Kripto para üniteleri ‘yeni normal’ haline gelirken, Kaspersky tüketicilerin bunları kullanmaya yönelik tavırlarını incelemek gayesiyle bir anket düzenledi. İştirakçilerin %81’i şu anda kripto paraya sahip olduklarını ve %55’i kripto paraları nasıl kullanacaklarını âlâ bildiklerini söyledi. Araştırmada ayrıyeten, tüketicilerin neredeyse yarısının kriptonun alışverişin geleceği olduğuna inandığı ve günlük ödeme seçeneği olarak kullanılmasından memnunluk duyacağı ortaya çıktı.
Katılımcıların yaklaşık yarısı (%44) kripto ödemelerinin online alışverişte yaygın bir tercih haline geleceğine inanıyor. Ayrıca, iştirakçilerin çoğunluğu (%87) gelecekte kripto ile çevrimiçi ve çevrimdışı alışveriş yapma konusunda rahat olduğunu söylüyor.
Tüketiciler kriptoyu görüntü oyunları (%65), oyun içi satın almalar yahut yükseltmeler (%47) üzere hedeflerle kullanmak istiyor. %54’ü özel klavye üzere oyun ekipmanı satın almak için de kullanmayı istediğini belirtiyor.
Katılımcılar %46’sı giysi ve y%38’i yiyecek satın almak için kripto para kullanmak istediklerini söylüyor.
Kripto paraların kullanımıyla ilgili kaygı ve risklere gelince, iştirakçilerin %43’ü volatilite ve dolandırıcılıktan bahsediyor. Potansiyel güvenlik açığı algısı, kimi müşterilerin kripto para ünitesini nasıl koruyacaklarından emin olamamalarına ve bu nedenle de kullanma ihtimallerinin azalmasına neden oluyor.
Kaspersky Tüketici Eserleri Pazarlama Lider Yardımcısı Marina Titova, şunları söylüyor: “Anket sonuçlarımız, kullanıcıların kripto para konusundaki şuurunun son birkaç yılda arttığını gösteriyor. Anket iştirakçilerinin yarısından fazlası (%55) dijital para hakkında son derece yahut çok bilgili olduğundan emin. Kaspersky Premium üzere kapsamlı güvenlik çözümlerimize özel muhafaza özellikleri ekleyerek kripto topluluğunun gereksinimlerini destekliyoruz. Böylelikle müşterilerimiz siber uzayda paralarını ve şahsî bilgilerini riske atmadan kripto para ile çalışabiliyorlar.”
Kaspersky uzmanları kripto kullanımı hakkında şu ipuçlarını paylaşıyor:
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
05 Şubat 2025SAĞLIK
05 Şubat 2025EĞİTİM
05 Şubat 2025TEKNOLOJİ
05 Şubat 2025EKONOMİ
05 Şubat 2025Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.