Sürdürülebilirlikte hız kesmeyen Kerevitaş, paydaşları için değer yaratmaya odaklanıyor
Dondurulmuş besin ve margarin kesimlerinde Türkiye’de pazar başkanı olan Kerevitaş, 2022 yılı Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Bu yıl 6. sefer yayımlanan ve birinci kez bağımsız garanti beyanı bulunan raporda Kerevitaş; çevresel, toplumsal ve yönetişim alandaki performansını, öncü sürdürülebilirlik projelerini ve maksatlarını kamuoyuyla paylaşıyor. Kerevitaş, 2050 yılı için “net sıfır” karbon salımı maksadıyla faaliyetlerini sürdürmeye devam ediyor. Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, “Gıdada tüm kayıpları kaynağından, yani ‘tarladan’ başlayarak önlemeyi, ziraî üretimin sürdürülebilirliğini sağlamayı ve onarıcı tarım uygulamalarını yaygınlaştırmayı hedefliyoruz.” Yıldız Holding çatısı altında geliştirilen “Bu Dünya Bizim” yaklaşımı çerçevesinde tüm faaliyetlerini sürdürülebilirlik ve besin güvenliği çerçevesinde ele alan; dondurulmuş besin ve margarin pazarının başkan şirketi Kerevitaş, 2022 Sürdürülebilirlik Raporu’nu yayımladı. Karbonsuzlaşma yol haritası kapsamında birbirinden başarılı projelere imza atan Kerevitaş, atık ve su idaresi faaliyetlerinden Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarına varıncaya dek sürdürülebilirlik seyahatine ait tüm detayları bu rapor aracılığıyla kamuoyuyla paylaşıyor.Yeşil güç kaynaklarına yatırımlar devam ediyorGeçtiğimiz yıl karbonsuzlaşma yol haritasını hazırlamaya başlayan Kerevitaş, sürdürülebilirlik projelerini 2050 yılına kadar “net sıfır” olma maksadıyla uyumlu hale getiriyor. 2021 yılını baz alarak oluşturduğu karbonsuzlaşma yol haritası doğrultusunda çalışan Kerevitaş, geçtiğimiz yıl hayata geçirilen tedbirler sayesinde üretim başına karbon emisyon yoğunluğunu yüzde 26 azalttı. Ayrıyeten bilime dayalı ve iklim maksatlarıyla uyumlu bir net sıfır stratejisi geliştiren Kerevitaş, bu kapsamda 9 farklı güç verimliliği ve idaresi projesini tamamladı. Kerevitaş bu projeler sayesinde yıllık 1.7 mwh’a yakın güç, 6 milyon TL’ye yakın finansal tasarruf elde etmeyi amaçlıyor. Yerli üreticiye verilen dayanaklarla döngüsel iş modeli garantiye alınıyor“Topraktan Tabağa Sıfır Besin Kaybı” iş modeliyle tüm paha zincirinde besin atığını sıfıra indirmek için çalışan Kerevitaş, bu projeyle çiftçileri sürdürülebilir tarım uygulamaları hakkında bilinçlendirmeyi hedefliyor. Bu iş modeli ile döngüsel bir sistem kurarak atıkların azaltılması hedeflenirken yeni ham hususa olan gereksinimin da azaltılması sağlanıyor. Üretimde oluşan besin atıklarının büyük bir kısmı hayvancılık alanında tekrar kullanılırken, kalanı ise biyogaz tesislerinde güç elde etmek için yine bedellendiriliyor. Bu yıl kontratlı çiftçi oranını yüzde 79’a çıkaran Kerevitaş, kontratlı ham husus satın alma oranında da yüzde 82,5 sayısına ulaştı. Değer zincirinde bayan çiftçilerin sayısının artırılması hedefleniyorSözleşmeli bayan çiftçileri destekleme gayesiyle 2022 yılında hayata geçirilen ‘Tarımın Bayan Yıldızları’ projesinde de çalışmalar tüm süratiyle sürüyor. Tarım ve Orman Bakanlığı’nın da desteklediği bu projeyle Türkiye’nin en büyük ziraî ham husus tedarikçilerinden biri olan SuperFresh markası için kontratlı bayan çiftçilere 2025 yılına kadar 5 bin ton yaş meyve zerzevat alım garantisi verilmesi ve bu sayede 35 milyon TL fiyatında paha yaratılması amaçlanıyor. Proje kapsamında Manisa, Eskişehir, Afyon, Konya, İzmir, Bursa ve Hatay vilayetlerindeki bayan çiftçilerden 2022 yılında 1.643 ton alım yapıldı ve 8 milyon TL’ye yakın paha yaratıldı. Ayrıyeten projeyle önümüzdeki üç yıl içinde tedarik zincirindeki bayan çiftçi oranının yüzde 100 arttırılması da hedefleniyor. Altınkılınç: “Tüm faaliyetlerimizi sürdürülebilirlik ve besin güvenliği çerçevesinde yürütüyoruz” Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, tüm faaliyetlerini sürdürülebilirlik ve besin güvenliği çerçevesinde yapmaya ihtimam gösterdiklerinin altını çizerek, şunları söyledi: “Müşterilerimiz, çalışanlarımız ve tedarikçilerimiz için kıymet yaratarak tüketicilerimizin inançlı besine erişmesini sağlıyoruz. BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde yer alan şirketimizle sürdürülebilir tarım uygulamaları, besin ve ambalaj atıklarını en aza indirme, yine kullanma ve ambalajlar için geri dönüştürülebilir materyal kullanımı uygulamalarımızı devamlı geliştiriyoruz. Tedarikçilerimizin yüzde 97’sini lokal üreticiler oluştururken, ham unsurlarımızın tamamını mahallî üreticiden alıyoruz. Sürdürülebilirlik projelerimizle besinde tüm kayıpları kaynağından, yani ‘tarladan’ başlayarak önlemeyi, ziraî üretimin sürdürülebilirliğini sağlamayı ve onarıcı tarım uygulamalarını yaygınlaştırmayı hedefliyoruz.” Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı