabilir. Yeniden de ChatGPT üzere araçlara evrak yüklemek, bu dokümanlarda saklanan şirket yahut müşteri bilgilerini tehlikeye atmak manasına gelebilir. Evrakları basitçe kopyalamak ve araçtan sunum slaytları için özetler yahut teklifler oluşturmasını istemek cazip gelse de bu bilgi açısından inançlı bir yol değildir. Bu, geliştirme stratejileri üzere değerli dokümanlar için geçerli olduğu üzere, toplantı notları üzere daha az değerli dokümanlar de çalışanların şirketlerinin bedelli bilgi birikimini ortaya çıkarmasına yol açabilir. Çalışanların chatbottan bir özet yahut yardım talep etmeden evvel evrakları manuel olarak incelemesi gerekir.
Şirket bilgilerinin ChatGPT ‘de ifşa edilmesi Şirketinizin kimi uygulamalarını ve iş akışlarını güzelleştirmeye çalıştığınızı düşünün. ChatGPT’den vakit idaresi yahut misyon yapısı konusunda yardım istiyorsunuz. Chatbotun bir tahlil geliştirmesine yardımcı olmak için bilgi istemine pahalı bilgi birikiminizi ve öbür dataları giriyorsunuz. Tıpkı hassas evrakların yahut müşteri datalarının chatbotlara girilmesi üzere, hassas şirket datalarının de bilgi istemine dahil edilmesi, yetkisiz erişime yahut saklı bilgilerin sızmasına yol açabilecek yaygın fakat potansiyel olarak ziyan verici bir uygulamadır.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
21 Kasım 2024SAĞLIK
21 Kasım 2024EĞİTİM
21 Kasım 2024TEKNOLOJİ
21 Kasım 2024EKONOMİ
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.