Üyeleriyle birlikte 35 bin dekar toprakta 1 milyon dikili ceviz ağaçla dünya standartlarında yerli ceviz üretimi gerçekleştiren Ceviz Üreticileri Derneği (CÜD), yerli cevizin markalaşması ismine değerli bir adım attı. CÜD, yerli cevizi ulusal zincir marketlere ve seçili noktalara taşıyacak olan bu adım ile hem tüketicilerin yerli, taze, lezzetli ve kaliteli cevizlerle buluşmasına imkân sunacak hem de ceviz üreticilerine kıymetli bir teşvik sağlanmasının yolunu açacak.
Modern ziraat uygulamalarıyla ceviz üreticiliği yapan tarım işletmelerinin bir ortaya gelmesiyle kurulan Ceviz Üreticileri Derneği, yerli cevizi markalaştırma yolunda birinci adımı attı. 2023 hasat dönemiyle birlikte ulusal zincir marketlerde ve seçili noktalarda CÜD A.Ş. logolu yerli cevizleri tüketiciyle buluşturmaya hazırlandıkları bilgisini veren Ceviz Üreticileri Derneği (CÜD) Lideri Ömer Ergüder, hem ceviz tüketicilerine hem de üreticilere yarar sağlayacaklarını belirtti.
CÜD A.Ş., YERLİ ÜRETİCİLERE ULUSAL ZİNCİR MARKETLERİN KAPISINI AÇACAK
Ulusal zincir marketlere her bir bahçenin tek tek girmesinin üretim kapasitesi nedeniyle hudutlu olduğunun altını çizen ve CÜD A.Ş’nin bu manada bir anahtar olacağını söz eden Ergüder, “Her bahçe, kapasitesine nazaran küçük satış noktalarıyla pazara giriş yapabiliyor. Zincir marketler ise konteyner bazında satın alma yapabildiği için yerli eser yerine ithal eser tercih etmek durumunda kalıyor. CÜD A.Ş. aracılığıyla bahçelerin gücünü birleştirip zincir marketlerin talebini karşılamayı hedefliyoruz. Üreticiye katma kıymet sağlayacak halde stratejik bir lojistik tasarlıyoruz. Böylelikle derneğimizin üyeleri tarafından üretilen lezzetli, kaliteli ve yerli cevizlerin bahçeden sofraya en kısa vakitte ulaşabilmesine imkan sağlamış olacağız” dedi.
CEVİZİN YERLİSİ, CEVİZİN LEZZETLİSİ
Ülkemizde üretilen cevizlerin kalite ve sıhhat açısından ithal eserlere kıyasla çok daha üstün olduğunu ve bahçeden sofraya kısa bir vakitte el değmeden ulaştırıldığını belirten Ergüder, “Özellikle son yıllarda ülkemize ithal yollarla giriş yapan düşük kaliteli ve bayat eserlerin raflarda yer aldığını görüyoruz. Haşerelere ve böceklenmeye karşı yapılan kimyasal uygulama (fümigasyon) sürecine maruz kalmaları da farklı bir sorun. Dünya sıralamasına baktığımızda kişi başı ceviz tüketimi konusunda İran, Suriye ve Çin’le bilirlikte birinci sıralarda yer alıyoruz. Bu talebi yerli, kaliteli, lezzetli ve sağlıklı cevizlerle karşılamak en büyük emellerimizden biri. Çıktığımız bu seyahatte tüm bahçelerimizle standart kalite için profesyonel bir besin kontrol firmasıyla birlikte çalışacağız. Önümüzdeki hasat periyodunda, tarlalarımızdan ihtimamla ve el değmeden topladığımız sağlıklı ve lezzetli cevizlerimizi, CÜD A.Ş. logolu filelerde tüketicilerin beğenisine sunacağız. Tüketiciler, eserlerin üzerinde yer alan barkodlar aracılığıyla satın aldıkları cevizin hangi bahçede üretildiğini görebilecek. Fileler birinci etapta 1 kilogram olacak, daha sonra toptancı zincirler için daha büyük ölçekli paketlemeler yapacağız. Öncelikli olarak kabuklu ceviz satışı için çıktığımız yolda ilerleyen devirlerde iç ceviz olarak da satış yapmayı planlıyoruz. Önceliğimiz Türkiye, fakat gelecek yıldan itibaren yurtdışındaki fuarlara da katılmayı planlıyoruz. Tüketicimizi yerli cevizle yakınlaştırmak ve talebi artırmak en büyük amacımız” diye konuştu.
ÜRETİCİLER İÇİN TEŞVİK
Sektörün ayakta kalabilmesi, bilinirliğinin artması, yerli eserin tüketiciye daha olumlu bir biçimde sunulması maksadıyla yapılan çalışmalarda büyük emeklerinin olduğunu tabir eden Ergüder, kaliteli eser, gerçek fiyatlandırma, güçlü tanıtım ve gerçek satış kanalları ile CÜD A.Ş.’nin de üreticiler için büyük bir teşvik olacağını söyledi. Ergüder, “Türkiye’de tüketilen cevizin üçte ikisi ithalat ile karşılanıyor. İthal ülkelerin başında ABD, Şili, Çin ve Ukrayna geliyor. Orta Asya ve Türkiye olarak her ne kadar cevizin ana vatanı olsak da tükettiğimiz cevizin lakin yaklaşık üçte birini üretebilir durumdayız. Yerli ceviz üreticilerinin önündeki pürüzleri aşmasında ve hakikat adımları atmasına imkan sağlayacak CÜD A.Ş. sayesinde uzun devirde üretim hacminde de artış olacağını öngörüyoruz” dedi.
“YERLİ CEVİZDE RANDIMANI ARTIRMAK İÇİN İŞ BİRLİĞİ İÇİNDE OLMALIYIZ”
İthal cevizle rekabet edebilmek için tek yolun üretimde verimliliği artırmak olduğunu da tabir eden Ergüder, “Öncelikli tercih nedeni olan eser kalitemizden ödün vermeden dekar başına ceviz üretimimizi artırmalı ve bunu yaparken girdi maliyetlerimizi denetim altında tutabilmeliyiz. Dernek üyelerimizin bu yolda en büyük destekçisi olmaya devam ediyoruz, yerli cevizde randımanı artırmak için hepimizin iş birliği içinde olması çok değerli. Sarfiyatları düşürmek, bilgi birikimimizi artırmak ve tüketiciyi kaliteli, lezzetli ve sağlıklı cevizle buluşması ismine tüm yerli üreticileri, derneğimize davet ediyoruz” diye konuştu.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı
SAĞLIK
21 Kasım 2024SAĞLIK
21 Kasım 2024EĞİTİM
21 Kasım 2024TEKNOLOJİ
21 Kasım 2024EKONOMİ
21 Kasım 2024Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.